Followers


familia

familia

mOsHi2


>> Tuesday, May 12, 2009

sebenarnya aku tak tau nak klasifikasikan entry yg aku tulis nih ape kategorinyer.. mayb sekadar nak meluahkan ape yg tersarang dalam benak yg aku rase lum aku luahkan sehbisnya.. serase aku aku penah wat entry semacam nih mayb aku tak publishkan kot.. takpun entry tu ader dalam laman rahsia aku jer..

aku tak tau la ape yg ader kat aku ni.. nak kata aku ni lain dari yg lain rase mcm biase jer.. mcm orang orang yg punya hidung mata sume .. but aku rase mcm tak best je..dari kecik mmg aku dijaga kaw kaw la.. dah nama pun dak kecikkan? so kompom kompom kene jaga bebaik.. aku cucu sulong pertama sebelah mama n cucucu sulong dari anak lelaki sebelah abah.. so mmg aku dimanje,mmg aku dijaga sebaiik baiknyer.. sampailah aku naik sekolah... mase sekolah rendah... jiran aku akan take care aku bile aku kat sekolah... rimas tau..sampailah one day mase aku darjah 4 aku geram sangat aku sengaja lari dari jiran aku.. aku naik bus sensorang balik ke umah yg jauhnye 14km... gile but itu yg aku buat.. sebb aku dah mula rimas bile orang terlalu protective sangat dgn aku.. then mase aku pindah sekolah ke pedalaman serting, waktu tu aku dgn angah tukar sek. pun sama jugak..kali nih aku di jaga oleh abang jiran sebelah umah. adik dia satu sekolah.. takpelah kan. mayb aku pikir dia just risaukan aku yg terlebih berani waktu tu...

bile naik sek menengah aje.. aku pikir aku boleh la lepas dari di kawal kan.. but benda yg sama jadi jugak.. but untk kes nh aku rase betul betul djaga..sampaikan nobody leh wat sebarangan dgn aku... abang angkat aku betul betul jaga aku. if dia tak sempat temankan aku dia akn suh kawan kawan dia tgk tgkkan aku.... sampaikan ader budak nak tackel aku pun kene ader sesi interbiu dulu dgn abang angkat aku.. pernah jugak aku marah sebb dah mcm interrupt privacy but alsannyer aku adik dia.. dia takde adik pompuan n dia dah anggap aku mcm adik dia sendiri..terharu jugak.. sampailah abg angkat aku ni kawen dgn sepupu aku pun dia still care on me jugak.. even aku jauh dari dia... bile dah agak lama aku tak rase mcm diperhatikan atau dikawal aku rase tenang...

but tak lama sebb aku dapat tau pulak yg aku ni mmg diperhatikan dari kecik ag. kali nih aku diperhatikan oleh sepupu sepapat aku sebelah abah.. n i dun understand y they have to.. ramai lagi sepupu yg ader tapi nape diaorg nak jugak perhatikan aku.. smpaikan result exam kuar pun diaorg akan tanya.. memula aku pikir mayb nak share happiness kan.. tapi aku mula pasan yg diaorg hanya akan tanya result aku je dgn sepupu baya aku diaorg takkan tanya. uhh menci.. n now diaorg hanya tunggu aku wat silap dalamm hidup je. mayb sebb aku antara sepupu or cucu yg masih"clean" dgn rekod baik kan.. bayangkan bile balik kg. nama aku yg naik.. n now aku kije pun sepupu aku pun still dok amek kesah but dalamm diam.... sehabis mungkin nak korek citer aku..

then bile aku kapel dgn adam pun benda sama tetap jadi.. bayangkan hidup aku selama ni mmg diperhatikan aje!!! gile! memana aku pergi ader ajer yg jadi mata mata or cctv bergerak!! aku takde life!! ape aku buat diperhatikan.. bayngkan hidup korng diperhatikan dari jauh seolah olah mcm pencuri penjenayah aje...asal salah sikit aku kene terjah..

and sometime aku rase aku dilahirkan untuk tidak wat satu kesalahan pun! gile ke? bile aku clash dgn adam aku ingat dah xkan lalui ag benda benda mcm nih. tapi rase same jer. takde yg bubah.. aku tetap diperhatikan.. tak cukup dgn cctv yg penuh ader kat building opis aku.. kat dalam ruang pejabat aku.. cctv bergerak yg siap leh jadi informer pun ader!!! diaorng ni nak aku jadi giler ke?

hidup aku darikecik sampai skunk tetap diperhatikan ..tetap jadi bahan untuk diintip.. aku ni sape? just normal people yg nak ader normal life.. bukan hidup dgn paparazzi tak berbayar yg intip setiap tindak tanduk aku.. aku bukan pureti diana atau britney spears ke.. paris hilton ke..
aku hanya eyfa.. mungkin ader yg cakap aku sekadar perasan.. cube letakkan diri kat tempat aku... kekdang even aku jalan sensorang pun terasa mcm diintip dari jauh....
boleh gila kau!!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP