Followers


familia

familia

mOsHi2


cookink again

>> Saturday, May 16, 2009

mlm ni aku ader masak sketlah.. kekonon makan sambil layan AF kan.. hehehehe. abah request nak mkn mee basah yg selalu aku wat... wahh skunk asal nak mkn mee je aku yg kene masak kan? so aku pun masakla... mama mmg dah lama pencen masak mee nih sebb abah cakap mee aku wat sama level dgn mama masak. wahhh terharu den dapt pujian melangit dari abah.. so dengan senang hati aku masak!! kikikikiki...
bahan asas mmg aku dh sediakan..ermm bahan bahan nih ikot ape aku suke la..ikot selera tekat aku. cuma tomato je tu aku tambah sebagai penyeri..mkn oh!! tidak sekali ya!aku tak ske.. abah suke... kikikiki



mee kasar

daging ayam potong dadu,udang, daging
sawi,carrot,bunga kobis,tomato
lada kering,bawang merah putih di blender
sos cili,sos tiram,sos lada hitam,kicap
lada hitam (ditumbuk)

kacang tumbuk

memula kite kena la tumis lada yg dikisar tu... pastu masuk kan daging ayam,udang,carrot... sampai dia naik bau la.. then masuk sos, sos tiram,lada hitam,...pastu agak agak sket tambah air then letak kicap kasi hitam sket kuah nyer.. kasi dia didih dulu... then masuk la gula ke garam ke .. pak aji ke... ape aku masak nih maik beduk jer.. tak reti nak sukat2.. then bile dah tu aku masukkan lada hitam yg aku tumbuk.. aku suke letak lada hitam banyk2... sedap! biar jap then letakkan telur sket.. kasi pekat sket...


tumis lada kisar dulu ye tuan tuan n puan puan


then masukan carrot segala bapak udang ayam daging tadi ae.


kacau sebati wah!



then letak sos segala sos yg suke



letak lada hitam yg tumbuk tadi tu



biarkan dia didh masak jap



letakkan mee kasar.. sawi



kacau sebati kasi rata then baru hidang..



ni lah hasilnyer... ape ag mkn ler... jemput jemput ya!!

6 comments:

si diari hitam May 16, 2009 at 8:39 PM  

sdapnyerrrrr..
nak order sket leh???hehe

eyfa hanies May 16, 2009 at 8:41 PM  

takdelah sedpa mane pun ecah..

Nory May 16, 2009 at 8:59 PM  

tgk pun da tau sdp.
berminat x buat biss kecantikan iaitu jd beauty konsulant marykay.. sy mengalukan utk mencuba prduk dahulu secara prcuma utk mgtahui kehebatan produk MARYKAY. taK rugi menyertainya...

Nory May 16, 2009 at 8:59 PM  

tgk pun da tau sdp.
berminat x buat biss kecantikan iaitu jd beauty konsulant marykay.. sy mengalukan utk mencuba prduk dahulu secara prcuma utk mgtahui kehebatan produk MARYKAY. taK rugi menyertainya...

JanG45 May 17, 2009 at 12:59 AM  

Salam..Berminat untuk tengok2 cenderahati or barangan dari Sarawak kom kiter pegi ke blog ini barhttp://kelidonibong.blogspot.com/

Terima Kasih..Harap dapat disampaikan pada rakan anda yang lain

jifat May 17, 2009 at 9:10 AM  

BILA NAK DAPAT RASA TU AE?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP