Followers


familia

familia

mOsHi2


jenjalan to cameron

>> Monday, December 12, 2011


Sabtu lepas disebabkan plan bidan terjun yang dibuat mama jadi kami 2 buah kuarga yakni famli aku n famli mak ngah(akak kepada abah aku) decide naik Cameron..

Ya siape nk sangka kan sekadar msg wishing bday kat kak jah seloroh ajak g Cameron kul 730 pagi.. then by 830 we ols otw sudah nak ke sana!.. mmg without plan pun.. tapi peluang yg ada dimanfaatkan… huhuhu..


driber tk bergaji...

Mase otw tu byak keta atas jalan.. almaklum cuti cuti sekolah.. so traffic slow sikit.. bawak keta pun 90km perjam je.. sentap sungguh.. nak lari 140km/j pun susah.. bersusun keta tk kire lakat laluan slow.. tgh or laluan memotong… sebb susah nk dapat kualiti time dgn family so aku n mama pakat “pujuk” angah unutk ponteng keje huhu…

Sampai tanah rata dalam kul 12.. bile lame tk ikot jalan ular dipalu(bengkang bengkok) aku agak mabuk sket.. adoiii tewukkan? Tapi bile sampai je kat tanah rata hilang sebb syiokkkkk! Huhuhu…

sampai je terus ke bharat tea plantation.. untuk tea tym kat sana.. mcm tagline diaorg “anytime is tea time..” tak kire la pagi ke tgh ari ke tea tym semedang…

Mase sampai tu byk dah keta yg park. Susah nk cari parking.. Ya Allah santeknyer view ladang tea.. dah boleh wat mubie Hindustan dah ala ala kuch kuch ho ta hai.. berlagak konon jadi rani dgn pekerja bangle kutip daun tea kan!.. bagi ibu ibu bapak bapak dey all lepaking minum tea.. bagi kami yg muda belia ni melayan budak budak bawah umur yang tak pernah jumpe ladang tea ni g melawat kawasan…
Mase nk turun g ladang tea aku tgk ramai na yg pakai sweather mafela siap glove stoking ag.. amboii sejuk sgt ke kan? Atau yang reramai ni perasan kekonon ko pegi over sea? Melampau sungguh la kan nk pakai mcm tu sebb aku tk rase sejuk pun.. agaknyer kulit aku kulit buaye kot!! Hahahahah.. yang pasti mcm tak kena pulak dgn tempat..panas berangin je.. bukan ader snow pun!Mmg cantek view.. rase tenang je.. hilang tension bile layan “jiwang” kat ladang tea ni..petak petak row pokok pokok tea.. pastu ader plak secotet umah kat tgh tgh… adoiii mmg sedap nk bawak diri jauh dari kesibukkan kota yang berhabuk tu. Sekurang kurang lubang hidung pun sejuk jgk!..


Pastu pegi strawberry farm.. tempat ni wajib la dtg kalau sape yg dtg Cameron.. kat sini choco straw mmg senng nk dapat.. tengkiu la kat dato ct dgn datuk K kan..! bagi aku yg tk bape suke makan manis bile mkn straw salut choco yg super duper manis watkan aku rase mual pulak.. even suke choco tapi bile terlalu manis jadi lain pulak.. sempatlag petik n beli buah straw… tk byk sebb aku bukan hantu straw sgt…tapi aku hantu tea..


Mmg berkotak kotak tea aku beli.. yg untuk sendiri ader yang untuk kasi kat kawan kawan opis pun ader.. paling byk aku boorng green tea sebb ceq ske green tea! Hhihihi..

we ols naik lagi ke atas untuk lunch bile semua pakat kebulur.. pastu sambung g bee farm.. pastu butterfly farm. Layankan budak budak. Oleh sebb cucu makngah mmg super duper active punya budak mmg tak cukup nak melayan kerenah diaorg.. mujur bukan anak aku.. kalau tak………


cantek cantek tau bunga bunga n so subur n gebu!.. ader satu bunya raya tu.. dia punya kelopak besar muka chomey i tau!!! sentap.. nk amek pic tk boleh sebb ader kerengge,,.


me wif luvly ladiessss! che puteh.. ni kot pic yg ok dari mama.. lain pic semua cacat sebb dia tak pay attention tau. ader je mata meliar tgk bunga la.. tangan tunjuk bunga la.. sebb mama suke bunga...


adik n enchik halim..

angah n enchik halim


ok ni wif sugar daday.. enchik abd halim.. i love this man yo!!! so manje.. sebb pape mesti citer dgn aku ...hihihi

take five.. penat merewang dalam taman...


Then pegi taman bunga. Yang ni my mama orang paling suke. Sebb dia mmg punya hobi yg suke cucuk tanam ni.. tapi mama takde pulak nk beli kan.. but dia petik untuk wat benih.. cleverrrrrr mama!! Dari beli baekkk ko petikkkk hahahahah! Siotttt..sempat jgk usik mama kekonon adercctv kan… dok rakam act dia yg memetik tak hengat… tapi nan ado dia kesah k….Aku pun tgk tgk gak cactus..nk beli tak pun. Sebb entah tak rase minat dgn cactus..even itulah tumbuhan yg senng dijaga…

cactus.. byk tau.. mcm mcm jenis.. minat ke? kalau dapat kat aku mmg aku akan dajalkan orang je pakai kaktus.. huhuhuhu


aku pun minah bunga jgk.. even though aku ni lasak tapi dalam ati ader rama rama jgk ok.. tapi aku try gak cari bunga ros tapi takde yg cun la. semua mcm cacat je kelopak so rembat daisy pun jadilah kan!.


By 630 we ols balik.. tak bermalam pun kat sana sebb entah mcm takbape best jek.. boleh gitu? Sampai umah by 12. sebb singah menyinggah.. penat tapi best sebb kat sana wat bday celebration untuk kak jah..! for me? Ermmm tk sambut pun tk kesah..



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP