Followers


familia

familia

mOsHi2


cooking again..

>> Sunday, May 03, 2009

arini aku masak awal.. almaklumlah aku kan maid untuk adik adik ku yg terchenta...siyes arini mmg aku hampir hampir mengamuk dgn angah... eeii geram betol aku! bangun je nak ngamuk. mcm gampang je.. cukup ok la aku nih tlg cuci sandal dia tau.. tu pun demand lebih.. dah le sume aku wat.. dia mcm mam je kat umah ni.. eeeii sabor je aku nih.. mls dah nak marah marah.. penat aku jer... biarlah kalau itu yg dia ske.. aku tak rugi pape..tu pasal aku msk awal arinih..mls nak layan perasaan marah aku nih. t kang mau terbalik isi umah ni aku wat... so arinih aku wat masak lemak udang untuk adik.. singgang untuk aku ngan angah.. nak wat asam pedas malas sebab dah ader masak lemak udang. heavy lak.. then sikit sayur sawi... goreng ikan bawal.. cukup la kot.. coz ptg t aku nak wat bihun lak.. untuk mkn petang....



untuk sayur sawi ni aku msk sesimple habis.. agpun aku ngan angah je yg mkn.. adik tu sush la nak mkn sume nih.. nak lawo sayur taknak mkn.. kihkihkih...

bahan yg diperlukan..:




  • cili merah

  • bawang merah

  • bawang putih

  • sebijik telur

  • garam secukup raso...

  • sawi

cara masak kompomla sume tau kan.. so maleh aku nak citer. layan picca jer cukup...

then aku wat masak lemak.. mula nak wat smabal udang jer.. tingat yng adik aku ni mmg cerewet nak mkn.. so aku wat ape yg dia suke mkn.. baik tak aku? huhuhuh..everytime aku masak mmg aku akan lebihkan pada ape yg dia nk mkn... wahhh!!

so bahan bahan yg di perlukan..

  • udang

  • serai,(diketuk) halia

  • bawang merah, putih,lada kering kunyit(dikisar)

  • santan

  • asam keping

  • garam cukup raso...
memula tumis lada kisar tu.. sampai ader bau2 sket.. then masukkan santan.. udang..serai halia asam keping tu sekali sume... then biar jap dia mendidh pekat.. letak air sket.. pastu agak2 dah didh ader bau sume letak garam cukup raso...



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP