Followers


familia

familia

mOsHi2


corat coret

>> Thursday, May 21, 2009

bile aku tgh takde mood byk pulak kesah-kesah menarik yang jadi. byk gak la. antaranya panggilan tepon dari kawan aku yg balik bercuti setelah 3 bulan dok tanah arab. tapi yg paling menarik aku nak habaq mai is bile aku hangen dgn sorang minah nih.. seb bek aku simpan ag number minah nih..

ermm sush jugak kalau manusia ni punya cemburu yg meluap luap sampai tak leh nak handle.. so yg jadi mangsa is org yang tak de kene mengena kn? mcm tuh jugak aku.. kekdang sush nak puaskan hati dgn xplaination yg kite gtau.. dok nak jugak cayo yg dtg dari mulut org.. mcm kes aku nih mmg dah sokmo jadi kat kawe (eh ape citer speaking klate ni).. ptg semalam mase lek kije waktu aku temanin mama n abah g pandan indah aku ader pasan missed call dari minah nih.. aku tau sape dia sebb aku save number sebelum nih mls nak melayan perangai ornag tak matang(eleh mcm le aku nih mature sgt) aku ignore je.. then bile tgk dh byk sgt missed called.. aku sms la.. malas nak nepon sebb bukan style aku nak gayut gayut tepon..

" yes.. bisa dibantu? tadi ader incoming call from ur num"

nak tau ape minah tu jawab?

"eh nape ae u kacau arif? u tau tak i sape? asal byk sgt number u naik dlm bil dia? u ni sape?

adoiii gelabah biawak la minah ni! benci tol with this type of people! aku pun tak hengen nak kacau arif bodoh... seingat aku just 5 6 msg je aku sempat msg ngan arif tu pun sal kije..

then aku balas

"ala.. u gf arif kan? so what? there anything wrong with it? y salah ke kalau num i naik dlm dia nyer bil? u yg bayarkan ke? kecoh asal?

" eh ello.. not gf but tunang dia... yg u selalu sgt msg dia nape? u dgn dia ada pape ke? u tau kan dia dah tunang?nape nk kacau dia... dah takde jantan lain ko nk kacau"

ya ampun.. minah nih mmg bodoh kot... alahai salah beso ke kalau aku msg pun.. orang lain ok je.. then aku rep mcm nih.. nampak agak kurang ajar but ni je cara nak ajar kasi sedar diri sket.. baru tunang lum jadi bini ag!

" ala.. dulik ape ko tu gf ke tunang ke.. macam la aku nak caras balak ko.. glabah pulak... aku ni untuk pengetahuan ko.. bos arif.. so rasenyer tak salah kalau aku msg arif . dia orang bawahan aku.. paham...! sebelum nak fire orang bek ko g tanya dulu arif tu duduk perkara sebenar... jgn main sergah... by da way... tlg blaja mcm ner nak bersopan dgn orang.. ur manner so suck! aku tau jugak arif tu dh tunang.. but sian pulak dia dapat tunang yg tak tau budi bahasa nak menegur orang., n pls la blajar untuk cayakan orang.. kalau tak mampu nak ader kepercayaan kat tunang sendiri baik tak yah ader komitment until ko dh ader kepecayaan tuh.. jgn ingat sume num yg naik dlm bil tu kekasih gelap ok... bukak mata luaskan pikiran tuh.. kalau takot orang caras balak ko. baik simpan dalam umah!...

pastu terusa dia tak msg.. mayb termalu sendiri kot.. hurmm manusia mcm mcm... salah ke kalau seorang kawan msg dgn kawan.. bukan ape sgt pun tak luak laa....hope aaku tak jumpe pasangan yg macam nih.. cukup yg sebelum nih.. bisa gila dunia aku...

ermm terus aku tingat bile jifat inform aku ader scandal dgn arif nih.. pls la... jgn ingat sume yg aku rapat aku ader special relationship ok... apa yg dilihat tak sama langsung dgn duduk perkara sebenar.. manusia dah takde kije nak jaga tepi kain ornag.. kain sendiri susun tak betul...

1 comments:

akira @ Helmy May 21, 2009 at 8:54 AM  

Manusia...dah lumrah dunia...serang dlu baru tanye...padan muka minah tue...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP