Followers


familia

familia

mOsHi2


pichisan!

>> Tuesday, May 26, 2009

Petang semalam sempat jugaklah aku meng on9 kan diri .. dh lama tak on9 kn.. so byk la yg buzz aku.. hanya yg tertentu aje yg sempat aku layan yg lain aku ignore kan.. bukan pe terlalu byk pertanyaan wat aku rimas. So semalam ptg aku sempat ym ngan my sis kak ai,naji,moc n zul… cukup 4 orang…dgn moc tak lama jap je coz dia ader hal.. bertanyakan bile boleh jumpe ag.. hurmm akan ader ke waktu tu? Last aku jumpe moc pun secara tak sengaja mase aku n zul g uitm tgk autoshow.. tu pun just bertegur hai hai bye bye… dia yg pernah bertakhta dlm hati ni sedetik waktu yg lalu.. aku masih punya hubungan kawan yg baik dgn dia meskipun dia yg “tolak” aku jauh.. dan aku tau kini dia kembali untuk kutip apa yg dia dh buang.. but sorry moc…aku hanya mampu jadi kawan ko aje.. itu lebih baik maa…!!

Then aku ym ngan zul.. sekadar bertanya khabar pada mulanya.. sampailah perbualan kami menjurus ke suatu peringkat dimana sampai ke satu tahap yg aku perlu jelaskan padanya sejelas yg mungkin… aku cube untuk jadi kawan dia setelah aku tak mampu untuk jadi seperti yg diminta. Malangnya aku gagal… dan aku baru sedar aku ni bagi impact besor pada nya.. itu katanya.. aku tak tau.. untuk merawat luka katanya dia quit his stdy.. quit his job! Just becoz of a gurl!! Coz dia dh takde semangat.. hancur kecai…. Dan bile aku bertanya adakah ia disebbkan aku? Or mungkin aku salah satu yg menyumbang napa dia amik tindakan mcm tu.. jawapan dia seperti yg aku duga! Yup I`m the person who responsible ke atas sume keputusan yg dia buat!… kijam ke aku ni? Itu persoalan beso kat pale aku.. yelah disebabkan aku.. dia amik keputusan yg agak bodoh sebenarnya… sempat jugak aku argue dgn dia…sampai naik migraine nih…

Hanya sebb aku tolak aku tak mampu nak time dia.. dia boleh wat mcm tuh? Nape la lemah sgt dia nih? Dia tau takyg benda yg melibatkan hati dan perasaan nih bukan nyer boleh dipakse pakse.. nape dia perlu bertindak mcm orng tak matang? Adoiiii..

Dah tu pulak dia cakap aku memberi harapan kat dia.. ok mayb my fault bagi dia harapan. Then dia cakap aku patotnya bagi tau awal awal penolakkan aku bukan nyer lasti minit!…. paham ke tak dia nih yg bile aku cakap aku akan cube untuk kenal kenal.. benda ni mayb amik mase bukan nyer try cari keserasian arinih esok dh dapat jawapan….. 3 bulan aku cuba untuk cari keserasian.. 3 bulan tuu jugak aku cuba untuk ader perasaan luar biasa dlm hati aku nih kat dia. Yelah dalam tempoh aku cube untuk kenal kenal dia aku cube mencari keserasian. Aku cuba untuk time.. tapi hasilnya hati aku tak dapat nak adapt perasaan yg harus aku bagi… jiwa aku kosong! Aku tak boleh anggap dia lebih dari seorang kawan.. so feb lepas aku terus terang..sekurang kurang nya aku dah mencuba. Bukan nyer aku tak coba… dia sepatotnyer time n hormat apa keputusan aku! Sebb aku dgn dia penah deal yg aku akan try untuk kenal2 bukan nyer at dat time declare as a couple!.. dia cakap aku treat dia mcm couple?! Ok.. rasenyr tak salah kalau aku care dgn kawan2 .. pegang pegang tangan dgn kawan2.. mlah aku penah wat perangai gile aku suapkan kawan baik aku shahet mkn dpn gf dia… yg penting mcm ne orang tu time…

Dia ader persoalkan jugak ape motif aku rapat dgn dia.. ya ampun!! Aku rapat dgn sume orang.. aku takde motif papepun..tapi nak wat mcm ne kita mampu nak rancang tapi bukan rezeki nak jadi kapel kan.. so u must adapt la … nape perlu campur adukkan emosi personal dgn kije? Be pro la… jgn sebbkan perempuan dia perlu korbankan kerjaya dia…. Bile aku refer ngan my sis,naji about this matter.. time kasih kerana berdiri diblakang untuk aku berpaut..

Dia kene ingat.. CINTA TAK SEHARUSNYA SALING MEMILIKI… CINTA TAK BOLEH DIPAKSA… mcm tu jugak keadaan nya skunk… aku mampu jadi kawan.. tapi rasenyr skunk aku perlu jauhkan diri aku ni.. sebb dia yg wat aku terpaksa jauh.. sebb dia tak leh nak time… dan aku tak boleh nak pura pura wat mcm benda takde pape sedangkan sebenarnyer mmg tgh serabut perot! Selagi dia tak boleh nak time keadaan selagi tu aku tak boleh jadi kawan… nape perlu take for granted untuk sume benda? Kita mencuba zul.. but tak boleh.. time lah… bunga bukan sekuntum… jgn disebbkan aku menolak kasih ko.. hbs dunia ko…sepatotnya u shud noe how to handle.. be like a mature man!

Aku doakan dia mampu time keadaan nih..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP