Followers


familia

familia

mOsHi2


red_kemas umah

>> Thursday, April 30, 2009



mornin malaysia.. wah! ermm arinih aku merahhhhh.. tudung merah.. baju merah..hp merah.. beg laptop merah.. hpnyer beg tomei pun merah.. sandal aku pun merahhh.... ape ag yg merah? huhuhuhu haaaaaa.. mcm dah lame je tak kai merah.. walhal every single day aku mmg terselit merah...


huu mlm tadi tido awal..capet bangat badan nih dh la tgh ermmmm... ;D but aku set alarm awal pagi untuk mangun. aku mangun kul 4 pagi.. orang lain sedap tido ..but aku bgun.. bukan pe aku nak make sure umah aku clean n clear before aku kuar umah.. bukan makna umah aku sepah but aku just nak make sure je.. almaklum adik2 aku ni jenis yg pelupa bangat! so aku kene kemas selagi mana aku mampu la..


pepagi ag aku dh menyapu mop bahagian bawah umah.. nak g wat kat tingkat atas t kacau pulak adik2 aku tido.. so aku settlekan part bawah.. mayb aku akan suh adik handle part atas before dia g sek. rasenyer tingkat atas ok kot.. mlm tadi tgk ok je... then aku kemas sume ruang termasuk bilik aku...laptop abah aku simpan kat tempat sepatotnya... susun ape2 patot... then aku terus basuh baju yg kat dlm mesin... sume bil yg abah suh aku simpan..aku letakkan kat dalam satu laci..



then aku watkan bekfas untuk adik.. aku tak bape nak harap sangat kalau dia cooking.. takot t dia lupe.. budak agkan.. dah tu sensorang kat umah pepagi... mujur sarap dia tak cerewet mcm akak dia.. heheheh



aku siap2 g kije... pas aku puas hati dgn condition umah yg aku kemaskan...






bangun awal pun aku tetap siap lambat.. mmg lemb la... hihihih
then adik turun...
"along.. '"

"ah adik dah bgun? dah solat subuh? eh along dah kemas umah.. t kalau mesin dh hbis tlg jemur tau.. kemas bilik atas.. jgn nak masak pape ok.. along dh ready sume.. then make sure bfore g school.. pintu atas adik locked.. msg along dulu tau... hah t tlg sapu kat luar then siram pokok mama tau ... mama pepagi dah msg along"

"dah la tu yg bgun awal tau...ok... along esok tak kije kan.. ermm bawak adik g kedai buku.. nak li something..ader kene wat scarp book..."

"ok... one morething. orng dtg jgn bukak pintu tau..nak mkn ape arinih? t along masak...dun ever li mkn ka tluar tau.. tak bersih"

sebab pe aku tanya adik aku menu ari2 yg dia nak mkn? sebab dlm umah dia paling cerewet nak mkn.. sush giler nak mkn.. so kalau aku nak masak mmg aku akan tanya selera dia.. ikot selera dia dulu...

"ermm along watkkan nasi pattaya boleh?"
"ok.. t along watkkan.. nak ape ag? ok soya bean fav adik along dh sejukkan dlm ice box tau.. jgn nak hbiskan.. 1 kotak 1 ari... paham... kotak besor along li.."

"tq along..."

then aku tunggu angah turun.. sambil tu aku wat final check sume suis.. then baru kuar umah...
kuar awal pun aku ngan angah leh jugak terlepas bus.. adoii. nak tak nak kene gak joging jalan kaki ke lrt station... sempat angah cakap


"long esok kite kuar ag awal then duduk terpacak tunggu bus"

"awal pun aku tetap lambat..."


siyes bile tgh dlm mood "mulan penuh" mmg tak besh.. piyed pain aku dtg balik... sabor jelah... nak menapak lak ke lrt tu.. kaki aku dh mula sakit2 mayb sebab byk berjalan kot.. t mlm nak suh angah urut jap kot...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP