Followers


familia

familia

mOsHi2


bini no 2? gile ape!!

>> Monday, April 20, 2009

“ ifa..ifa ingat lagi tak saya offer ifa jadi no2… saya nak tau jawapannyer sekarng…??”
“saya tak pernah main-main tau….saya ikhlas menyintai ifa…”
“ifa .. kalau ader lautan api..saya sanggup buktikan pada ifa..”
“cinta saya untuk ifa..”

GILER!!! Aku tengah mimpi ke skunk ni? Oh no.. hope it just a dream… mcm lagu carrie underwood tuh.. ohhh tidakkkk… !
Ermmm …. Adoyaii beratnyer aku nak menaip hot story nih.. bukan pe sebab tak masuk akal la… adoiii.. migraine dah pale nih..
Mcm tak caye kan..? bukan syok sendiri atau rekaan but its true… i`ve got this mail this morning!!... from who? Tu biarlah rahsia.. cewah… adoyaii he purpose me? Adushhh mcm nangka busuk jatuh kat riba aku nih.. terus berat jari jemari aku ni nak menari taip keypaid nih..
Sama ada dia betul betul maksudkan atau sekadar mainmain wallahualam la… tapi benda mcm nih leh bawak main ke? YA Allah sungguh aku sikit pun tak tau yang selama ni ader orang intai aku dari tirai opis…. Orang yang aku rapat .. yang aku anggap mcm abg..n now dia dah transfer ke penanga year ago yang aku selalu refer mintak pendapat mintak tunjuk ajar rupenyer ader hati kat aku…? N now he ask me to be his 2nd wife….?

Ape aku rase sekarang ? ntah.. blur sebenarnyer.. n jawapan nyer tentulah TIDAK kalau betul betul lah… kalau tak betul pun jawapannyer tetap sama dan takkan bubah… bukan nak riak atau ape2 pun cume aku harap sangat yang kalau betullah ader yang melamar diri ini biarlah seboleh2nyer bukanlah dari golongan suami orang..duda beranak ke. Biarlah bujang yg datang. Bukan aku nak cabar jodoh yang dah ditetapkan.. tapi cukuplah dgn ape yg dah ade depan mata untuk dijadikan iktibar…

Kalau seorang lelaki itu benar benar boleh berlaku adil takpe.. tapi kalau tak dapat nak berlaku adil.. berdosa besou…dah menganiaya anak orang.. kok ya pun nak ikot sirah nabi.. biarlah perpada jgn sampai mkn diri.. dan untuk yg mampu nak berpoligami tu.. pikir pikir le sama perasaan wanita pertama yg kene berkonsi kasih madu nih… tak semua insane bernama wanita nih rela berkongsi kasih… byngkan kalau mase kapel perempuan menduakan lelaki.. ape rase/ mcm tu gak ler perempuan rase….. mmg ler habuan untuk para wanita ni di akhirat adalah payung emas untuk meke yang rela bermadu.. tapi sementara kat dunia nih maunyer mkn hati berulam jantung hempedu semua kalau si suami tak leh nak adil…

Dan bagi aku.. masih ade rbyk lagi lelaki bujang.. usahla na cari laki orang ni untuk dijadikan suami.. pikirla perasaan orang yang sejantina kita… bayangkan kalau kite letakkan diri kita kat bini pertama untuk dimadukan? Ape perasaan kite…? Mcm tu la akan pihak yg bakal dimadukan….

Dan untuk meke yg benar benar merelakan untuk hidup bermadu.. aku ucapkan tahniahsgt dgn pengorbanan yg amat beso n kecekalan hati yg tabah lagi kuat.. sebab aku tau tak semua mampu untuk hidup bermadu. Mcm tu jugak aku….
Dan untuk orang tu… aku mintk maaf.. aku terpakse untuk berkata TIDAK.. sebab aku hanya mampu anngap dia mcm abg dan tak lebih pun dari itu..
Sebab aku hormatkan wife dia jugak.. dan aku tak sanggup nak tgk orang sejantina aku yg terpakse bermadu just untuk kepentingan si lelaki yg aku belum tentu tau akan boleh berlaku adil untuk sume nih…
so kesimpulan ni yg wat aku semakin tak ske dgn ornag mcm nih!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP