Followers


familia

familia

mOsHi2


kahwin?

>> Wednesday, January 21, 2009



Kahwin? Aku terase nak gelak pulak kalau dengar perkataan nih.. bukan sebab aku nak mempersendakan tapi entah nape aku mmg nak tergelak . sume orang akan kawen kan.. termasuk aku cume bila kawen tu aku tak mampu nak jawab….

Sebab pe aku tetiba buang tebiat tulis entry kawen nih… coz lately sejak seminggu pas aku asyik sangat dgr perkataan kawen.. nak kata musin sekarang musim orang kawen tak jugak kot.. tapi yang penting perkataan kawen selalu sangat singgah kat perdengaran tinge aku.. memane jer orang akan tanya “bile nak kawen?”atau… “dah kawen ke?” atau“dengar citer ko dah kawen?”.. well jawapan aku mampu bagi aku LUM KAHWEN agla…. Lambat ag la…. Takde calon la…. Statement baik punya….. paling baru pagi semalam mase aku tgh bekpas.. punya rancak aku tgh bergebang dgn akak aku dtg opismate yang aku panggil abg aidi.. dtg je kat table kitaorg

“ aper cerita ? u nak kawen ke?”

“hish no lah… lambat ag.. 3 tahun ag la..”

“yeke? I ingat u nak kawen leh I set date dtg weeding u.. ”

Aku senyum jer.. smpailah masuk dalam lif abg aidi tu still kip story about kawen… ader punya baik dia leh cakap dalam lif tu yang tgh penuh org cakap

“u nak kawen I suggest u kawen bulan march ..mei or august.. megasale kan.. u can save bugjet agpun economy skunk tak byk support”

“aha I akan pertimbangkan.. ermm tapi 3 tahun ag la…”

“Lor nape?”

“nak kukuhkan ekonomi”

Then tergantung coz dah sampai floor abg aidi tu keje kan..tutp pintu lif je ader pulak staff ni menyampuk ag ..

“nak kawen ke?”

“eh tak lah.. lambat ag..”

Aku senyum n kuar terus g masuk opis..
Then this morning aku terjumpa lagi with abg aidi n statement yang dia bagi kat aku pepagi lagi

“ u nak kasi kad kawen ke” mayb dia rujuk pada kad yang aku tgh pegang…

“no lah ni kat punch la…”

“oh I though u nak kasi I you punya kad… yelah u je budak tak kawen ag hehehheehh”


Aku sengih jer.. wawawaawawaw… then time to work kawan aku yang same dok ym pulak timbulkan isu kawen jugak.. adoiiiiiiii sume sal kawen kawen kawen….!!!!sampaikan senior aku pun pakat nyakat aku..


“wah tak lama ag bau nasik minyak ler cik eyfa kite nih”…


Aku no comment.. diam jer.. malas nak layan.. wah macam ramai sangat tak sabor nak tgk aku kawen kan…? Sadis tol… tunggu jelah kalau aku bagi korang sume kad baru la official aku kawen kalau tak der.. jangan la buat spekulasi yang tak betoi…


So arinih topik Kawen jadi perbincangan ye.. ramai nak bagi ceramah..krusus kawen secara tak langsung kat aku… adoiiii mcm le aku nih dah terlajak sangat nak berlaki.. aku muda ag woiiiiiiiiiiiiiiii!! Huhuhuhuhuhu sedih den raso…


Hmm tingat pulak bebaru nih aku punya sakan nyakat kawan aku yang g krusus kawen kan…alih alih aku pulak terkena … hampes!



Aku layan jer…

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP