Followers


familia

familia

mOsHi2


cerita ku..

>> Tuesday, January 20, 2009

aku suke guna tagline "simple gurlz with a simple smile in my face" rasenyer perlu tukar jadi " a simple gurlz with lot of tears in my face" kan? rasenyer ag sinonim tagline tu dgn aku.. y? its easy to answer.. hidup aku tak seindah yang orang slalu cakap.. luar nampak happy.. mcm dunia ni aku yang punya.. mcm takde masalah... but the truth inside aku sebenarnya lebih byk terjeruk rase ...



beside mase nak tulis entry ni pun dah bape kali terhenti menahan sendu.. sebab bile aku nak singkap cerita sisi aku sudut aku.. dia jadi sebak... sebab rasenyer kalau nak diceritakan nanti ornag akan cakap "mcm lah dia sorang je ader masalah...." mmg sume orang ader masalah tapi masalah aku lain.. lain sangat.. kekadang bile singkap balik perjalanan aku.. rasenyer dari segi meniti hidup aku lebih dulu matang.. even ader orang cakap aku tak matang.. yup dari pengalaman hidup aku matang tapi dari segi pergaulan aku terkadang terkhilaf.. aku manusia biasa kan..



perjalanan hidup aku byk cabang... byk sgt dugaan..aku pernah tewas .. aku penah tersungkur.. aku bangkit untuk make a new move... dan aku tersungkur lagi.. aku insan biasa yang tak punya pengalaman byk dalam meniti hidup... aku punya segalanya.. kuarga yang kuat bagi sokongan.. kawan yang byk kritik baik buruk..kerjaya yang tetap walaupun aku muda. yelah kebykkan kawan aku masih lagi study dah belum tentu tau maner kedudukkan diaorang nanti bile dah grad. tapi aku dah ader tempat yang cukup selesa.. even dulu ramai mencemuh aku!! even ader everything.. tapi aku sebenarnya bad luck dalam hubungan! mungkin aku agak pasif.. atau mungkin aku tak membenarkan orang memahami aku atau yang yang tak memahami org.!atau aku sebenarnya belum cukup matang untuk ader dalam serious relationship.



entry nih aku tulis bukan untuk memburukkan sesape. tapi sekadar untuk tau baik buruk aku. mungkin agak meleret tapi rasenyer itulah yang terbaik untuk aku jelaskan pada mereka yang selama ni kompius dgn aku.aku pun kekadang kompius dgn ape aku kejar... aku tak pandai nak terjemahakn secara lisan pada orang ..sebab aku byk pendam rase.



insan pertama aku kenal yang ajar aku erti sayang pe sume nih namanyer nizam..kenal melalui kawan.dia kawan kepada kawna baik aku shaheer. konon nak kenekan orang tapi akhirnya aku yangt terkena! hubungan kami jarak jauh.. waktu aku kat jhr dia kat shah alam.. blajar.berjumpe 6 bulan sekali kalau dia ader cuti sem. so bile aku dapat kerja kat kl . aku happy sebab mungkin senng nak jumpe pasni. so bile kat kl.. aku slalu jumpe.every weekend aku akan turun shah alam..jumpe dia.boleh kire dgn jari bape kali dia akan turun kl. aku paham sebab dia blaja.. aku yang keje nih tak kisah mcm ner dia.. kekadang kalau ader keje luar aku sempat singgah shah alam untuk jumpe dia.. aku tk ader transport. just guna manfaatkan public transport saje!.. kawan aku shah kekadnag jeles tgk sebab aku sanggup sush just sal nizam. even aku bz aku akan suh shaheer kawan aku tgk kan dia.. until one day.. aku ingat tarikh tu 26hb 7 2007 dia sms aku mintak putus.. sedih gila aku sebab alasan dia bagi dia takleh trima kawan baik dia ader hati dgn aku! YA Allah... sedih sgt.. aku ras emcm bodohjer... walhal sikit pun takader rase pada kawan aku shaheer tuh. dia pun hormat aku sebagai kawan..gf kawan dia.! lame jugak aku nak lenyapkan kenangan.. penat berkorban untuk something yang kite sendiri tak tau nak bajet mase depan! dan dia senang senang buang aku mcm sampah jer.. but now dia dtg balik untuk kutip sampah yang dia dah buang 3 tahun dulu!! dgn alasan dulu dia takot aku tak pandai manage bile karier aku tgh naik! bodoh punya alasan!! waktu tu aku dah 8 bulan keje n manage mase dgn dia.. dia boleh bagi alasan mcm tuh!!



insan kedua aku kenal nama nya adam. tak lama lepas aku breakoff dgn nizam. unik sebenarnya pertemuan kami. sebenarnya kami pernah jumpe dulu secara tak langsung mase aku kene ragut but that time adam dgn seseorang..then kani jumpe balik kat tasik permaisuri 24 hb 5 2007.. dengan adam lah aku banyk blajar apa itu erti hidup... mula pertemuan aku akui aku agak nakal! gedik.. coz aku nak tgk mcm mane adam nih.. dan aku pun tak sangka dalam mase sama aku dgn adam saling uji menguji memasing.. dan aku terkhilaf!dan dia secara tak langsung label kn aku mcm perempuan yang agak daring! hubungan kami mulanya ok.. even aku sering diganggu oleh xgf dia... aku happy dgn adam.. kami berkawan kenal...tapi aku terlebih dulu ader rase berbanding dia. ntah nape aku senang dgn adam.. dgn adam aku lebih open dgn kawn kawan aku. aku bagitau aku dgn adam mcm gitu mcm gini... mcm biase aku kalau sayang.. sayng betul betul!!.. tapi tulah mungkin adam pernah terkeciwa dgn kisah sebelum ni buat dia label sume perempuan termasuk aku mcm mcm.. aku bertahan... kami start couple penghujung thun 2007.. hubungan kami pasang surut mcm air laut.. ader tenang ader gelora! mula mula ok..tetiba jadi mcm ntah!mungkindia tak dapat terima cara aku berkawan. sebab aku akui aku ramai kawan lelaki... tapi aku tau bataskan hubungan kawan dgn kekasih.. mungkin dia takot aku akan berpaling tapi aku dh byk kali cakap ati aku pada dia dan bukan orang lain... dia baik tapi mungkin aku tak bersyukur katanya.. aku punya pengalaman manis dgn dia.. every single day aku akan create memory dgn dia...cume aku bukan yang terbaik untuk dia..aku tak mampu jadi mcm yang dia nak... perkara yang aku suka dgn dia.. he caring so much.. nobody boleh ganti. tapi aku yang tak pernah mengsyukuri nikmat! hany 3 perkara yang dia minta dari aku : kesetiaan kejujuran kepercayaan..
aku setia dgn dia walaupun akku dgn kawan kawan.. infact demi dia aku sengaja pencilkan diri aku dari kawan kawan akku.. jujur.. aku tak mampu jujur.. even aku jujur aku tetap tak dianggap jujr... aku rela kalau dia pikir buruk buruk pasal aku.. itu yang terbaik untuk dia......dia sayangkan aku sampai ader ketika dia tak sedar tindakkan dia ke atas aku...
aku andaikan diri aku mcm banduan.. kalau dia dah penah masuk penjara kalau keluar dari penjara tu.. org tetap anggap dia banduan yang jahat.. masyarakat akan pandang dia tetap jahat walaupun banduan tu dah bubh. mcm tu jugk aku ibaratkan diri aku pada adam.. aku pernah salah.. aku pernah tipu tak jujur dgn dia.. demi nak jaga hati dia .. tapi aku tetap di label sebagai yang terok....! aku ingat lagi aku diberi 2 pilihan oleh adam.. antara kawan dgn diri dia. mana 1 pilihan aku...? aku pilih dia.. aku pencilkan diri aku dgn kawan2..
tapi aku tetap tak mampu untuk penuhi keinginan yang dia ingin dari aku..dan akhirnya aku undur diri untuk biarkan adam mencari orang yang lebih layak . sedih mmg sedih.. sebab aku sayang sgt! byk benda aku berkorban... tapi dah tersurat mcm ni kisah kami...

aku doakan yang terbaik buat adam.. aku nak dia happy dgn hidup baru dia...aku akan sokong dia dari jauh.even aku dianngap musuh.. biar orang cemuh aku mcm mcm. hanya aku tau sia pa aku...



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP