Followers


familia

familia

mOsHi2


atok...

>> Monday, July 14, 2008

uh minggu yang agak penat untuk aku.. well last friday, mase aku baru je sampai opis aku dalam 7 pagi lebih... aku dapat called dari abah aku yang my atok tgh tenat kat ospital... so dia nak balik tgk bapak dia ler... aku memula mcm tak nak balik coz aku rase ader atau tidak kehadiran aku kat sana still not change anything pun.. but sebab aku kasihkan abah aku aku pun balik ler... mujur time tu aku duty ngan en fir. so he understood me n dia akan cover keje aku.. thankx ya...

aku sempat jugak tgk abah aku yang macam cuak jer... yelah before nih mase his late mother dia ninggal dia tak sempat tgk coz dia otw balik kapo dari kedah.. kebetulan time tu mama aku tgh nak bersalin baby .... so keadaan dia mmg tgh tegangler... kanan ibu kiri isteri kan... but bukan tu aku nak citer but atok aku... so aku boleh fahamlah perasaan abah aku.. dia taknak terkilan buat kali kedua kalau dia tak sempat tgk ayahnyer...


but unfortunately.. dalam tgh kelam kabut nak balik jb on dat day.... abah aku boleh pulak terlupa nak fuel tankkan minyak keta oooo... mase tu kat tgh2 highway.. nak sampai R&R jauh lagi coz dah terlepas R&R sebelum nih.. so terpakselah tawakal je untuk kuar exit pagoh untuk cari stesen minyak terdekat... u all noe wat pekan terdekat dari exit tol pagoh is PEKAN MUAR.. tau tak bape km? 24 km.... wah sempat ke tak nak samapi nih.. aku pulak yang cuak coz aku riso kan... sepanjang perjalanan tu aku tgk kiri kanan ladang kelapa sawit ajer... dalam hati aku doa byk2 bagilah smpai .. alhamdulillah ALLAH kabulkan doa.. jumpelah stesen minyak terdekat.. so bolehlah teruskan journey to the south dengan selamat... ikot jalan kampung.... dapatlah tgk kampung n segala parit yang ado kat muor ngan batu pahat..(almaklumlah johor byk parit kan....)..


kitaorg sampai town jb dalam kul 4. then terus gegas ke hospital tunku aminah kot...(aku lupa la) punya lah jauh wad atok aku.... until aku sampai ke wad lelaki. aku aku tlg abah aku cari atok aku.. until aku jumpe katil no 5 yakni katil atok aku... YA ALLAH .. menitis air mata aku bile tgk atok aku time tu.. jauh beza dengan mase aku jumpe dia sebelum dia tenat... oleh kerna aku nih berjiwa sensitif.. laju pulak mata air aku nih ngalir.. tambah2 time abah aku berpeluk dengan atok aku.. sedey sangat.. betapa besarnya kekuasaan MU YA ALLAH.....

sebak aku bile atok aku cakap " lim , (panggilan atok aku kat abah )tido dengan bak(babah) ye malam nih......." walaupun atok aku tak request sekalipun.. abah aku mmg dah niat untruk jaga atok aku....


betapa atok aku nangis bile jumpe anak lelaki sulong dia.. mama aku n aku pun sedak sangat sebab tgk keadaan atok aku... kitaorg tak lamer kat ospital coz abah nak hantar kitaorg lek kampung sebelum dia dtg semula ke ospital... mase nak balik terjumpe pulak dengan orang paling aku benci abad ini (makcik aku) aku bersalam tanpa memandang pun wajah nyer... cewahhhh... aku sempat tgk atok aku merujuk dgn makcik aku kat abah sambil nangis ... kejap pegangan atok aku kat lengan abah mcm tak kasi balik jer...


sepanjang otw balik kapo...aku sempat ambik pic kat sepanjang pantai LIDO...(ospital tu mengadap laut).. tenang sangat..


apa aku tau.. sepanjang anak2 atok aku jaga atok aku kat ospital.. sebutir nasi pun dia taknak makn...puas di pujuk,.... but alhamdulillah mase abah aku jaga atok aku 2 ari 2 mlm kat ospital tu selera mkn dia ader balik... ramai yang suke dengar perubahan tu.. nader jugak yang tak suke... aku pun dari tak suke atok aku.. pelan-pelan aku dah boleh maafkan ape dia buat kat ayah aku dulu.... moga dia sembuh cepat. dari apa yang aku tau.. jantung atok aku dah membengkak.. percentage dia mayb 50%50% untuk hidup... aku pun risau jugakkan.. tgk tok aku... umo dia skunk dah 89 tahun...dia dah tak cukup kuat untuk ader disease nih bagi umo dia...

moga atok aku kembali sihat...


at the same tiem aku jadi marah dengan sesetengah sibling abah aku yang boleh ag pikir soal harta atok aku nih.. cinonet betol....mmg betul kurang ajar punya anak... aku harap sangat diaorg tu cepat2 insaf..

abah aku dah tukarkan atok aku ke wat 1st kelas untuk atok aku.. ag more privacy untuk dia... tu yang mampu abah aku buat sebelum dia balik kl mlm tadi...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP