Followers


familia

familia

mOsHi2


sahur spagetti

>> Monday, August 31, 2009

bile sekali dh masak... akan berkali kali lah aku gian kan... entah nape sejak sejak ni asik nak cookink ajer... bukannyer reti sangat nak masak sekadar nak try test je...and for de pes time sejak pose nih aku bersahur... sebelum ni tak pernah bersahur sebb nanti aku akan muntah muntah.. so aku sahur awal la.. gile bapak awal... sebelum aku tido mlm tadi dalam around kul 1 kekkekeke... sahur ke namenyer? ermmm gasaklah kan....janji mkn....


kalau ornag lain sedap tido.. aku boleh dok kelentung kelentang ketuk ketuk kuali kekekekeke... sahur aku dis time aku tingin nak mkn spagetti bolognese!!perghhh tekak tingin nak mkn tak hengat... mujurla ptg semalam sempat aku pujuk abah untuk li kan bahan bahan untuk wat spagetti nih.... kikikiki....

so jom kite masak spagetti hocckay... ni ikot tekak yea... aku main add add ajer...
sebb aku tak suke tomato coz masam masam so aku add untuk kasi pedas sket...

bahan bahan:

spagetti
1 packet daging cincang
1 tin kecik tomato puri
1 tin kecik Prego pasta sauce
cili kisar
cili api (dihiris nipis)
1 labu bawang besar kuning – potong dadu
1 ulas bawang putih – dicincang halus
4-5 tomato segar ranum - didadu
1 batang carrot – didadu kecil
2 batang celery – didadu kecil
1 tin cendawan butang – dihiris
sos tiram
gula garam
cheese

cara buat:

Didihkan air dlm periuk dan masukkan sesudu minyak masak dan sedikit garam Masukkan spagetti dan masak hingga lembut Angkat dan toskan dlm tapis.

Panaskan sedikit minyak .Tumiskan bwg besar dan bwg putih hingga garing. masukkan cili kisar dulu... then baru taruk tomato puri. 2 sudu sos tiram... kacau kcau... Masukkan daging cincang .carrot,cili api,masak hingga daging masak .Masukkan 1 tin Prego pasta source, cendawan butang,batang seleri, peeled tomato, Kacau sampai masak... letak le garam gula secukup raso...
last skali taruk cheese ...then dah leh mkn....

untuk resipi ni akan ader rase masam+pedas.... coz aku tak suke tomato jadi aku akan lebihkan cili kisar dari tomato puri... kalau yg suke msam tu leh lebihkan tomato puri dari cilii kisar...

:)selamat mencuba...

1 comments:

alcalie August 31, 2009 at 2:31 PM  

ishhh.. mana mana blog orang pomnpuan ni mesti tak lepas dengan makan...makan...makan...dan makan... haaaa.. jaga kesihatan sket, bila berat bertambah, penyakit pun beratur. emm.. just a piece of thought. :p

think positive, live a healthy life.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP