Followers


familia

familia

mOsHi2


Insomia.....?

>> Tuesday, August 25, 2009

feel like insomia... ah...ah....!! hahahahaha.. waktu nih aku tengah layan lagu semakin mencuri pendengaran tinge aku ni.. "insomnia" dari craig david... actually lagu nih ader 2 version.. satu of course ler in English n satu ag versi korea... yang di fofularkan oleh wheesung...


ikot pendengaran aku ... aku lebih suke version korea.. rase lebih catchy! lebih syiokkkkk even melody tetap sama...cume bahase je lain.. mayb aku terpengaruh bile tgk liuk lentok dia menari ala ala MJ kan.. kekekkekk...

hurmmm sebut sal insomnia... baru aku pasan yang lately aku tido dengan begitu nyenyak sekali!! uhh sukenyer aku.. except time aku tgh tak sihat nih.. waktu tidur aku agak terganggu sket..
bukan seket banyak sebenarnyer.. tambah tambah bile tgh flu.. kompom kompom mukus ko berkumpul byk kat hidung kan.... tido letak bantal tinggi pun tetap tak best jugak tido.. mcm serombong kapal tersumbat aje... seksa!! aku pulak mmg jenis lemah.. so bile aku sakit mmg aku yang naik takot kuikuikui.... mcm last nite.. terus sesak nafas aku dibuatnyer...bhaya....

tapi itu bukan aku nak highlight kan.. ape yg aku nak tekankan kat sini... aku rase aku ader simpton simptom insomnia.... ermm ape tu insomnia? hurmm insomnia is "difficulty initiating or maintaining sleep, or both" and it may be due to inadequate quality or quantity of sleep....
masalah aku is bile aku tido awal (around 10 pm) atau lewat kompom sejam 2 berikutnyer aku akan terjaga terkebil kebil mata nih... kalau orang lain sedap aje layan mimpi.. aku pulak dengan sushhnyer nak tido balik... kekadang ader sampai aku biar aje berjaga tak tido tido... kalau ornag lain tak cukup tido akan ngantok esok pagi nyer but aku still aktif... rase ngantok tu tak de... sampailah 2 3 ari bile badan aku dah kepenatan teramat baru aku akan tido tak sedar... tapi ader tikenyer penat mcm ner pun badan aku but still akan terjaga tengah malam......

so betapa aku amat impikan untuk ader waktu tido yang cukup... bile aku tido mmg aku taknak diganggu sebb once aku dikejutkan mmg aku akan hangen satu badan.... dah le tgh tido dikejutkan.. pastuh susah nak tido balik... kekadang sampai seminggu akku tak cukup tido... n still leh buat rutin harian aku mcm biase... penha jugak my sis n my senior tanya.. aku nih tak ngantok atau penat ke bile tak tido? aku jawab tak.. sebb aku sikit tak rase penat...

puas la aku buat mcm macm.. kekdang ader satu mlm puas aku zikir kekonon boleh le terlelap... sudahnyer sampai subuh tak jugak tido... nka kacau orang tido/ huhuhuhuhu.. mau aku kene bising.. kot dulu iye lah aku selalu kacau kawan aku.. but skunk hobi tu aku buang jejauh nak menghormati kualiti tido orang... jifat selalu panggil aku "burung hantu".... kuikuikui.. oenah jugak aku kacau dia tido sampai lebih 50 missed call.... jeles aku tgk orang yg tido sedap..

betapa busuk hati aku nih... aku sanggup kacau tido hamster aku mase tgh tgh tido.... paling tidak aku akan sms kawan kawan yg tak tido ag,,... huh.. sush la..

satu kebiasaan aku ... aku senng pulak tido kalau naik keta... masuk keta... paling lama aku bertahan sebelum aku ketiduran setengah jam ajer... kekadang cian pulak kat driver yg drive keta... yelah ingat kalau drive.. ader jugak nak teman borak... tapi kalau aku yg dipertanggungjawab unutk teman org bawak keta tu ..aku rase driver tu yg teman aku tido... sebb aku mmg cepat tido kalau dalam keta... pelik tapi benar... ni masalah aku...

so waktu tidur mlm aku mmg tak tentu.. ko pkai la tilam ziana zain yg "vono" tu pun belum tentu aku leh dapat tido lena... .. mmg seswai la lagu insomnia tu ngan aku...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP