Followers


familia

familia

mOsHi2


capet dong!! treasure hunt

>> Monday, August 11, 2008








baru arinih aku sempat jenguk blog aku.. weekend lepas g treasure hunt kl melaka... wah amat perit n memenatkan.. overall 1 pengalaman yang ok untuk aku..

meh aku wat liputan tak rasmi sket sal trasure hunt yang aku join nih..untuk makluman ader 20 bijik keta yang join so setiap team ader4 orang. team aku ader 2 budak2 comel.. team aku punya namer is " lu pikirlah sendiri" ni secara spontan coz kitaorg mmg tak terpikir langsunglah soal namer group nih..last minit mase jumpe taklimat jer kitaorg blasah name group tu... lucu jugak bile mase kak ai ( team mate aku ) sebut namer nih ahlijawatan kuasa mcm blurrr jer.. agaknya ingat kitaorg men men kot letak nama cam tuh.. plsss. kitaorg tak men men ye puan tuan .hihihi..
team aku " lu pikirlah sendirik"

mlm b4 tue kak ai tumpang bilik umah aku coz seng t nak g berkumpul kat opis kan,,aku sempat jugak ponteng kelas untuk tlg famli adam untuk majlis kawen kakaknyer... sempat jugak borak ngan nenek adam..

-------------------------------------------------------------------------------
pepagi lagi aku dah bgun tlg mama buat bekal untuk perjalanan nanti.. coz kitaorg kalau boleh taknak ler berhenti lama sangat coz limit mase utnuk tresure hunt tu pun 7 jam ajer.. ner nak carik klu untuk soklan tresure ag kan...kat situ mayb akan mkn mase.. tambah lagk ngan mase perjalanan yang half ikot highway.. half ikot jalan kampong....
aku wat sandwish sardin ngan nuggets...

mase sampai kat opis tu, baru ader 3 keta termasuk keta team aku yang dah siap kat loggy opis. so kitaorg ni amik kesempatan tampal ler segala sticker2 yang kitaorg dapat..
kitaorg berlepas dalam 8.30 pagi..
lucky number tue.....
sempat posing with tuan punya sweet little kelisa kak salina

one of our team 'lu pikirlah sendirik ' azlinda

ni tukang bace tulip ngan driver kak ai n kak sal

memula tu kitaorg panik sket coz tulip yang jadi rujukan kitarg ni mcm tak betoi jer..(agaknyer kak ai dah lupe kot bacer tulip )hihhihhihi mujur tak cepat panik... untuk soklan pertama until 19 kitaorg berlegar mencari jawapan kat area bangi n kajang.. bleh tahan gak soklan nyer... then masuk highway menuju ke exit seremban-port dickson untuk cari lagu klu untuk soklan 20 sampai 30.. then soklan bonus ngan treasure hunt. agak lame la aku tak ikot jalan kampung nih.. yelah selama ni balik selatan jer ikot highway kan..
so ner la ader chance nak masuk jalan kampong..
tgk betapa kusyuknyer team mateaku search klu
sempat lagik posing depan klu ye....
betape telitinye linda tulis jawapan... aku men nangkap gambo jer
sepanjang kitaorg cari klu nih.. sepanjang tu jugaklah team aku ni geram je tgk buah buat rambutan kat pokok2 umah kampong.. rase mcm nak mintak jer...mujur aku suh fokus dulu kat tresure huntu dulu.. waawawaaawa....

alhamdulillah team kita org sampai agak awal. mase team kitaorg sampai kat destinasi terakhir kat pantai puteri resort tu aku dah nampak 2 team lain yang dah awal sampai..
team abg jie kazen aku " MTPS ( makhluk tuhan paling seksa)" pun sampai awal.. then mintak2 untuk discuss jawapan... hikhikhii.. banyk cantek muka mu!!!

pas je daftar n lapor diri segala kije nih kitaorg reramai lah (wakil JTM) g konvoi cari makan.. nak isi perot memasing yang dah kebulur sementara nak tunggu team treasure lain sampai..

kitaorg mkn kat 1 warung nih..ya ampun panasnyer... almaklumlah dekat ngan pantai kan... mmg terik tengit segala ter lah yang ado.. aku nih jenis tak tahan.. badan aku dah mula la nak gatal2 sebab panas peluh kan..
pas mkn jer balik resort membongkang tido kekenyangan.. sempat jugakla aku tepon pakwe aku.. tapi tak pulak jawab.. agaknyer dia bz kot urus majlis kakak dia.. aku ni dah paln siap2 nak wat kezuttan la kekononnyer.. even aku kene bekejar mlaka kl ni aku nak jugak sampai majlis kawen akak dia. even lambat pun janji aku dapat jugak g majlisnyer..
ptgnyer sementara nak tunggu event mlmnyer untuk majlis bagi bagi hadiah ni.. aku n team aku jenjalan ket tepi pantai.. pastu mcm biaselah jakunkan diri mcm tak penah nak jumpe pantai.. amik gambo tak hengat!!! puas berjalan kitaorg duduk mkn aiskrim potong yang selalu jual kat pantai 1 mesia nih.. hihihiih
duduk duduk sambil syiok sendiri amik gambo then balik untuk siap2 majlis mlmnyer.
mungkin luck team kitaorg. so kitaorg dapat tempat kedua untuk treasure hunt.. missed 1 point jer ngan team "boroi" wakil JTM (KWSP HQ)jugak... sebab aku tak specifickan nama untuk soklan bonus.. hehhehehe
tempa ketiga dari cawangan KWSP PJ.. team abg ji dapat tempat kelima..memula dia bengang jugak ler cozdia tak menangkan tapi nak wat cam no.. takader rezeki dia untuk tahun nih.. ni wakil dari jabatan aku...

hadiah nyer RM600 hengget! pulang modallah untuk team kitaorg... sebelum hbis majlis sampaikan hadiah.. AJK buat kenduri mkn durian! hah sape yang hantu durian nih.. mmg tak tunggu la...

then balik tido... esok pagi nak balik kl!!

AKU TAK BOLEH TIDO LA BILE KAT RESORT TUE...


p/s kredit pada kak ai n azlinda sharing pic yer.....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP