Followers


familia

familia

mOsHi2


grrrr

>> Monday, November 14, 2011


salam....


kusut....! ko pepagi isnin yang penuh keberkatan ni tetiba nk kusut kusut pulak kan?...sungguh tk menyenangkan...

ok let me myself calm 1st .... bismillah......

ok mungkin aku kot yang tetiba nak hangen satu badan ... tak leh nk di usik sikit.. nak temper je.. oh ingat aku suke marah marah?.... tidak... sape yang suke negatif nyer perangai serupa itu? aku tk suke nak marah marah.. nk hangen hangen nak temper tk tentu pasal.. tapi...

so entry ni aku nak wrap je semua benda untuk aku conclude kan kat sini..pasni tak mo pikir dah....

perasan jgk emosi tetiba mencanak nak bengang ni start from last friday... then bersangkut paut dgn 2 3 hal lain...tambah pulak skunk waktu waktu bulan penuh makin lagi la haba dia naik...

benda pertama yang wat aku nak mula hangen ni bile dapat sms from my fren nk gtau yg dia dah tunang... ok. its good la bile dia dh tunang...aku tumpang gembira sgt...so pas ni stage lain pulak untuk kawan aku nih.. dia tanya aku tk rase pape ke bile dgr tu... ermm y shud aku kene rase pape? infact aku realistik.. from the beginning kawan aku cakap nk kenal aku secara serious aku dh mention awal jgn terlalu berharap dgn aku..berkawan dgn aku but the same tym meet other girl jugak.... aku tak nak dia atau aku rase terikat.. sebb aku sendiri tau aku tak bersedia nk commit. but he insist jgk nk kenal aku then aku say ok but jgn terlalu berharap dgn aku.... so ok lah kan.. tapi bile part dia cakap dia dh tunang dan di saat aku rase nak rase lega dgn penyataan tu tetiba sentap kejap bile dia tanye aku tak sedih ke dia tunang?! kenapa perlu aku rase sedih. patot aku tumpang gembira bila dh dah jumpe pasangan yang terbaik buat dia.. tapi bile alasan dia bagi coz tk tahan nk tunggu aku lama then terpakse terima that gurl aku betul betul rase marah.. terpakse terima?! ya ampun... kalau aku jadi tunang dia.. memang aku bagi penampar... aku tk pernah declare pape pun.. janji pape pun.. so kenapa aku jgk nak dijadikan punca jgk? malang sungguh aku rase asik aku je jadi punca... now bukan aku nk aibkan kawan aku nih... cume pls la.. kalau betul hormat jgn la wat mcm nih...jgn la aniaya hidup org..

kedua.. aku mmg tak suke bile orang cari aku, tepon aku semata mata nk korek citer sal orang lain dgn aku.. nape? fikir aku ni mami jarum? gossiperz? jenis yg suke mencanang cerita orang? itu bukan aku... selama ni aku wat hal aku sendiri so jgn la nak cari aku semata mata nk tau cerita org lain.. aku tkda mase nk tadah tinge dalam kain orang untuk dapat story... but still ader jgk manusia ni tetap jgk tk puas hati.. nk korek korek.. nape tk direct deal je dgn orang tu kalau nk tau sgt citer? kenapa nk libatkan aku.. at the end org jgk mengata aku itu ini...sedangkan mmg pantang aku nk bawka citer orang.. apatah ag nk dgr aib org... bile aku refuse cakap aku ni tk sporting la.. nk backup orang tu la.. no! tkde mase nk jadi backup aib org ok..


benda ketiga..yang ni rase sengal pun ader jugak.. pasal status kat muka buku.. ok kadang kadang ape aku post kat fb tu based ape aku lihat.. aku rase.. aku dgr.. aku alami sendiri.. so no point aku nak mention sape sape... but kalau ader yang terasa i`m sorry.. but niat mmg tak de pun nk tunding jari atau perlekehkan sape sape je... ape yg aku update is public n open.. ape aku post bukan niat nak dapat komentor yg byk. bukan niat nak tarik perhatian dgn post post yang aku update... kalau ader yg komen then komenlah.. ader jgk sesetengah pendapat tu give positif untuk aku terima.. ader jugk yg menentang.. so lain org lain pendapat.. so last saturday morning..i`ve recieved 2 3 phone called in the morning.. i mean early morning k.. satu from my kazen, then my fren coz nk inform sal nk dtg jumpe aku kat kl.. then my sis yang dok satu umah dgn aku.. kol sebb nk pinjam brg je.. ok tk boleh ke just tinggal noted or call lewat lewat sikit? selalu boleh je kan.. hangen jgk la pagi pagi aku di ganggu.. kalau ornag lain pun mesti menyirap.. so aku post status citer yg pagi sabtu aku diganggu dgn phone called.. tup tup kawan aku ni terasa mcm aku pulak mention dia. walhal tkde pun.. start that momment argue la memasing.. serabut pale tau.. kenapa nk terasa..? aku tkde mention pun. nk terlebih sensitif nape?.. sampai semua benda aku post cakap aku relate dgn dia. . eh just because i post something 0n my profile doesn`t mean it`s for u! i have a life that doesn`t revolve around... wah kalau sampai ader yg terasa dh tka leh la nk post kan.. infact rase nak berblog pun tk leh kot kalau sume benda salah...
walhal tkde pun undang undang konon kene mintak izin nak post or blog sesape pun...


y everybody try to put blame on me? or aku ke yang salah sebenarnya? ape aku buat semua serba tk kena.. semua sakit dekat mata orang yang melihat?sakit pada yang menerima..
orang cakap aku selfish..penting diri.. nak menangkan aku je. tknak terima pendapat orang? betul ke? salah ke kalau aku speak out ape yang aku rase? salah ke kalau aku bertegas? salah ke aku build wall dgn orang sekeliling?

salah ke kalau aku lebih lantang dari dulu? salah ke kalau aku defend diri aku? salah ke kalau aku build wall dgn orang? orang cakap aku dah lain? lain dari segi ape? perwatakan?perangai? cara komunikasi?

serious by the tym aku wrote entry ni mmg aku nangis.. sedeh sgt.. orang cakap makin lama makin tk kenal aku? gtau aku sape yg betul betul rapat dgn aku? nobody!..sape yg pernah janji dgn aku macam macam.. best frens foreverlah.... kawan dunia akhirat la... ape lah? mane semua janji tu? aku sorang sorang je.. by the tym i really nid someone yg aku trust untuk share aku tka boleh contact dia.. aku tka boleh cari dia... then semua letak salah kat aku kalau aku kejam defend diri aku...

sorry aku tk leh nk terus tulis entry ni coz ..........


P/s: for abg ajib......tkde salah pun abg pada adik.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP