Followers


familia

familia

mOsHi2


Cherita pulau 1

>> Thursday, February 10, 2011




Ikot perkiraan asal, jumaat ptg dah bertolak ke utara. Tapi atas sebab sebab lain kene bertolak sabtu pagi.. so subuh subuh lagi aku dah bz.. bz nak bagi makan untuk anak kecik yg terpakse aku tinggalkan. Cian Theodora, tera,jermy,mynam tak leh join sama. Selalu aku bawak aje memana pun kalau pegi.tapi kali ni tak leh bawak.

Kitaorg bertolak asing asing n jumpe yang lelain kat tgh jalan. So hentian rehat rawang la kitaorg berkumpul n naik ke kedah sesame. Sampai kedah jam 1230. Tapi terpakse pulak nunggu keta pak ngah yg lambat sikit(sebenarnya lambat banyak)kat tol exit alor star selatan.

Oleh sebab pakngah lambat so terlambat la sampai kat medan ikan bakar yg tersedap kat alor star. Bile sampai kat kedai tu dah tak banyak lauk pauk yg tenggal. But sumer tu tak de hal.. sebab teruja sesangat sambil mkn dapat pulak aircond terbaekkk dari nature dengan view sawah padi, tali air.. lauk sikit semata mata sambal belacan ulam raja dengan ikan pari bakar pun dah cukup. Dan bagi aku yang dah lama tak balik kampong sebelah mama ni terase “jakun” bile tengok anak anak padi.. keh keh keh.. yelah budak Bandar masuk kampong.. kat Bandar nan adonyer sawah sawah tali air ni… yg ader longkang dengan petak petak kolam kumbahan aje!

Sampai jeti kuala perlis pukul 4. Aku terus rush dengan kazen aku kak jah g kaunter untuk amek ticket paling cepat. Excited nih nak g langkawi.. last pergi pun 13 tahun yang lepas.. maknernyer last aku pegi mase umo 12 tahun! Mendarat kat pekan kuah kul 5 lebih jugak. Settle hal keta sewa sumer cecah jugak la kul 6 lebih tersadai kat pekan kuah jugak. Dengan adernyer pertolongan sedara yg stay kat pekan kuah tu so semua urusan senang la. Yg lambat bile nak amek keta sewa aje. Sebab keta sewa kene tahan ngn polis!

So our 1st nite stay kat apartmen epf. Mencari jugakla nak g tempat tu. Asik salah lorong aje. Mujur dengan tahap kesabaran yg masih ader ni jumpe jugaklah tempatnyer tu pun pas tanye maplei yg ader dekat dekat situ.

Our 1st activity malam tu g rewang pekan kuah. Dan yang ni part best untuk mama n mak ngah la. G ambush tempat tempat jual barang barang yg jadi “kegilaan” suri suri rumah! Konon nak cuci mata aje.. tapi aku tengok ader jugak yg dah membeli. Haiiii lucu pulak tengok gelagat! Aku pulak terus menonong g site chocolate! Yang ni syurga la.. yang sakit gigi mcm aku pun boleh terus baik. Sekadar tengok tengok je.. belum rase nak beli. Lagipun ader banyak hari lagi kan.
Mase tengah tengah belek chocolate tu ader jgk dapat sms dari sam sempit tu.

“ hello, u kat langkawi ke? I pun kat sini jugak since jumaat”
“hye yup I kat langkawi with my parents. Jenjalan tabor duit kat sini heeehe. U dengan sape lagi?”
“I dengan mummy. Alah ni pasal roadtour abpbh tu.”

Aha kan.. aku lupe pulak pakcik ni tahun ni kene berarak promote diri kat abpbh.. malas nak layan sms sgt sebabnyer aku nak enjoy diri kat sini puar puas. So aku “gantung” sms tu.
Having dinner kat warung.mase pusing pusing cari makan ternampak pulak si sam. Tapi sengaja tak mau tegur. Nantikan kecoh pulak dengan mak ngah pak ngah mama abah pulak…
Hbis dinner aku pulang dulu ke apartment coz abah demam. So geng mak ngah je yg sambung merewang ke pasar karat.

Sambung part lain….

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP