Followers


familia

familia

mOsHi2


Xplore race Pucca!!

>> Wednesday, July 29, 2009

Malam tadi around kul 3 pagi aku terjaga… actually dah hamper seminggu aku tak terjaga memalam cenggini.. terjaga pun secara mengejut! Mcm mimpi ngeri je.. tapi takde pun mimpi.. rase mcm tak sedap ati je.. guling guling pun resah still ado… so bile tak leh tido tu sesaja la bangun nak minum air.. sambil nak jugk tgk anak anak hamster aku tido ke main ke ngah ngah pagi buta ni..

Jenguk je sangkar bungalow hamster terus berderau darah aku… tunnel tempat hamster main nih dah terbukak! Dalam hati aku ni kompom raya hindu anak anak ku kalau hamster nih leh cabut kuar kan…. Yups!! Mmg betul sekor udah terlepas…. Siapa gerangan nya… mujurlah hamsters paling nakal si yuki tu tak kuar.. upenyer si pucca yg kemetot lagi kontot n gebu yg kuar terlepas !! adus… hilang terus ngantok aku .. terus aku menunduk nak mencari pucca.. gilo she! Dah la umah aku nih besau.. byk pulak tempat tempat yg berisiko yg leh jadi penempatan si pucca nih… habis setiap ceruk aku mencari…

Mmg gila la aku.. tgh tgh malam buta mencari anak hamster kan.. bukan pe aku riso sgt.. mayb mama aku akan bising tapi kemungkinan tu aku tak kesah sgt sebb mama pun dh jatuh syang ngan anak anak hamster nih.. yg paling aku riso wat nyer dia mati ke.. mau busuk!!! … puas aku cari dari dapur sampai ke washroom.. dari bilik aku sampai ke ruang depan…. Takde!!!!! Benda kecik kan…sebesar tapak tangan.. mmg leh nyelit la masuk celah celah yg muat…

2 jam aku cari tak jugak jumpe.. dah le aku waktu aku nak siap siap kije ni dh nak dekat. Nak tak nak kene jugk kejut angah untuk tlg aku cari pucca…. Tgh tgh cari.. elok aje si pucca ni kuar jalan slow slow dari ruang meja makan beso ke arah carpet ruang tamu.. mcm wat catwalk ajer…. Terus aku suh angah g amik.. sempat jugak kejar kejar subuh subuh ari kat area situ. Pandai betul!! Geram je aku tgk benda alah kecik nih.. elok tnagkap je aku masukkan ke umah dia.. terus menjerit jerit panjat panjat sangkar!! Agaknyer tak puas kot si pucca ni merentas umah aku yg sebesar alam bagi dia… nasib baik le jumpe balik si pucca nih….

Sebb dia aku tak tido!! Hampes tol.. nakal bangat anak anak aku….. esok sape lak nak wta hal? Mocca ke?….

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP