Followers


familia

familia

mOsHi2


alkisah poco poco part 2

>> Monday, July 20, 2009

Salam.. masih lagi entry sal poco poco.. hehehe bukan pe arinih bile aku g kije je sume masih memperkatakan sal poco poco n kemenangan geng caberet kitaorg nih.. yelah satu kezutan besau bile IT department menang… heheehe Alhamdulillah… my senior pulak mcm tak cayo jer.. dah tu this morning bz je dok sharing pc untuk tgk tgk pica pica… hampir ari aku kat opis arinih dok melayan pica pica jer sambil wat kije hehehehehe..paling best bile tgk balik video yg dirakam…


So untuk enrty kali ni just nak citer ape yg jadi sepanjang hari pertandingan poco poco kelab kwsp semalaysia nih… ape yg wat aku suke sangat is bile aku n sue pakat pakat mendesignkan props kitaorg.. yelah kalau department lain lebih selesa ditaja…. But for us bukan tak de org nak taja.. but kami lebih suke economy… yelah kalau props gempak camno pun tapi Nampak crowded tak best jugak sebb bile tgk pemarkahan ader yg melibatkan pemakaian. So aku lebih suke yg simple but nice… so merah hitam pilihan aku.. untuk props bulu bulu ni ideanyer datang dari sue. Sebb dia minat n obsess dengan bulu bulu wakakakakak.. untuk make up tajaan sendiri la… hehehehe dept lain mayb upah mak andam kan but untuk dept aku.. aku yg jadi mak andam!! Aku tak tau le nape dey all ni mmg letak bab bab ni kat aku.. walhal nak kate aku ni kaki make up tka jugak… but aku wat sehabis baik.. mayb sebb aku lebih tau sal hal hal nih kot…hihihihihih…


hah amek ko.. punya tekun aku me`make over ` org... uhuhuhu siyes . last aku make over ornag mase kenduri kahwen kazen aku.... setahun yg pas.. so bile nak make over org dis time agak menggegel jari jemari aku... ermmm.. hihihihihihih... tapi tulah aku nk jugak org make over aku.....hukhukhuk

So pas ajer lunch team aku dah mula bersiap.. so aku pun mula la make over team mate aku… ikot turn ler.. asalnyer nak suh diaorg letak foundation je so aku akan touch up but bile dah sume main tadah muka je so nak tak nak aku kene make over sume baik dari foundation sampailer ke hbis,,, satu pale aku amik mase about 15 minit depends pada muka la. Sebb aku nak matchkan foundation dgn skin colour.. so aku ni dah mcm kantung pocket doraemon sume make up aku kuarkan… so bile tgk jam dah dekat kul 4 aku dah tak senang duduk.. mau tak aku aje ryg lum siap…. Yang lain sume dah siap berbaju dah siap siap ag.. aku nih jgn kata nak tukar baju.. make up pun tak.. so aku punya kalut just 5 minit je aku conteng muka aku nih… tu pun sume dah suh aku cepat cepat.. aku jgn org push mmg lagi lambat… so ag 10 minit nak kul 4 coz show start kul 4 baru aku siap… tu pun aku main tadah je suh kak zub adjust pape yg patot sebb aku dah males…. Make up aku tka sempurna ag… main conteng aje kan…....


nilah hasil kerja tangan aku me`make over ` org.... aku paling puas hati make over si sue nih.. sebb senng.... nak wat smokey eye.... coz mata dia monolids!!! heheehehh yang lain sepet... kuikuikui.....


part ni memasing tgh dok siap siap....aku lak baru nka ngadap mirror betulkan tudung... lembap sangat bersiapnyer.... agak huru hara jugaklah aku waktu ni..



ni last trening sebeblum nak g wat show.. wahh mcm artis jer!! yelah nak jgak wat last check ye tak... nak menang nih.. sebb aku nak tutup mulut org org yg dengkikan kami cewek cewek cumil nih.....


So bile dah siap cepat cepat la nak seludup masuk lif untuk ke dewan tingkat 26.. ermm wah ko mcm artis ajer den raso!! Hahaha poyos tol… but siyes gaya kak zub n kak aim cm manager manage artis!! Ader ke patot mase nak nek lif ader la sorang hamba Allah ni nak masuk slumber kak zub cakap “ sorry lif penuh” hahhahah walhal leh aje kalau nak selit sorang… kekkeke cian mamat tue kene tunggu turn lif yg lain.. mase arrived tingkat 26. Wah aura poco poc tu dah ader .. kuar lif ajer dah dgr munyik bising.. dah tu ader lah satu team nih tercegat… kitorg sempat ler snap pica pica… dah tu lepak kat ruang vip … snap ag pica.. then baru masuk dlam dewan untuk amek tempat.. nak gak tgk performance team lain coz my dept nyer turn tgh tgh kan… wahh sambutan amat menggalakkan.. nak tgk org menggedik atas stage mmg ramai yg attend!!!


sempat ag nak picca picca nih.. credit untuk kak ai!!!!



Ader 15 team.. mewakili dept dept ,spoke ,branch sume la area lembah klang.. saingan terdekat untuk JTM is JKeW n JUU. Mujur JUU tarik diri.. bak kata abg angkat aku.. saje nak bagi chance JTM menang! Poyos la…. Tau ler JUU selalu sapu kan… bile turn JTM kitaorg dh g blakang stage.. time ni aku rase mcm nak cepuk cepuk je si sue kecik..dia leh panic at the disco jap!!! Sume riso dia kot kot atas stage leh pengsan ke… sape tau… but Alhamdulillah takde pape.. cume dia ader sket terbabas…


Mase atas stage tu aku dah tak pikir ape dah.. enjoy je.. sakan aku menggedik.. bile ag kan.. gelek r… cume ader satu part ni aku nyaris terjatuh sebb hampir tergelincir.. terpijak bulu bulu ayam yg berterabur… kekeke so nka control step terus siyes je muka aku nih.. hehehehehe.. dulik r aku rela siyes dari jatuh tersembam mcm nangka busuk!!!


So far.. dat the is the best day… enjoy sgt!! Berbaloi la usaha kami sume berlatih. Yelah even ready about a month but 5 ari terakhir tukar step.. byngkan betapa preasurenyer nak kene hafal step baru.. nak arrangekan lagu sume…. Pastu nak siapkan costum ag.. best sangat… untuk untuk team members reaaly appreciated sgt sgt the co operation!!!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP