Followers


familia

familia

mOsHi2


hamster datang dan pergi... new bungalow!!!!

>> Saturday, July 25, 2009

sedey bile teppei mati.. yelah aku baru niat nak bawak dia g jumpe doc untuk check teppai ni pagi ... alih alih abah aku cakap teppei dah mati.. sedey sangat!! semalam aku dh tgk teppei tu tak aktif.. tido jer.. aku tau dia sakit... huhuhhuh... bile tgk yuki housemate teppei dia mcm sedey. slow je bawak diri kat tepi sudut umah setinggan dia! macam paham je kesedihan bile tinggal sensorang... aku cakap mama untuk li newbies! gantikan teppei.. so aku bawak la yuki ni g cari partner.. wahhh agaknyer dia mcm tau tau ajer kan nak dapat kawan baru bukan main suke dia berguling guling.... panjat sana panjat sini...


so seisi umah g pudu untuk cari newbies... mama abah g pasar untuk li barang basah.. memula aku yg meneman mama masuk pasar.. eeeii pasni dah takmo ag dah g pasar ag.. hbs gatal gatal kaki aku kene air kotor yg berlecak kat pasar.. dh le kene berhimpit!.. cepat cepat aku g kat keta.. biarkan mama.. heheheh jht!!

aku mintak abah stop kat animal pets.. memula nak survey je dulu.. masuk satu kedai nih.. dari jauh nampak anjing chi hua hua.. comeiii!! seb bek haram nak membela kalau idakkkk hahahahhah!! so kat satu sudut nih nampak lak ader hamsters cumil! agaknyer hamster serbia nih mmg malas kot.. asik tido jer hahahahahha... takpe tak jadi nak membeli coz kecik harga mahal...

g ler kat kedai yg memula aku beli teppei n yuki nih...yg ni besor sket harga pun seswai la.. tapi sebb dia dh kenal kitaorg so dpat harga murah la... aku li 2 ekor.. sepasang .. cumelll.. mcm nak li sume jer yg ado kat kedai nih.. huhuuhu mcm byk wit jer... jgn tamak hocckay!!.. so sebb dah ader pertambahan ahli baru so kene lah cari umah yg beso sket... sebb dh mcm padat lak ka tumah setinggan nih... so aku likan umah bungalow kat 3 little hamster nih... wahh ameik ko!! aku pun tk duduk umah beso.. 3 ekor nih dapat stay umah baru yg segalo galonyo beso!!!!.. huhuhuhu...

so yg rasmi dulu mestilah yg paling tua kan!! si yuki mmg suke kalau bab nak merasmi nih.. letak aje dia kat umah baru terus lompat la... mencuba segale yg ado kat lam umah baru tue... hurmm kalau la teppei ader... hukhukhuk!!! so bile dah ader ahli baru.. memula mcm kureng kamceng la.. sebb yuki asik dok membuli newbies.. mmg membuli!!asal newbies nak mencuba aje yuki ni akan berebut.. adoiii nakal!!

kekadang terleka tgk gelagat nih.. aku pun ader likan vitamin untuk dey all... huhuhu ingat jaga hamster ni senang? nampak senng but sebenarnya cerewet!!!...

so bile dh ader umah baru nih.. makin meriahla aktiviti hamster ni.. heheeheheh.. nanti aku citer ag ok..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP