Followers


familia

familia

mOsHi2


kepantangan..

>> Saturday, November 29, 2008

sebenarnya kan kita sebagai manusia ni tak mampu nak penuhi setiap permintaan orang kan.. kekadang benda yang kita suka.. orang tak suka.. benda orang suka kita pulak yang tak suka.. so jadilah perbalahan...... sume nak menang kalau dah berbalah... ermm sebenarnya entry kali ni bukan nak masuk bakul sendiri but aku nak citerkan something sal diri aku yang mungkin orang lain tak boleh nak masuk ngan diri aku.. . sebab tak ramai yang paham aku sebenarnya..agak complicated sket orang kata kan..

dan hal ni pun dah 2 3 ari nih jugak jadi kt aku bile ader perkara yang menjadi kepantangan kat aku ni tetiba aderplak yang saje nak cari pasal kan..

dah tentu sume orang ni ader kepantangan dia sendiri.. ader yang pantang itu..pantang ini kan.. same gak lah mcm aku. mungkin aku ni agak demand kot but who care kan..as long as aku tak sushakan orang so plslah.. jgn nak cari pasal dgn aku ye tak?

kepantangan aku yang pertama:

aku paling pantang bile barang barang aku di usik without permission!. siyes aku mmg tak suke sangat. tak kira lah if adik adik aku,mama aku or anybody yang saje gatal tangan usik barang aku kan... kalau amik barang tak simpan tempat nyer atau saja dok nak usha usha barang aku ke. hp aku ke laptop aku ke ... ... mmg ler akan makan sumpah seranah aku...and time tu serta merta mood aku yang boleh ok sepanjang ari terus jadi k.o...

kepantangan aku yang kedua

aku ni hantu novel.. so most novel novel aku ni always in gud condition la.takader comot comot atau lipat lipat kat ujung kan. so aku mmg take care sangat kat buku buku or novels yang ado dalam simpanan aku. so bile ader je yang nak pinjam novel atau paper mmg aku agak berkira. kekadang aku akan jadi kedekut teramat sangt.. nak pinjamkan pun aku akan tgk orng mcm ner. then aku akan bagi le syarat syarat ketat kan..itu tak leh buat ini tak leh buat.. sebab aku paling pantang buku buku atau noel aku di lipat,di kotorkan.. buka luas luas... apatah lagi kalau buku buku aku tu dicacatkan secara tak sengaja mc hilang pages ke ape ke.. aku mintak ganti baru la..! so demand kan..kalau orang lain mungkinakan beralah but for me.. so sorry nek lori mkn strawberry atas llorry la.. tak ader kompromi.. adiku angah pun cukup cuak nak pinjam novel aku ye... sebab aku jaga barang orang like macam barang aku sendirik tapi orang tak plak pandai nak jaga barang aku ....

aku pun paling pantang bile aku tengah tengah syiok tido tetiba ader la orang nak kejot. dah tu kekadang saje je mcm tak mau paham keadaan aku yang perlukan rehat cukup. once bile aku cakap aku need rest so pls la.. give me time to rest kalau idak mmg sumpah seranah jadi habuan ko...
aku tak suke di pakse pakse untuk buat something yang aku tak suke. tapi kekadang kepantangan yang nilah yang aku terpakse rela untuk buat.. mmg tekanan kan hidup... so bile aku terpakse rela so secara tak langsung aku akan betul betul menyumpah dalam hati.. ..byk lagik pantang pantang aku.. cume yang ni je aku senarai pendekkan.. sebab ni yang amat aku pentingkan..

1 comments:

New MooN December 4, 2008 at 2:36 AM  

Erm... baru adam tau ape yg hani nak...
erm.. is ok, now i understand..
so pasni u will get alot of space..
sory adam byk susah kan hani slame ni..
and thank 2 be my best person..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP