Followers


familia

familia

mOsHi2


Kehilangan lagik

>> Wednesday, November 12, 2008

arwah : bile nak balik sini lagi?

aku : nanti cik balik lagi ye wan....
(waktu sama aku hulurkan not not rm 50)

arwah: apa ni?

aku :heheheheheh wit raya wan.. amik lah... raya aritu kan cik tak sempat raya ngan wan....sebab arwah tok johor nenggal....

arwah :dulu dah bagi

aku :takpe wan simpan t cik balik balik, kita kuar g li kfc yang wan suka tuh... (sambilaku sengih)

arwah :semalam dah beli dah.....

aku :semalam...semalam punya t cik balik esok lusa kita beli lagi... wan tunggu cik ye...cikkene balik sebab cik tak sambung cuti lagik.... t cik mai sini lagi...

arwah : balikye...ati2(dengan pandangan suram)

_______________________________________

situasi lain:

4.00 pagi * hp berdering

aku :ello..
mama :along...
aku :mmmmm....
mama:bangun ye.. mama nak bagi tau. jgn terkejut.... sabar ye...

waktu nih aku dah terkejut.. hilang mamai tido aku

mama: tokwan dah tak de.. dia dah tinggalkita... along kejot angah.. solat.. sedekah kan yassin untuk arwah yer... cakap angah slow slow nanti dia terkejut...

aku :mmmmm....ma,,,,

talian terputus..aku tau mama aku sebgai anak paling paling rapat dengan arwah mestinya lagi sakit untuk trima brita nih...

itula kali terakhir aku sempat borak sambil cium arwah tok wan. sungguh.. aku tak sangka yang dia pergi dulu sebelum sempat tunggu aku ngan angah balik.. dia dah tak sanggup tunggu ke? nape cepat sangat tokwan pergi?

kalau sebulan yang lalu aku tak menangis sebab kematian arwah atok sebelah abah.. but dis time aku tak dapat nak time kehilangan tokwan aku yang paling aku sayang.....

kini hilang sudah setiap pekikan dan yang tinggal kenangan ajer...

alhamdulillah.. aku sempat jugak tunaikan permintaan dia...nak mkn kfc... yang selama ni langsung tak penah nak mkn benda benda mcm tuh kalau aku beli.. cuma sebelum aku nak balik melawat dia jer bebaru nih dia pesan dengan tok aku untuk suh aku balik cepat cepat kat kg belikan dia ayam kentucky.....guna wit hasil kerja aku sendiri... tak sangka tu yang terakhir untuk dia bagi kenangan paling manis untuk aku sebagai cucunya...... seolah bagi petanda....

dan paling terkesan sekali is angah.. dia langsung tak sempat nak tgk arwah.. sebab mase aku balik dia tgh ngadap final paper..puas aku pujuk dia...

serta merta waktu ni terbayang senyum arwah.... terbentang wakktu waktu arwah masih sihat..berkejar dengan cucu cucu dia yang nakal tak hengat....waktu dia mkn kentucky yang aku beli sampai habis set dinner plate...khas untuk dia....paling aku tak leh ingat pas habis mkn dia tanya "ada lagik tak ayam..."...ya Allah ,..kau tempatkan lah arwah dikalangan hamba Mu yang soleh....

aku dah tak boleh nak teruskan entry nih.. siyes kehilangan arwah wan mmg bagi kesan medalam kat aku sangat2...

Al fatihah buat tok wan...NikAhmad bin Nik Salleh..yang telah pergi tinggalkan kami rabu 4.00 pagi tanggal 12november 2008 pada usia63tahun........................

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP