Followers


familia

familia

mOsHi2


kahwin?

>> Monday, December 01, 2008

ermm yes! yes! dah masuk bulan disember.... bulan paling aku tunggu tunggu sangat.. ehekhekehek..! so bile dah masuk bulan disember aku akan buat countdown ler.. countdown ape yer? ermmm takpe let it b a secret.... yang fenting biar orang yang terapat ngan aku je tau nape aku dok yo yo je wat countdown kan.. hehehehehe....
ok kite tutup citer countdown ni dulu coz ader citer lain yang aku nak luahkan kat sini. rasenyer citer ni biase biase je kot but untuk aku plak citer ni maunyer bikin aku sesak napas dong. tajuk entry pun dah cam gempak jer... but sebenarnyer bese bese jer..
cenggini pepagi semalam time aku tgh nak wat tugasan weekend untuk kemas kemas umah. time tu just aku n mama jer.. so she called me jap le untuk borak borak.. kebetulan abah aku tgh siap siap kat ats untuk g pasar ngan mama...
mama : along , mama nak pesan ni.. mama tak kesah dengan sape ko berkawan. itu hak engko.. mama tak kesah mcm ner pun pilihan engko..but if u want biarlah ko cari bebetul... at last untuk tempoh 2 3 tahun ni jer..
aku :(aik len mcm jer munyik kan)
mama : yelah ko pun tau kan orang pompuan no kalau blaja dah tinggi sangat tak berani orang nak datang minang.. agpun pun ko pun tau keturunan kuarga belah abah ko cam ner..
mama tak mo lah jadi mcm tu.. kalau boleh mama taknak ler ader jadi dalam kuarga kite..
aku: hish... mama ni along muda aglah.. along pun lum pikir ag nak kawen kawen nih ag.. degree pun lum habis ag..
mama : mama tau le.. tapi ko kene ingat jugak.. keturunan kite ni len mcm sket.. mama tak mo la anak anak mama terkene badi....mama kecian tgk sedara ko..sape tak sedih kalau jodoh lambat..jadi mama tak nak la anak mama jadi mcm tuh..
aku : ala mama... mmg ler but kekdang salah diaorg jugak.. mcm kak jah tu.. ader org nak tapi dia memilih sangat nak perfect mmg tak jumpe lah..
ermm nape ae keturunan kite jadi cam tuh?
mama : ner la mama tau.. dah mmg macam tuh.. daulat la kot.
aku : ermm mama kalau mama pikir along nak kawen dalam waktu terdekat nih..erkk rasenyer tak le mama. siyes along lum pikir ag la mama..byk ag yang along belum buat...
mama : mama paham tapi ko tu pun kene ingat jugak jgn lah nak berkepit sangat .. orang pandang lain jer..
aku : alah mama nih.. along tau ler.. adoiiii....
mama : alah mama tau la ko tu.. kalau nak cari biar yang betul betul boleh jaga ko..yang boleh bimbing ko... jenis yang bukan hanya suka suak jer.. ingat !
aku : adoi kene plak ceramah ae.. hurmm mama dont worry la.. along tau.. along pun tak mo lah jadi mcm sepupu kite but untuk waktu sekarang along betul betul tak pikir ag.. byk mende nak kene blajar tau.. kawen bukan senang.. along taknak kawen utk 2 3 tahun je.. kalau boleh nak kekal mcm ner mama ngan abah....
the pas je aku cakap ngan mama.. ermm baru aku terpikir .. takot takot kemungkinan nak jadi andartu tu tetap ado.. yelah orang pompuan kan.. lama mana sangat saham boleh bertahan..tak mcm lelaki... lagi tinggi standard seseornag pompuan tu makin tipis la harapan ..yela tak brani orng laki nak g pinang kan.. kalau dah pandai sangat so kompom kompom ler 'nilai' pun makin naik... elok elok leh kawen terus tak leh kawen.. even aku baru 22 mungkin masih terlalu awal untuk tempuh kawen kawen nih but seriau tu ado gak. yelah sepupu aku yang muda setahun pun dah kawen nak beranak dah ..aku mcm nih jer... kot kot terkenan kat aku badi jenis lambat kawen atau tak kawen langsung ke... sebab pe aku pun kekadang terase gak la yang aku ni terlalu independant sangat... tambah plak sekarang kan kawen kawen pun mcm untuk suka suka je asyik kawen cerai jer.. ..jadi secara tak langsung boleh mempengaruhi lagi untuk pobia dengan kawen nih.....
sebab aku rase pemahaman untuk berkeluarga orang muda sekarang nih tak mcm orang dulu dulu.. mungkin cara pemikiran aku agak konservertif but itu yang aku rase kan..pendapat orang lain aku tak tau.. mungkin dalam 60% je kot orng muda sekarng betul betul maksudkan apa itu perkahwinan. selebihnya hanya untuk dapt tittle "suami orang" isteri orang" then pengisian nyer tak dipraktikkan.... so bagi aku kalau mcm tu bek tak yah kawen jer kan..
kekadang kalau ader kawan kawan aku yang nak kawen nak jer aku tanya sama ada dia betul betul bersedia nak pikul responsibility ni atau sekadar nak klimakskan kesah chenta jer.. hmmmm

1 comments:

New MooN December 4, 2008 at 2:46 AM  

Erm... im sory coz im not the one tha can be what ur family want..
sory coz i cant be like what u want..
erm.. so adam pun dah tau ape hani nak, hani pun dah wat keputusan..
so lets do what we sepose 2 do..
and thnks again..
i realy hapy be with u..
but there no longer hapyness..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP