Followers


familia

familia

mOsHi2


review : ombak rindu

>> Thursday, December 08, 2011


Review… byk nk review..dari aku bukan tomboy sampailah twilight kan… niat nak review dari sudut pandangan tu ader. Tapi tak sempat.. jadi sempat tak sempat tetap jugak nak review filem yang kecoh skunk ni yg cecah 5M… but to me antara film yang agak worst la…

Ombak rindu… sape kaki novel tue kompom lagi wajib tau novel trilogy ni.. sape yg baru nk jinak jadi hantu novel antara buku wajib yg kene bace dulu baru boleh masuk club “hantu novel” kan kan…

Orang kata kalau dah bace novel then bile nk tgk hasil karya diterjemahkan ke layer kite kene kosongkan “mind” dulu… so takdelah nak tercampur aduk or ter”tuck” pulak.. so sedaya upaya aku clearkan n tak harap ape ape pun.. sekadar nk tonton n enjoy the mubie..

So last Monday sensorang g layan mubie kat gsc. Adusss ramai pergi bercouple but ade aku kesah?! Ape sebab takde pakwe tak leh tgk citer loving loving ke?..

Ok untuk suke pertama dalam 20 minit mmg tercuit jgk hati ni nak gelak dgn acting si aaron..even dalam mase sama dh mula rase weird tgk cara lakonan maya yang bagi aku .. ok bagi aku tau.. sama ader nk setuju atau tak depends… ok .. acting maya dalam tu sooo weird.. takde ghuper gadis melayu stok kampungan.. dgn loghat bahase yg hendon malay western ni watkan feels nak rase jatuh hati kat izzah(watak) tu sentap… seb bek keslumber aaron tu saved 2 3 babak yang aku rase ok ok lah..

Lepas 20 minit aku boleh “lost”.. rase mcm “apehal citer ni jadi macam ni?” ya.. buat aku rase mcm nak angkat bontot aku ni blah je..once muncul watak datuk sufiah(azizah mahzan) lagilah aku rase meluat… ayooo either azizah tu tak pandai act atau terlebih perasan dalam menjiwai “watak”.. bile aku rase cara acting dia sgtlah palsu sungguh.. mcm dipakse pakse dibuat buat.. plastic sgt tau….

Pastu tgk mila lakonan lisa yang bagi aku biase biase je.. setakat harap mimic muka nk tunjuk daring..tu tak cukup lah.. nak banding ape dia cakap dalam tabloid yg dia try to adapt watak amylia dlm novel ke layer mcm tkde je… tak cukup daring.. gediks.. mcm tk sepenuhnya…

For sure aku cian sgt kat bront palare dlm mubie tu. Kalau watak dia tak wujub pun takpe kalau setakat nk tunjuk muka 5 minit at the start n hujung citer….sentap sentap…
Bagi aaron.. watak permulaan dh ok bile part tgh tgh citer aku pulak rase ape pulak jadi dgn si “hariz: ni.. kayu pulak.. or mayb dia jadi mcm tu sebb jalan citer kot…

Even tak rombak 100% but still cara olah tu watkan indahnya ombak rindu jadi “murah”…. Setakat amek plot penting pastu lompat lompat watpe.. terencat je perasaan audiens… yang tak best bile part yang sepatotnya rase sedih.. nak feels the air of seedy tu boleh pulak selit dialog lawak yg mcm tak lawak.. ooo sungguh anti klimakssss..

Kawan aku cakap dia nangis tgk citer nih.. but aku try jgk cari.. part mane yg boleh wat rase nk terkuar setitik dua air mata ni tapi nan ado.. 2 jam citer tu rase takde pengisian melainkan hampanyer rase…. Kartun sungguh…
Haii tipah tertipu lagilah nampaknyer peminat filem tempatan dgn karya mcm nih… rm8 without ape ape…

Baek ko labor tgk citer kartoon Hollywood terhibur jgk.. dari kuar mubie pastu ko tak puas hati dgn hasil…

Sekalipun nk adapt dari novel ke citer sekurang kurangnyer buatlah betul betul jgn main asal boleh.. takde kualiti.. sekadar berpaksi pada mutu picture yg baik tka cukup nk jd sandaran…

Betul kata sam bile mase chit chat dgn dia dulu dia cakap pengarah filem kat mesia takot nk main bajet byk byk.. sebb takot tak laku. So wat filem sekadar boleh jual.. kualiti atau tak naskah tu lain citer.. penonton tak TAU pape.. hello.. penonton skunk tak bangang mcm dulu yang boleh telan je cite jiwang gerak khas tragedy oktober sembilu maria mariana tau,.. dah celik tau ape yg dey all nak dalam sesuatu filem tu… setakat nk momok juta juta belum cukup nak pancing minat bg yg dh celik…

Ni pandangan bagi aku yg selalu tonton mubie n cari kepuasan sesuatu yg aku tonton.. pandangan aku bukan untuk hasut mane mane pihak. Sekadar sudut pandangan diri sendiri sahaja.. jgn salah erti nk hasut hasut pulak tau…

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP