Followers


familia

familia

mOsHi2


my opis mubie day out "puss in boots

>> Tuesday, December 13, 2011


last sunday ofis aku ader buat muvie day out. acara tahunan yang dibuat untuk hang out lepaking staff n family join movie reramai..macam previous nyer mubie day out.. mubie yg dipilih takde yg serious tau.. semua animationnyer citer. stok budak budak.. so tahun ni nyer mubie pilihan is "puss in botts" aku pun join jgk tau.. almaklumlah baby tua yang terbantut pembesarannyer kan... hahahaah.. so tahun ni tambang bertambah sket bile aku bawak my cousin join..




sesekali kene jgk layan citer budak budak agar kite pun ikot sama jadi budak. hihii aci gitu? tapi tahun ni wat aku kureng puas hati jgk bile seat aku giler bapak depan! mmg melangut aku nk tgk.. sakit tengkuk tau.. sentap je rase. last year kire nasib baik jgk 3 row dari depan. ape ni kan, asik depan je.. yang lain dpat prime seat. walhal aku booked ticket as soon email kuar tau..

mmg aku sentap tau sebab kalau takat sekali 2 kene duk depan takpe.. tapi kalau asik dah berturut je isi seat depan mmg aku pun geram.. terus aku luahkan ketidak puas hati kat ajk si arif.. dia pun tk leh nk wat pe coz bukan dia yg atur seat. but atleast please la kan.. jgn la nk pilih seat untuk orang.. ni mesti ader je orang orang yg main pintu ajaib nak pilih seat ni.. last year aku dapat seat depan mayb sebb aku lambat booked ticket tapi kalau awal pun aku booked tetap dapat seat depan tak ke fraud namenyer.. mane integriti keje yg berwajib nih.. hah terus nak emo integriti kan!..

malas nak ngaruk lebih lebih aku just layan je.. cume arif ader cakap kalau ader seat kosong boleh tukar seat.. oh takde makne nak tukar tukar lagi menyusahkan bile terpakse nk "kacau" fokus orang yg tgk mubie.. depan pun depan la.. kalau agak agak mmg teruk(yang memang aku rase teruk) mmg aku cabut kuar... dalam tu mmg sakit leher aku nk melangut.. sampaikan nk comfort aku melunjur. mujur seat sebelah kosong mmg aku manfaatkan.. sekali arif snap pic.. dia cakap "bukti ni ko dok depan.. so next year ko dapat seat atas" mangkuk tingkat!..

mubie ni cartoon untk budak budak tpai aku ras emak bapak budak yg tgk citer sebb anak anak dok main aci kejar dalam tu. ader yg siap guling guling depan aku.. tumbuk tumbuk.. aci sorok semua. adoiii notty tol budak budak nih.. rase mcm nak je baling sekor sekor kuar hall. seb baek anak orang.. tapi ader satu part ni funny sgt.. ader budak dalam 4 5 years old main main kat seat selang sebuah dari seat aku. pastu sekali dia berdiri n suddenly seat tu mcm terlangkup. taulah kan seat hmubie hall mcm mane kan? so budak ni tersepit kat tgh tgh... dia try nk kuar tk boleh. pastu dia jerit "mamaaaaaaaaa!!!!" aku tgk dia .. dia tgk aku. muka budak tu tunggu mase nak wat high note soprano je.. so before dia melalak kasi satu hall ni dgr sore dia baek aku masuk campur.. tulun kuarkan.. aku tk tau either parent kepada budak ni sedar atau tak ape jadi kat anak pun tk tau.. coz bile aku kuarkan budak yg tersepit tak nmpak pun bapak ke mak dtg.. budak tu dh nangis dah..agaknyer trauma kot. then aku kasi pop corn aku untuk pujuk dia.. then terus dia naik g kat parent kot.. angah just laugh je. aku pun ikot gelak sebab lawak sgt at that tym.. lompat lompat seat pastu terperosok....

habis mubie terus aku cabut kuar. maleh nk have a lil chat dgn staff lain.. tegur hye hye bye bye je.. pastu wat hal sendiri.. ape lagi kan merewang. amek pic sana sini.. cuci cuci mata tgk orang shopping.. aku tak shopping coz takde sen! hahahahaah.. pastu terjumpe pulak satu store ni yg still under reno tgk wall santek kan. terus gila bergambar kat situ. gasaklahkan orang tgk pun kan...



chomey tau lil dinosour ni.. nk com molot dgn orang tk boleh so aku commolot dgn kartun je. hihihihi..


dulu mase tecik tecik nak main benda alah ni tak sempat. tapi bile dah besor nk pulak main benda alah ni even sedar diri diri tk muat nak isi. tapi sebb aku kan kanak kanak tak membesar.. so ape lagi ..... main jelah!.. sungguh rase heavan tau. sebb bile besor still lagi ko layan menda alah ni. sungguh seronok! ayat baku sudah kuar.... then snap pic lagi dan lagi..






then bawak my cousin ni jenjalan kat park.. kebetulan dah masuk azan zohor so aku suh semua g masjid dulu. settle yg patot..mujur bawak blazer kalu tak mau aku kene pakai jubah besor.. huhuhu... satu yang aku rase tak syiok.. banyak komplen betul aku ni.. yes rase tk syiok bile takde selipar untuk amek wuduk even berlapik getak plastik tapi sebb benda tu wat tapak kaki aku sakit jadi aku amat perlu unutk pakai selipar tau.. dah tu pulak signboard tk leh ke buat besor besor unutk tunjukkan dimana tempat solat wanita. sebb aku rase bukan aku n adik adik aku kompius nk mencari ruang solat tapi bagi yg dtg nk bersolat pun (orang luar) menghadapi kesulitan nk mencari.. tk satu keje pulak nk tawaf ruang solat lelaki pulakkan?


settle jemaah pastu terus berjimba jenjalan lagi... tgh tgh jalan ader jumpe satu pokok ni. pun singgah amek pic jgk.mmg seram pun ader tapi sebb gila nak amek pic punya hal.. tak dulik la kan... hihii..




usai je jimba kat klcc terus g time square sebb aku nk tukar barang.. settle je hal aku terus nak mencari barang untuk adik.. sibuk mintak beg sekolah baru.. tau tak dulu aku sekali beli beg tahan sampai form 5. takde nk tukar tukar li baru.. bagi dia ni tiap tiap tahun tukar beg.. kadang kadnag setengah tahun tukar beg... cewek matrek betoiii..

nak cari beg sekolah je sampai ke pavillion mencari.. sebb aku dh tak larat nk angkat kaki so lepaking g isi perot dulu.. makan pija..

sempat lagi nk snap snap picca picca sebelum tunggu order.. sekali adik aku cakap "along tahun ni bday gift along adik tak kasi tau.. tapi along kene kasi adik as pelaburan untk bday along" wahhhh banyak santek.. dah la aku tak dapt bday gift pastu kene hulur lagi? rase mcm nak campak je pizza kat muka dia.. demand sungguh!!

terus rase nk mkn pizza aku terbantut dgr ayat dia.. last year dah la mama lupe bday date aku.. ni ader niat nak "ketuk" along dia kan...

pas mkn kat pizza tu dekat 2 jam setengah then terus jenjaln cari barang.. niat asal tk mo berbelanja. tpi kene jugk bile adik aku rosakkan kasut akak dia yg dia pinjam.. tak pasal pasal kene li kasut baru.. adoiii mmg siap tinge ni nak kene nagging dgn mama sebb beli lagi kasut.. oh ya.. pusing dari time square sampai ke pavi cari beg.. sudahnya kat time square jgk dia beli beg sekolah..

balik umah semua melepek.. aku sakit kaki.. sakit mata sakit hati, sakit mcm mcm...






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP