Followers


familia

familia

mOsHi2


Hujung dunia.

>> Thursday, December 29, 2011

Salam

Ari ari terakhir sebelum menjengah tahun baru… syiokkk je kan!!! Hahahaha tak sabar nk tutup buku 2011 n excited nk bukak chapter 2012 ye tak

Ok sebenarnya diri ni masih kurang sihat. Kene rest cukup cukup.. papepun nk update jgk.sebab rindu dengan blog nih..

Banyak sgt nk share tapi kite citer satu satu dulu ye.. krismas aritu genaplah 26 tahun ulang tahun perkahwinan my parent. Encik abd halim bin abd wahab n che putih bt nik ahmad..


So kalau last year kami adik beradik sponsor holiday trip sambil cuti anak beranak kat langkawi. Tahun nih abah bawak mama pegi hujung dunia!!!.. kelazzzzzz kn!.. siyes bile abah cakap nk bawak g hujung dunia rase cam ye la sgt kan hujung dunia.. entah entah hujung kampung abah dekat tanjung pelepas je kowtttt!!!

Mase otw g hujung dunia tu. Rase macam cuak jugak lah sebab masuk kedalammmmm jalannyer.. oh ya hujung dunia tu sebenarnya kat tanjung piai, pontian kechil… tempat tu merupakan penghujung tanah besar asia… tu pasal orang cakap hujung dunia!..

Jangan mimpilah kalau nk bajet tempat tu vogueeeeeee kan.. tempat dia biase je.. penuh dengan pokok bakau.. tkde facility sgt sebab ulu banat ke dalam kan.. cume we ols nk jenjalan wif family.. nak back to nature. Sebb mama suke tempat tempat yg “sejuk” mata memandang… suke pokok pokok.. jadi abah pun bawak ke sana.. macam biase trip harusla rombongan cik kiah wif makngah(akak abah) tau…

ok tengok pic ni betul betul.. aku memang ketawa.. so kalau kita yang manusia nih yang buang sampah automatisnya kita pun "monyet" hihihihi...... paham paham la yea....

rombongan cik kiah yang otw nak masuk ke dalam taman negara johor tg, piai..

Mase sampai sane seram jgk la sebb macam sunyi.. ketibaan kami monyet yang jemput tau!!! Kiri kanan jalan tu dah ader 2 3 team monyet… tunggu mase nk caras ape yang dibawa kami je…

antikkan? tapi usaha nak jaga alam tu patot sangat dipuji... kalau tong lawa tapi kosong tak guna jugak kan? apit pun nk jgk enterpremmmmm...


Byk jgk la kami snap pic sebelum masuk ke taman Negara johor tue. Rege ticket rm10 bagi dewase.. tapi sebb ader 2 orang veteran campur 3 “student” so total rm 25 aje.. oh ya mase masuk aku tak sedar ader “sesuatu” ikot aku dari belakang tau.. mase aku stop untk amek pic sekali “sesuatu” tu melompat ke bahu meroyan kejap aku menjerit sebb terkejut bile anak monyek boleh nak join jgk amek pic kan!.. siyes aku mmg takot sebb dolu dolu pun ader jgk kes aku dgn si monyet nih…



mama n abah...

We ols ikot je sign yg ader.. ala bagi yg ati kering nak susur hutan paya bakau ni mungkin something yg boring.. tapi bagi aku .. subhanallah! Cantik sgt view dalam paya bakau tu… mula mula jenjalan ke arah jeti.. nak tau aku grip tangan angah kuat sebb aku takot nak jalan ikot jalan kayu yg disediakan sebb aku nampak jurang jurang papan tu boleh tembus nampak ke bawah… aku mmg phobia sikit.. asal orng jalan selisih dgn aku,, auto aku akan stop takot.. penakuttttt sebenarnya… mase sampai hujung jeti terbentang luass pentas laut… di kiri aku selat johor.. di kanan aku selat melaka.. depan mata pada jarak 900km pulau krimon Indonesia.. mmg hujung benua pun! The best part bile boleh tgk sunset .. mmg heavenlah

tym ni masih lagi baru nk start pengembaraan.. masih boleh snap pic.. lepas tu mmg takde amek pic pun sebab muka cuak takot terjatuh dalam laut

Then after spent 20 minit layan sentimental kat hujung jeti kitorg pegi pulak ke arah lain. Mase ni dapa tla tgk spesies yg hidup kat tanah paya bakau nih.. sambil layan mata tgk pohon pohon bakau.. bauuuuu “masin” bau tanah “bakau”.. so cantik…


mission jelajah yang kedua..



Mase tgh susur jalan tu ader terjumpe belangkas.. memang jakun la coz festime daapt tgk real punya belangkas kan!.. sekali kak jah cousin aku cakap “ pak lim macam belangkas.. sebab mane pak lim pegi mesti bawak semua anak anak dia..” hehehehhehe mestilah kan.. jangan jeles.. abah memang macam tuh.. kemana dia pegi mesti di angkutnyer we ols.. so jarang sgt nk tgk mane mane dia pegi sensorang…. Huhuhu

Memang best tau masuk hutan bakau tu.. even cuak jgk takot pape jadikan tu pasal mulut masing masing control ajer.. mau tak sebelum sampai tempat tu kitaorg ader jumpe satu tempat mane dia kampung sri bunian…. Paham paham la kan! Hihihih… jokessss…


sebahagian kaum kerabat... mujur tak runtuh globe tu... semua pakat nak memanjat je...

last... luvly familia...

Ermm mase nk ke tg piai tu we ols jumpe jaafar onn yg tgh wat rakaman masakan.. sekadar tgk dari dalam kete je.. tapi mase nk balik ke jb tu we ols stop kat situ.. tapi bukan sebab nk jumpe jaafar onn tapi….. sebab nak minum air free.!!! Sungguh tak senonoh punya perangai kan!!!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP