Followers


familia

familia

mOsHi2


ini baru betul betul adaptasi

>> Friday, December 09, 2011


ya.. masih lagi tak sudah sudah dgn adaptation kn...


malam tadi sebb kebosanan punya pasal aku layan la satu muvie yg diadaptasi dari komik mangga+ anime "paradise kiss" yang belum sempat nk tgk even dah beli dvd dia sikit punya lama.. ermm takdela lama sgt 2 3 bulan jugk la..

honestly aku cakap.. aku bukan hantu anime n peminat fanatik mangga komik.. but i do love anime "paradise kiss".. senang cakap aku mmg excited kalau apa apa yg berkait dgn paradise kiss tak kire anime,mangga atau mubie.. tak keterlaluan jgk aku cakap kalau sebenarnya paradise kiss ni yg bukak mata aku bab bab nak chantek ni.. hahah chantek ke? since kecik i loveeeee sgt nk bergaya.. tingat dulu pernah cecuri bergaya depan cermin dgn baju mama siap rembat lipstick conteng conteng.. itu dulu.. since kecik jgk mmg dh nampak ceciri ceciri nk vogue vass tapi sebb sedar diri terkurng 3 inci 4 inci n dgn wajah yg belum cukup komersial nk lawan ala ala neelofa ke nasha aziz ke... so aku sekadar bergaya ala kadar je.. but sejak aku tgk anime paradise kiss mase aku form 4 or form 5 kot aku terus tukar ghuper almari baju dgn outfit yg lebih mcm sekarang.. full of coloursss!! tapi tkdelah pelik mcm alien.. cume warna baju lebih garang coz aku nyer type suke minimalis, polos n block!...

ok jgn melalut..terus pada pokok citer...

once aku layan je muvie ni satu ayat yang dok rewang kat pale " damn siyes.. sejibik mcm anime!.. ni baru betul betul adaptasi!"..
betul.. bagi sape yg layan anime mesti tau mcm mane 'envoirenment" baik dari segi tempat,susunan, suasana sampailah ke outfit! memang betul betul diadaptasi.... baru best nk tgk kan!...

bile tgk watak watak tu rase mcm anime diterjemahkan ke reality.. yang wat aku syiok nk tgk bile tgk drag queen si nyah tu.. gila chantek! dah la dalam anime pun chantek.. dia adapt pun same.. fashion style.. gaya aduss perfect!..


ruang butik paradise kiss kalau dalam anime mcm nice je.. dia bawak ke realiti pun just perfect.. so misteri tau.. sekurang kurangnya rase sentap tgk citer yg konon diadaptasi tapi tak terubat jgk...

mmg penuh warna... kan best kalau citer yg diadaptasi mmg betul betul diadaptasi jgn nk ubah ubah plot.. baru syiok nk tgk...huh....

cume dalam mubie ni at the end of the cerita dia kasi ending yang sebelum ni dalam anime wat kita tertanya tanya apa akan jadi bile pintu tertutup. mcm tergantung.. watkan kita as penonton create jawapan.. so sewitlah bile ader ending.. takdelah anti klimakssss..




funny thing is aku boleh jgk berangan konon konon akulah heroin dalam paradise kiss tu.. adoii tua tua pun nk berangan jgk.. puas hati bile tgk... soooo glamorousssssss!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP