Followers


familia

familia

mOsHi2


Dikir bArat Integriti kwsp

>> Sunday, December 04, 2011

ader ghuper gaya serikandi?


ala ewah..... ewah bule..... ewa bule... teraju tigo.... ya... last friday 2nd disember telah diadakan pertandingan dikir barat antara jabatan oleh club epf..

so mood aritu mmg mood dikir la... kecek kelate sokmo deh...(tol ke ape aku cakap ni?).. so JTM jabatan aku pun hantar wakil jugk.. so aku pun dalam pakse rela join jugk dikir.. ikotkan hati tknak join sebb tk sempat nk rest tambah pulak dengan komitmen lain yg membutuhkan( memerlukan) aku nyer khidmat...

dalam mase 2 minggu je mase yang ada kami ahli ahli dikir barat mmg bagi full commit untuk JTM.. big bos pun sporting bagi tym off untuk we ols... ermm our big bos kalau bab sosialiti yg mcm ni mmg suke sgt.....siap sponsor bajettttt...


so tepat kul 5 pm acara pun start.. acara mula lambat sebb tan sri still on meeting jadi kene tunda lewat sikit demi menghormati kan.. agpun tan sri pun nk join tgk jgk staf staf dia berdikir...

nampak my boss paling hujung yg tie merah belang belang...? semangat tau bawak sepanduk...dah tu siap bagi tym off kat staf untuk naik support we ols yg masuk ni... bab ni aku sebagai staf puji la sebb dia boleh support.. tapi kalau bab lain aku kutuk kutuk jgk la... sebb aku byk tak puas ati dgn dia.. siyessss staf bawahan yg amat tidak kenang budi...huuhuhu

waktu ni tengah ready... semua pakat nebes tau... tapi nebes pun kene relax jgk.. sebb tak naklah sebb nebes punya pasal atas stage semua ke lautttt.... bagi aku yg dulunya "stage fright" skunk tak lagi.. sebb dah biase kot.. wahhh ayat bangge diri nampak? tapi nebes sikit sikit tu biase la...

pembuka tirai acara club jemput khas froup dikir barat dari keramat .. gile la mantap... meremangg dgr sore.. tapi aku tak paham sebutir kata pun.. sebb guna pakai dialek pantai timur.. aku "fail" bab nih...gamaknyer kalau mase spm dulu ader exam subject dialek/loghat mesti aku fail....

giliran group dikir kami no 2.. same mcm last year nyer choir... kumpulan dikir kami "silver tortoise" hihhi guna pakai name group mase choir jgk.. we ols decide nk just stay name group yg sama.. senang...

lihatlah para ahli musik kami.. jambu kan? hhihih pink kaler lagi tau... our manager kak zub pun sporting last minit joined the group..

aku mcm biase membelakangkan camera... hehehehe sebb tecik so kene dok depan.. seb bek paling hujung..... jadi org tak rase nk tgk sgt.. sebb mesti diaorg akan focus kat tengah tengah...

our tukang karut enchik kerol... baru ku tau mamat ni ghupernyer org kelantan.. patot baekkk punya dia karut dalam klate language...

sedap tau sore dia.. aku memula dgr pun terpegun kejap... ader jgk bakat terperam staf jtm ni rupenyer... huhuuhu



bile dah hbis semua lega... we ols enjoyyyyyy the show tau!

pc bawah ni dari jbatan jpos... salute tau kat group ni.. chantek gerak tari dia... semua pompuan.. sorang je laki... bangge tu.. sore gila kuat!

yang ni group bekalan.. paling ramai penyertaan.. 30 org ko dia hangkut naik stage.. JTM paling sikit 15 org je..

dgr kate big bos diaorg mmg support besouuuuuu tau.. sanggup stay tgk mase diaorg training.. bangge tue...



tgk ketua kumpulan jtm jgk yg encem kan.. hahha mau tak encem... baju pengantin hubby ajar tu subsidi... tambah pulak baru tawen... seri pun tk hilang ag... we ols dok ngusik dia kawen 2nd tym hehehehe..

tahun ni jtm tak de rezeki nk menang.. 1st dapat dari hub.. from PJ.. then Jppro pastu bekalan...

tak dapat nk kekalkan kemenangan mcm 2 tahun pas yg berturut.. but still we ols really have fun.. bagi aku kalah menang bukan aku kesahkan sgt pun... tapi kegembiraan n keenjoyan yg aku cari.. sambil tu dapat eratkan ukhwah sesama staf.. boleh la tau mane yg boleh commit ke tak boleh ke.. so tahun depn if ader lagi dah tau siape yg boleh bekerjasama...


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP