Followers


familia

familia

mOsHi2


sesuatu yg tak ku duga n mubie pisau cukur..

>> Sunday, November 08, 2009

wahh raseaku agak lama jugak la aku tak mengexposekan diri g jenjalan or hang out. dgn kebizian yang melanda diri ku ini tambah pulak dengan mood aku yang on off nih .. so arinih aku sempat teman adik aku untuk g layan mubie... abah sponsor ya!! terukkan.. aku yg kije ni pun nak jugak mintak abah.. kekekekek..


mulanye aku mmg agak malas nak kuar tapi kenangkan adik bongsu aku tu yg nak hang out pas exam so aku ikot jugaklah... destinasi ts le ape ag kan.. bile siap je li ticket sementara nak tunggu show time aku singgah kat borders untuk tgk buku buku .. leh gak bace bace... aku g kat satu side nih.. n adik aku g layan mangga... sedang enak aku layan buku tetiba ader sorang mamat ni dtg tegur aku... terkejut tak hengat la.. tetiba aku jadi Pobia lak.. aku ignore kan aje ape yg ditanya mamat tue... but when dia mcm dtg rapat ngan aku n kuatkan sore then aku just angguk senyum je.. dalam ati cuak..... byk pulak soklan mamat ni naya aku.. siyes mmg tak selasa n aku slow slow jarakkan diri aku n mamat nih.. eh boleh tahan mamat nih nak ngempit... then aku gerak g kat rak lain.. wat wat nak kol sumbody... tgk mcm dia tak ikot.. fuh selamat!!! then aku terus capai satu buku lain n nak bacer... malang untuk aku dia leh sesuka tarik buku aku tgh pegang n wat muka sengih mcm kerang busuk.. ape dia hengat dia sape? aku mmg terkejut nak jerit pun ader.... no manners langsung.. aku dh le tak kenal dia!!! mmg giler.... cepat cepat aku mintak diri nak cari adik aku...

ape ag mmg aku cabut g cari adik aku... then bile dah jumpe adik aku .. aku lepak ngan adik aku... elok je aku paling belakang mamat tu boleh ikot aku!! cepat cepat aku tarik tanagn adik aku untuk kuar dari borders ASAP... adusss... then naik escalator.. n guess what? he folllow us.... cpeat cepat aku try nak bolos kan diri.. hish mmg giler.... mujur jugak aku sempat boloskan diri.. mmg menakotkan.. dh le aku tak kenal.... slumber tak hengat menegur aku... kot ya pun gentle but bukan jenis nih la.. ntah aku terus jadi TRAuMA dgn ape yg berkaitan LELAKI sejak kes aku clash n kes pukau aritu.....kalau abg ajib aku tu tau mau gia gelakkan aku tak hengat... adik dia kene kacau kekeke

adik aku pulak dok gelak gelak...sempat ag tegur " hish along mmg saham tinggi!! ader je yg kejar along... ilmu ape along guna ae?".. sempat aku smash... "guna ape? ko tak tau betapa along rimas tau.. menakotkan!!! mmg pasni kene upah bodyguard la"...

then bile aku rase dh ok n selamat dari mamat tue baru aku g gsc untuk layan mubie...
PISAU CUKUR mmg besh r.. diadun dgn cukup baik.. honestly, part yg plig lawak skali bila rafidah perli fazura suruh tunggang penyu pergi ke pulau nak cari cengkih.. hehe.. lawak tul.. oh my COACH, o my DIOR, o my LV sumer tu jd sebutan org2 yg kua dari pawagam td. aku tak bape nak fokus sgt tgk sebb aku agak terganggu ngan insiden sebelum tue... aku suke tgk FAZURA act dalam mubie tue.. mmg menjadi gedik dia... bile pas tgk mubie tue terpikit jugak aku akan sesuatu...

aku rasa semua memahami apa itu pisau cukur. Bukanlah pisau untuk mencukur janggut ataupun bulu kaki yang ingin diceritakan di sini tapi mengenai individu yang mempergunakan pasangan untuk kepentingan sendiri. tu la realiti kehidupan kan....

tapi ntahlah la kekadang sush nak cakap jugak.. kekdang niat kiter berkawan dgn seseorang tu disalah ertikan... yelah kekedang bukan kite hadap sgt benda benda material nih.... dpend jugak pada pegangan seseorang tu aite? kalo ko rase niat nak kawan ngan sumbody tu sebb nak kikis.. mmg kikis lah keutamaan ko but bile niat tu bukan sebaliknya so sebaliknye jugaklah yang jadi.. n bagi orang orang yg mmg sedia " lombong emas" mmg dh sentiasa set kat pale ni yg asal ader yg nak dekat je mesti sebb nak KIKIS sume yg ader pada dey all... sampai mcm tuh kan.... ?

Memang terdapat insan yang diperkotak katikkan oleh pasangan. Kalau dulu biasanya pisau cukur dikaitakan dengan wanita tapi kini ianya telah menular kepada lelaki. contoh terdekat aku... ornag pernah tuduh aku pisau cukur.. ah gasaklah nak cakap ape kan.. mulut orang aite.. n aku pun pernah kene kikis ngan lelaki pisau cukur yg perah hadir dalam hidup aku.. hah yg tu nak kate camne lak? bukan sikit dia kikis tau!!! bukan nak buka pekung sendiri tapi ntahla. kalau betul aku nak kikis orang rasenyer aku takkan kene kikis kan...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP