Followers


familia

familia

mOsHi2


last friends vs. trauma

>> Monday, June 15, 2009

Tadi aku sempat untuk tgk jdrama citer last Friend… baru satu episode but citer tu mengingatkan aku pada sesuatu yg aku cube untuk lupekan… 2 watak yang seolah olah menceritakan ape yg pernah aku lalui sket mase lalu… well ornag kata wat ape nak kenangkan benda yg dahlepas betul tak? But somehow ia satu phobia untuk aku bile ia berkait rapat dengan hubungan yang melibatkan lelaki dan perempuan….

Meh aku nak citer sket antara babak dalam episode pertama yang recall balik my memory bout the past is bile si pkawe ni dok ngecet ngecet hp si aweks without permission si aweks…. Then mula bersoal jawab setiap msg or phone kol yg masuk…macam polis dok soal penjenayah…..pastu ugut ugut si aweks nih.. last skali gunakan kekerasan.. mintak bukti untuk setiap tuduhan tu….

Sadiskan? Mesti orang pikir eleh.. sekadar citer je bukan betul betul pun! Ye tak? Hurmm mayb it just a story but for me… aku sendiri pernah rase tekanan yg aweks dalam drama tu lalui… jujur macam mana pun kite cakap kite explain benda tu tetap jugak kite yg kene padahnyer…tu kalau jujur kalau tak jujur same jugak kesannyer…. So bile aku tgk je drama t u terus aku tingat sume yg aku nak lupe… its hurted me much…. Dan aku pun penah dalam situasi kene tunjuk bukti untuk kukuhkan xplaination aku bile kene soal mcm tuh……. Tekanan kan? 2 tahun aku ngadap benda sama..

Babak lain pulak bile si pakwe ni nepon nepon but si aweks ni tak berjawab atas sebb sebab tertentu.. theh bile dh berpuluh puluh masuk missed kol pastu baru dijawabnyer panggilan tu kene makin hamun….. even bagi alas an ape pun tak leh nak ditime… pagi pihak si pakwe tu setiap kol haruslah dijawab!! Tak boleh tidak…. Hurmmmm tu pun aku dh lalui… mental aku didera semacam itu… bayangkan aku tak boleh nak jauhkan hp sket…. Or hp aku kene sentiase bercharge! Kot ye hp tu mati mau aku kene hambur…….. hbisnyer aku dibiarkan kat tepi jalan kalau time tu dia jumpe aku…

Then next scene lak bile si aweks ni kene co op dgn other man… meaning kene deal with customer selain dari pompuan… so si pakwe ni psiko habis aweks dia nih.. at the end aweks ni tak boleh langsung ader connection dgn mana mana lelaki tak kire la lelaki tu kawan aweks tu ke.. customer ke melainkan pakwe dia jer… bile terpakse berhadapan dgn other man si aweks ni terpakse wat bodoh… kijam kn?

Aku dapat rase ape yg si aweks dalam drama tu rase… insecured.. cuak sume ader. Sebb nyer bile cakap benda betul pun kene tepak.. cakap tak betul pun kene tepak….yang penting habuan aku dapat mesti kene sakit sakit lebam lebam.. Aku terus rase takot nak tgk drama nih.. sebb benda tu recall memory aku … but sampai bile aku nak dihantui kan…?

Infact phobia aku ni terbawak bawak sampailah sekarang.. if ajib atau sesape kol but aku tak sempat nak menjawab kompom aku cuak.. then aku akan call immediately… tetiba aku terasa mcm aku akan kene ag mcm sebbelum nih… lelaki tak sume sama kan but… hurmmm ntahla.. aku tak brani nak cakap sebb aku still takot.. ader mase aku boleh adapted dgn new situasi but somehow .. sometime dia akan datang tanpa dipinta.. aku tak tau nak citer mcm ne perasaan nyer sebb ornag takkan caye sebb bile tgk keadaan aku ngan pihak dia sebelumnih yg pandai cover… but hakikatnyer aku didera mental aku…

Aku takot .. benda sama akan ulang lagi?..... tu pasal aku byk reject org sebb aku takot.. until aku jumpe dgn jifat..but aku masih blaja untuk buang sume even benda tu sush…sebb aku masih phobia… sebb bekas pakwe aku dulu pun memula cam baik but at the end….. I hope sgt jifat bukan dari gol.mcm tuh… so aku sket sebyak boleh paham bile ader citer pasal keganasan terhadap wanita nih… bezenya aku masih sempat diselamatkan…wahhh…..

Ader jugak orng yg act mcm nih.. hurmmm tak leh nak kate ape la.. sebb aku pun tergolong dlam pompuan bodoh jugak dulu.. just becoz sayangkan sgt… yup cinta membutakan mata memekakkan tinge…!!! Satu pengajaran buat aku jugak….

1 comments:

jifat June 16, 2009 at 7:15 PM  

takot apa tu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP