Followers


familia

familia

mOsHi2


di sebalik

>> Tuesday, July 26, 2011

elop!

semalam sempat la my lovie dovie boz kak zub sharing folder pic pic aritu.. so jom kita tgk pic sambil tu aku ulas balik peristiwa peristiwa mase kejadian aritu.

actually we ols arrived kat BNM ni just a few minutes before turn kitaorg perform. so boleh kah anda bayangkan betapa kelam kabutnyer aku dan rakan rakan lain?
ikot plan asal by 7 a.m sume kene WAJIB ado kat gym opis. but only few yang ader. yang lain sume by 8 baru sampai.. lewat sejam seperti yang di janji bagai..

dah sampai pun lambat.. we ols bekfas dgn keadaan macam takde pape dah dekat sejam.. so tahap kelembapan yang sengaja dibuat buat tu macam takde perasaan je.. pastu nak make up..

ader 2 orng tukang make up.. mulanya aku hengat nak make up sendiri ajer.. senang kan coz aku lebih tau kesesentapan kulit aku kan.. but rase nak jugak sesekali jadi artiskan.. so aku sua aje muka pada kak yan untuk makeup.. but all the method use mine! satu benda yang orang tak tau mungkin sal aku is aku ni agaklah menyampahkan orang. aku tak ske "share". aku lebih rase secure bile aku pakai barang barang aku.. n tak bermakna aku tak kan kasi orang lain guna barang aku... aku kasi sampaikan aku sanggup beli other sponge, brush if they want to use my make up. terukkan kan?

bile sekali makeup take tym about an hour so we ols sume amatlah kesuntukkan mase.. pas sume pakat jadi macam opera cina dgn make up tebal 3 4 inci tu.. sume rush jalan kaki g bank negara sebab dekat je. sampai je kat sana terus kelam kabut tukar baju..


ok pic kat atas tu geng tinggi n geng pasu bunga.. tetiba rase diri ni macam dayang istana nak persembahkan diri kat sultan! terasa aku agak "keayuan" pulak... dalam kelam kabut sem[pat jugak nak snap some pic. head gear tu nampak cantik tapi berat.. n kalau tak silap aku tym ni aku rase susah sgt nak melihat dgn jelas.. sebab pakai bulu mata palsu! kalau diberi pilihan kompom mak tak mo pakai.. coz aku rase bulu mata ori aku ni dh cukup panjang n lentik. ehehhhe




mase ni group tinggi baru nak perform. tarian orang asli. mase ni aku dh gelak gelak kat blakang stage sebab they all ni chumel sangat dgn custume nih. gerak tari dia pun best. tonggek tonggek ajer... tapi harus kene ader bontot.. kalau takat bontot leper macam aku nih.. kim salam aje ...


then selang seli part pasu bunga pulak.. siyes mase nih punya la gelabah. boleh pulak salah countingkan.. mujur sempat cover...hikhikhik.. mase ni aku rase macam pompuan melayu terakhir... sebab movement step yg slow wat aku mcm nak gelak guling guling atas stage tu..
ini mesti jadi bahan gelak unutk adik adik aku kalau tgk.. ok unutk pengetahuan asalnya tempat aku kat belakang but last minute tukar position.. so ke depan lah mak...


ni tarian cina.. bawak tanglung bawak kipas....


part ni memang happening.. mungkin sebab lagu dia yg memang catchy habis.. tambah pulak gelek mcam aishwarya rai dalam filem hum dil de cupke sanam mase lagu "nimooda".. macam nak patah pinggang tau...mujur tak terbalik je.



ni mase last part.. lagu rampaian.. mase ni jgn kata aku.. sume yg ado atas stage ni sume kelaut... masing masing dah berterabur but still in control. kalau tgk clip memang sume pakat story mane yg salah step bagai...


meh kita joget lambak.. mase ni best.. semua team yg amek bahagian join jegot lambat.. yg atas stage, tepi stage, sume menari.. best best...aku hanya dudk je.. sebab pikir mane aku taruk beg aku... cuak kalau hilang...


pic atas nih johan tarian dari lembaga hasil.. actually ramai yg bantah dgr kATE coz kalau tgk pade custume sume ni tak melambangkan tarian 1 mesia.. tapi tarian diaorg memang gempak la.. siap props baekkkk punya... so mayb tiket menang tu sebab step dance kot..


ni 2nd place. bank negara ..


yang ni pulak team kitaorg.. macam tak sangka boleh dapt top 3.. hengatkan sekadar sagu hati je.. sebb aku mmg tk menaruh harapan sgt bile tgk saingan yg lain.. tapi itulah yang dikatakan rezeki.... alhamdulillah...


snap lagi....

pastu g makan.. sebab kebulur...


glamer kan cafe BNM? memang high class la... dh tak rase mcm kat cafe BNM.. macam kat hotel.. makan pun sedap...


mase mkn pun kene jgk amek pic.. wat kenangan... sume muka puas, kenyang penat... huhuhu

then pas mkn sume pakat berangkat pulang...

ermm pasni ni aku join teater pulak.. so jemput dtg IB okay!!!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP