Followers


familia

familia

mOsHi2


dancer in the...

>> Sunday, July 24, 2011

Salam..

Akhirnya setelah hampir sebulan berhempas pulas , akhirnya hari kejadian untk pertandingan tarian anjuran puspanita selamat di adakan..

Opss! Macam skema je ayat kat atas ni ae?

Iya memang akan ader yg tak cayo aku leh join benda alah nih kan.. apatah ag kalau bab joget joget kan! aku penah khabo yg aku suke sangat hal yg ader kene mengena dgn mari berdansa nih.. cume takdelh sampai terpikir nak wat secara serius jew..setakat sesuka isi isi mase yang terlebih tu adelah..

Bile piker piker balik lame jugaklah aku tenggalkan kegiatan kebudayaan nih.. last dulu mase sekolah je.. pastu jadi bidan terjun untuk poco poco 2 tahun pas.. serasenyer itulah pencetus balik kegiatan gedik gedik kebudayaan aku nih.. last year melalak koir pulak.. tahun nih dancing in the…… dalam semua nih . hanya nyanyi ke aku rase tak layak. Sebab aku sedar diri sesangat!!!bile bukak mulut kompom sumbang je.. kelaut pitching..

ok sambung balik to the main topic..

mula dengan pakse rela join benda alah ni last last jadi best pulak.. memang aku commited betul! sampai sangguplah bagi buah pendapat untk gerak tari bagai kan.. kalau idak diam jer..itulah yg dinamakan passion kn?! haktuiiiii la sgt...

dengan khidmat krograper en ciku n zaim maka sukseslah lenggok team aku.. bapaklah susah nak lembutkan balik tulang yg dah sedia keras sebb lame tak menari ayu ayu kan...hehehe

puspanita tahun nih dia anjrkan tarian 1 mesia.. jadi tarian dia kene variety la dgn budaya mesia nih kan.. aderlah tarian org asli, malay, cina, india, suku suku sarawak, sabah bagai...

even kesuntukkan mase dengan komitmen kerja jadi we ols berlatih pun hanya 2 minggu ajer..
memang kami sume berkorban sungguh la demi nak jaga nama epf nih. ceh!!!

seramai 10 orang jelitawan oh.... jelita la sangat kan.. join.. so dibahagikan dengan 2 group. yg tinggi melayut tu we ols panggil group tinggi... yg kecik kecik molek termasuk aku nih.. group 'pasu bunga" kate en ciku la.. sebab nak glamer nyer pasal tukar jadi team vase... heheeheh

team tinggi wat tarian cina n orang asli.. n untuk group aku pulak.. tarian india n melayu...

macam mcam dugaan n cobaan ader .. tukar step la... tukar rentak la.. sume ader.. dari zapin ke inang.. dari nak wat indian style yg betul2 tu tukar jadi bangra.. pendek kate every tym we ols trainin mesti ader perubahan.. until a fews day before tu pun kami sempat ubah beberapa step.

ader suke ader duka.. adatlah kan.. tapi semuanya we ols tempuh dgn sabor..
ya dengan berkat sabo, n trainin sume we ols berjaya meraih 3rd place dari 7 team kementrian yg amek bahagian..

juara : lembaga hasil
tempat kedua : bank negara
tempat ketiga: epf

but jauh sudut ati nih aku rase serba salah jugak coz boleh terlupa a few step! spoil je kan... tapi itulah next tym kene lebih alert la.. but bile nengok balik clip tu alhamdulillah takde la nakpak sangat kekhilafan aku tu.. malah ader jugak 2 3 orang yg turut sama wat silap.. apepun tu la pengalaman ye tak?


ni mase untuk tarian inang.. lenggok lenggok...

ni pas habis wat persembahan... tak sabor sabo nk snap pic!






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP