Followers


familia

familia

mOsHi2


orang cakap aku....

>> Tuesday, June 14, 2011

opsssiiii, entry sal diri sendiri ni...


well lately i`ve got so much comment orang sal aku... ader yang baik ader yang buruk.. dan ia sesuatu yang positif sebab orang "melihat" aku.. dan care tak langsung yang mane buruk tak elok tu boleh la di ubah ke arah yang lebih baik sikit... even not be a perfect person at least b a gud person pada orang lain kan...

ape yang orang cakap pasal aku.

1. orang cakap aku ni suka letak had masa

sedar atau tak memang aku tak nafikan.. sometime memang aku akan letak had masa. aku suke letak had masa bila orang nak jumpe aku ke atau aku nak jumpe orang. tak tau nak kategorikan part mana.. hhhohohoho.. main ikot pale sendiri aje.. aku memang jenis punctual. so kalau benda yg libatkan masa memang automatik aku jadi terlebih disiplin pulak.. kalau misalnya aku nak jumpe orang tu.. so aku akan decide bile n bile then bile dah jumpe... t aku akan cepat cepat nak endkan "date". sampaikan pernah orang cakap

" u memang suke letak tempoh mase kan? nak jumpe i kene ader time time kan?tak boleh lama lama la... nak balik la.. ape la...? "
"nak jumpe ko kene buat appointment dulu ke?"

hohohoh yes n yes... benda ni pun aku bukan sedar sangat tapi bile ader 2 3 orang mula komen tentang habit ni so aku kene take noted jugak.. bagi aku its ok if lepak lepak bout an hour or having lil chat but kalau melarat sampai berjam jam tanpa arah, y shud aku stay.. ? aku tak cukup "senang" nak spent mase aku yang ciput ni untuk benda lain.. rase rugi. aku memang kedekut masa untuk orang.. jadi itu pasal aku wat had masa kot.. sebab aku suke isi masa aku dengan benda yang boleh bagi input. kalau takat borak borak habiskan air liur wat pe.....tapi takpelah mungkin aku boleh adjust sikit perangai ni... itupun kalau bagi gud benefit kat part aku.

2. orang cakap aku sunyi

siyes mase pestime aku dengar komen ni kuar. aku blur sekejap.. sekejap aje pastu aku gelak.. sunyi tu maksud dia macam mana aku tak sure.. kalau maksud dia sunyi takde life partner. ok aku time.. ya lah memang aku tak rase nak berkomitmen secara serius dgn orang orang.. be someone`s girlfriend,fiancee,wife.... macam lagu ramlah ram "kau kunci hati" huhhu... sekalipun ader jugak yang nak naikkan pangkat aku tapi aku tolak dgn baik niat hasrat murni mereka.

" ala... ko kenal la dulu budak tu...."
"i nak kenal u boleh?"


kalau maksud kerohanian. ermmm yang ni mungkin kot aku sunyi....tapi yang ni aku takmo komen lebih lebih sangat... sebab biar Dia lebih tahu...

3. orang cakap aku jenis cepat kesian

ya. memang aku cepat kesiankan orang.. sampaikan orang kekadang amek kesempatan. salah satu perangai abah yang aku ikot.. tak leh nak kata ape lah kan... tapi tak sume aku jadi kesian. kadang kadang keras jugak hati...

4. orang cakap aku 'funny"

hek.. aku tak pulak rase aku ni funny person. coz aku rase aku agak siyes nyer person.. mungkin ader kot. tapi ader waktu waktu tertentu la.. aku bukan jenis yang "mesra alam' jadi kalau orang cakap aku funny memang tu kira hari bertuah dia la nampak sisi lain diri aku nih...

antara 4 list yang orang cakap sal aku.. aku tertarik dengan list yang pertama.. dan, aku rase aku tak perlu nak ubah bile pendirian aku ni. itu cara aku jadi sama ada ornag suke atau tidak terpulang. coz setiap ornag ader pendirian dia jugak yang tka semestinya sume orang "selesa"

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP