Followers


familia

familia

mOsHi2


ayat ayat klise..

>> Tuesday, June 21, 2011

salam readers...


tetiba tercetus nak ngedate blog pulak. ni pasal sms "umpan" yang tak menjadi la kononnya..nk mengayat punya sms.. soweeeiiii those people out there shud plzzzzz cari new insentif sikit boleh? toksah la nak pakai pakai ayat klise "berkarat" ni... bagi pompuan ati lembut boleh kot nak cair macam air pastu sengih macam kerang busukkan? berangan pulak nak lagi sedap bile siap boleh bawak masuk mimpi.. opsss merepek pulak... fokusssssss.... tettttt...

aku tak kata yang aku ni jiwa keras sgt sampai tak "lut" bila laki guna ayat klise ni.. but honestly aku cakap everytime aku dapat atau pun dengar ayat ayat klise kompom bibir aku yang tak ghupe anjelina jolie mesti terjuihhhhh... MELUATTTTTT!... mesti aku "sound" depan depan 'eh memang lelaki ni suke guna ayat ayat klise ke?"

kononnya bile kuarkan ayat tu pompuan cair la.. mudah ngalah la gamaknyer? eeei betoi betoiii aku tak suka dgr...

antara ayat ayat klise berkarat yang selalu lelaki guna tym nak ngayat:



saya sebenarnya dah lama suka kat awak. tapi.......

awak tau, saya dah lame tgk awak dari jauh. lame dah saya minat kat awak

eh? kebetulan pulak jumpa awak kat sini. starbucks jom?

eh? ni bukan 017-XXX9XXXX ke? takpelah. buleh berkenalan. nama awak sape?

"ada orang suka kat awak. dah lama dah dia nak confess kat awak" "sape?" "saya le orang nye"

eh, muka awak ni macam pernah nampaklah. kat mana ye.

muka awak, sikap awak mirip macam orang yang saya kenal lah.

saya terjumpa no fon awak kat dalam yellow pages

awak jangan risau. awak buleh cerita kat saya kalau awak ada masalah

eh? baju kita sama warnalah. ada jodoh kita ni :)

hai. meja ni awak sorang ke duduk? *tarik kerusi duduk terus*

saya selalu dok belakang awak masa kita sekolah dulu. awak ingat tak saya? ala yang hensem2 tu

boleh kalau nak setel saman ni, tapi awak kena bagi no fon awak kat saya lah. buleh?

saya la yang letak surat bawah meja awak tiap2 pagi masa kita sekolah dulu :)

saya sedar sape diri saya... sape lah yang nak kata saya....* yang ni paling aku menci nak dgr....

nak buat macam mane, orang tak sudi nak kuar dengan orang macam saya nih......*konon2 nak wat ayat sedih la

ayooo.. tu pasal la kot orng cakap lelaki melayu ni tak romantik. tk reti nak ngorat.. sebab dok selalu sangat guna kata kata yang dah berzaman.. taktik lapuk yang dah bertahun ketinggalan...

aku pun bukanla lawa sangat sampai nak jual mahal tapi serabut sungguh bile dengar ayat ayat macam nih.. kalau dulu mungkin aku antara perempuan bodoh yang pernah termakan pujuk dengan ayat ayat macam ni.. tapi itu bertahun dulu sebelum aku merangkak belajar untuk lebih tegar melayani mendepani hal hal macam ni.. orng kata pengalaman mendewasakan seseorang.. ya pengalaman lalu itu jugaklah buat aku kutip satu persatu buat bekal untuk tidak membiarkan aku menjadi perempuan bodoh sekali lagi bile hadap dengan benda benda macam ni...

sian jugak bile tak pasal pasal lelaki lelaki ni jadi mangsa amarah aku bile guna ayat ayat ni depan aku tapi they shud noe tak boleh pakai lagi la... dok sokmo guna "saya sedar sape diri saya" .. hah.. kalau dah tau sedar diri so paham paham la kan.....


kesempatan ni nak tengkiu to those guys yang pernah hadir dalam sisipan hidup diri ini n give me a gud lesson about this in my life..... berguna sangat untuk diri!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP