Followers


familia

familia

mOsHi2


busuk hati

>> Wednesday, June 22, 2011


Mengapa ya dalam kehidupan seharian kita, i mean disekeliling kita ada je manusia-manusia yang busuk hati dan suka mendengki? Bila ada rasa tidak puas hati, jalan jahat jugak yang dipilih sebagai perhitungan.MAcam dah takde jalan lain dah kot.. agaknyer tak jumpe simpang kot.. Kononnya sebagai balasan di atas keterlanjuran kita samada dalam mengatur bicara atau berbuat laku cara.


Mengapa mereka tidak berfikiran rasional sebaliknya bertindak seperti orang sakit mental?hurmmmm...... Tergamak melakukan kerosakan harta benda, sabotaj sini sabotaj sana. Tidakkah mereka fikir bahawa ada yang memerhati di atas sana? Yang menjadi mangsa terpinga-pinga kerana tidak tahu apa-apa. Sesak dan sebak di dada. Sedih dan marah bergaul rasa. Apalah salahnya kalau ada rasa tidak puas hati itu, ianya dibawa berbincang. Selesaikan dengan cara elok. Gunakanlah akal yang Tuhan kurnia. Jangan jadi bodoh mengalahkan lembu yang dicucuk hidungnya dan kamu perlu sedar bahawa kamu lebih bodoh kerana membiarkan nafsu menunggang akalmu.

kenapa aku timbulkan entry ni? hurmm.. sebab nyer sedar atau tak, ari ari kita memang di kelompok orang yang berperangai hudus ni....

macam kejap tadi , mase aku jumpe dengan opismate aku yang berminat nak kasi new job untk jadi model untuk bizniz dia... Alhamdulillah aku tumpang bangga jugak n happy sebab kawan aku ni dah nak bercabang.. iokksss ayat rosak betul... ermm maksud aku nak kembangkan kebolehan untuk tingkatkan kualiti hidup.. aisehhhh ... yelah sekurang kurngnya keje murni kan.. wat side income ni.. just nk harapkan gaji khojer yang sedia ader ni pun belum tentu cukup sampai hujung bulan nak survive.. taraf hidup makin tinggi.. jadi dengan adanya biz biz kecik kecik kira ok la untuk cover cover hidup...

ok berbalik pulak citer sal kawan aku nih... aku accept job tu bukan sebab nak imbuhan.. but aku suke rela nk jadi model untuk dia.. biarlah tak berbayar pun. tolong kawan yg baru nak berjinak bukak biznes... so we share the story together la. coz aku pun ader jugak wat side income kicik kicik... bezanya aku tak include biz ni dalam building opis jer.. cust aku luar opis...
cume biz tempahan baju jahit jahit je aku promote kat opis coz customer byk kat situ.

so kawan aku ceciter la ader jugak kes kes busuk hati ni bile mana ader 2 3 orang staf buat biz...
ya ampun.. rezeki ALLAh yang tentukan..betul tak? watpelah kita nk busuk hati sesama kita ni. nak berhasad dengaki dengan kejayaan, kemurahan rezeki orang lain..

tak paham sungguh aku bile ader penyakit kronik macam nih.. sape yang pandai n cepat rebut peluang maka rezeki dialah.. watpe kita nak tabur pasir kat piuk nasi orang? tol tak? pengguna pembeli ni bersepah.. so dia ader pilihan dia mana satu dia nak beli produk.. jadi toksalah orang orang yang ader penyakit hati ni nak wat dajal.. tak baik.. dose je..

tu pasal aku malas nak berbaik sangat dengan orang orng sekeliling.. i rather di cop "sombong" dari mesra alam dgn orang yang baik didepan dalam hati ader hadas dengki... ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP