Followers


familia

familia

mOsHi2


Part TiMe WorK.....

>> Saturday, June 21, 2008

ermm bebaru nih aku dah dengar yang kementerian dah meluluskan untuk mengizinkan pihak kakitangan kerajaan untuk wat kerja lebih mase (part time) untuk menampung kos hidup yang makin hari makin tinggi je kat ,mesia nih..... so nak bergantung sangat pada gaji yang dah sedia ader pun mcm tak cukup jer.... bagi RM3000 sebulan pun belum tentu boleh tahan sampai hujung bulan.... kalau bagi org bujang mcm aku ni mungkin nyawa-nyawa ikan lah nak survive dalam amount mcm tu.... byk jugak blanje.( wit minyak berulang alik g kelas kat uitm tu..., campur credit card lagik... campur sewa umah... brg2 peribadi.. untuk saving mase depan ag..) mayb tak cukup... tapi kalau bagi org yang berfamili amount banyak tu mmg tak cukup... so mmg patotlah kerajaan bagi kebenaran mcm gitu untuk help rakyatnya dari tak jadi miskin..... dah elok2 nak hapuskan kemiskinan nanti kang bertambah lagi percentage miskin tu.... hiksss....

so aku nih berselorohlah dengan abah aku.....

aku : hah abah, gomen dah kasi green lite untuk wat part time.. so u shud try to find new job...
ermm sebab abah pun dah masuk veteren abah cari je kije guard kat kilang2 ke opis ke...hahaha

abah : ermm tak kuasa den.... penat lah... orang muda boleh lah.... abah keje kat opis tu melambak....kalau keje pun bape sen sangat...

aku : along pun ingat nak cari gak part time.... hehheheheheh saje sesuka isi mase...

mama aku sampuk ;" ko tu siang keje nanti malam study(kelas uitm).. ader mase ke?

aku jawab : ader weekend.... opis pun ader gak kije but depend pada permintaan... ambik je part time untuk weekend jer....

mama : tak penat ke?

aku : erm alah normallah penat tu.. keje duduk pun penat.. alah tak salah kije bukan wat benda tak elok...mcm mama tak penah tau along mcm ner.. mane leh duduk diam kalau tak ader keje....

abah : ermm what ever.. better think twice b4 u make keputusan tu... jgn sebab nak keje cari wit lebih sume pun 'jalan' degree along ke mana.. keje pun kemana... ingat badan tu nak pakai lama.. nanti kang belum 40 dah merungat sakit badan.. hahahahahah

aku diam je.. betul jugak ae? keje 24 7 ni ingat senang ke? agpun aku nak siapkan degree aku. tu pun penting gaks... hmm nanti ku pikir balik...

ader tak sesape nak bagi keje part time kat aku.. yang available on weekend jer.....?

p/s : suke sangat bile cuepacs bantah n kerajaan setuju tak jadi nak kasi gaji 2x sebulan.... hehehhehehehe...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP