Followers


familia

familia

mOsHi2


nite market a.k.a pasar malam..

>> Thursday, June 26, 2008

sudah agak lama aku tak pegi pasar malam.. so semalam kebetulan ader pasar malam kat ngan umah aku..aku pun mengajaklah rombongan 'cik ipah' g jenjalan kat pasar malam tu... so transport yang ado is `berjalan kaki guna kaki sendirik`.... jimat minyak sketkan... so dah rupe mcm itik balik petanglah. kitaorg nih berjalan... cantik punya siap line up kat tepi jalan.. huahuahua.... time aku g tu dah aderlah selap sangat pun.. jst time nak2 maghrib...... hmmm ...
yang bestnyer kat pasar malam nih.. dia mcm ader bahagian... untuk cina.. ader dia punya site. untuk melayu punya.. aderlah site site dia... cam besh... byk jugaklah yang ado.. dari barang barang kering sampailah barang basah..



baju baju... makanan suma ader.. dah mcm jualan lelong... dah namakan pasar malam...


so memula rombongan aku menawaf dulu sume tapak yang ado.. then barulah decide nak beli ape..



mama aku ingat nak li barang2 keperluan dapur.. so kitog berpecah ler.. aku mcm bese ikot mama aku ler... adik adik aku g neli makan-makan.. ( itu je yang ado dalam pale otak diaorg kan... aku tgk mama aku menawar barang.. fuh.. bukan main 'rapat' ag harga dia demand.... suke pulak aku tgk budak2 terkulat2 nak beralah dengan harga mama aku tawar.. hikhikhik.. salute la mama.. kene blajar nih... banyak jugak lah keperluan dapur yang mama aku borong...... aku pun ader gak tolong sket2.. nak memandai nanti kang susah.. sebab menteri kewangan tgh buat belanjawan bulanan.. hikhikhik.. ampun ma.... aderlah dekat 15 minit jugaklah akhirnya usai jugak hal beli membeli nih... so nak g stall baru pulak...


ermm nak tau citer tak? mase mama nak bayar duit kat bebudak bawang tu... tetibe budak bawang tu cakap " makcik , saya kasi mak cik free 2 bungkus garam halus ye...'.. 'eh nape pulak? terpinga-pinga mama aku jap.. biar betol budak bawang nih nak bagi free? akhirnya mmg betullah dapat free garam tu... hmmmm baik ada makno tu mama.. hikhikhik...


ermm pelik tapi benar tau.... aku tak tau nape setiap pembelian yang aku ngan mama beli mesti ader ajer rezeki free masyuk... macam jugak situasi nak li ikan untuk lauk esok... puas membeli ikan tenggiri, bawal sume boleh pulaks dapat free kepala ikan..... adoi... terlebih sudah!! pale ikan bukan murah tapi dapat free....? sapa nak jawab nih..... aku pun tgk2 jugak kot2 org nak kenekan kitaorg bagi ikan busuk ke.. tapi tgk kepala ikan tu masih fresh ag... ermm teragak2 jugak lah kan.. sebab sebelum nih dah dapat garam free nih kepala ikan pulak... hihihihi.... last2 time jugaklah ikan free... sebab orang tu cakap dia nak hbiskan stok kepala ikan untuk ari tu... hmmm. time kasih abang ikan oi....
byk jugaklah membeli... sampai penuh tangan kiri kanan dengan barang.. nak balik pun dah tak larat nak berjalan sebab muatan terlebih.. hahahahahaha.. mknan aku beli pun tak sempat aku nak jamah sebab aku dah penat sangat... hmmmmm pagi ni baru aku rase sket... cinoneng betoi....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP