Followers


familia

familia

mOsHi2


>> Monday, March 03, 2008

Sabtu lepas, abg sepupu aku , fauzee kahwin.. so aku n the famli wakil rombongan pihak lelaki menuju ke umah pengantin poupuan kat rembau..n9. so aritu nak tak nak kenelah bangun pepagi coz janji ngan sumer nak berkumpul umah abg g kul 7 pagi.. coz akad nikah kul 10 pagi... so ahli rombongan pihak lelaki agak ramai termasuk ngan kengkawan abg g.. sume sekali dalam 10 buah keta.. (gempak) ntah camner pagi tu hujan turun mencurah2 sekitar kl nih... (agaknyer berkat kot) hehhehehehheh so kitaorg bertolak awal dalm kul 7 mcm tu... malangnya abah aku cakap ngan makngah yang dia tak saing but jumpe kat exit tol pedas... coz dia nak d kedai tayar hihihihi.. mujurlah ayah aku nih sharp on time sampai kat tempat yang dijanjikan... aku nih bajetlah xkan bawak paper hantaran..(ingat nak ikot bontot org jer).. memandangkan ramai org yang boleh pikul tanggung jawab tu....malangnya bile makngah nak famlikitaorg ( mama.aku n angah) bawak barang hantaran.. so tadahlah dengan tangan terbuka.. aku sebenarnya xnak coz berat sangat hehehe... samapi umah pengantin pompuan kul 9.30pagi..
sampai jer kat sana kitaorg di jamu makan ( bekfas la kekononyer) so bile tibe je mase nak akad nikah, sume dijemput masuk dalam umah.. mujurlah tempat aku bertentang ngan abg g.. senang sket nak tengok keadaan sebenar org akad nikah heheheh (seingat aku last aku tgk acara akad nikah live mase umor aku 11 tahun ) .... tgk muka ang g time tu macam nak pecah perot ketawe.. nampak sangat muka tgh tahan berdebar2 heheheh... tok kadi pun mula sampaikan kuthbah nikah... aku x bape paham sangat coz aku tak denganr aper yang di lalutkan oleh kadi.. coz sore blur jer even ader mic... yang aku dengar pun ujung-ujung ayat..... puas abg g kene main ngan tok kadi sampai bengang je muka dia... banyak tanyer. mujurlah bile puas dikenakan oleh kadi abg g berjaya jugak lafazkan akad dengan 1 lafaz jer..( cewahhh.. tersenyum puas abg g time tuh...) so rasmilah asmarina zulaikha binti hj azizan jadi wife fauzee b mohd yatim....
so pastu selesai jer kitaorg pun ambik lah kesempatan untuk ambik gambo sebelum majlis sanding plak kul 2 ptg nyer... dalam tempoh tu kitaorg pun g lah rehat2 kat umah sedara pihak pompuan.. sempat jugaklah jenjalan tgk2 tempat org.. ntah mcm ner.. kitaorg boleh plak terserempak dengan dr.fazley( penyanyi ) time tu fazley ngan famli jer wife dia x ikot.. mayb nak berkempen untuk BN... sempat gak bergambor n bertegur tegur ngan dia... siyes dia nih artis contoh yang patot artis artis lain contohi.. x sombong, cakap pun baik jer... malah hormat sume... sanngup plak dia turun minum kopi kat kedai kopi yang tunggu time nak roboh jer.. kalau artis lain.... macam maner aku tgk personaliti dia kat tv.. itulah personaliti dia kat luar.. respect habis aku kat dr. fazley nih....pakngah aku plak bukan main suke ambik gambo ngan dr fazley.... sampaikan suh aku7 besokan gambo dia nanti.!!!
upaara sanding n kul 2 ptg.. abg g macam biasa segak dengan baju melayu warna gold.... sempat plak suh aku touch up muka dia.. hehehehheh.. jadi mak amdam bidan terjun kejap... tapi yang tak tahan muka abg g yang agak masam bile tgh atas pelamin.. agaknya tahan lenguh kaki dia...almaklumlah abg g aku nih tinggi kusi pelamin rendah.... bile di alihkan barulah nampak sket senyum kat raut wajah... over all majlis dia quiet good, paling aku x boleh lupe bila makngah tarik aku makan semeja ngan dia bersama pengantin.. dapat gak aku merase juadah tambahan hehheheheh.. so pas je balik dari rombongan.. makcik makcik aku nih nak plak g nilai 3.. nak g tak tau jalan so diaorg suh abah aku tunjuk jalan.. hah ambik ko shopping tak hengat punya makcik makcik aku termasuklah mama aku...mama aku bukan main suke bile shopping nih.. kalau boleh sume dia nak angkut!!!! heheheeh
so nih part kawin kat belah pihak pompuan.. next wik 9hb plak kat pihak lelaki.. yang nih mmg aku nantikan coz majlis dia besor sket coz ader 2 pengantin.. so aku doakan samapi ke akhir hayat wat sepupu aku abg g n wife n ina n her husband yang akan kawin nest wik.. amin....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP