Followers


familia

familia

mOsHi2


>> Monday, March 10, 2008

semalam 9hb mac majlis kawen kazen aku.ina n abg dia, abg g.. ermm agak grand la majlis nyer... so aku pun turunlah ke kampung halaman ku kat gelang patah, johor.. ape yang menarik is aku dengan beraninyer bawak pakwe ku balik kapo aku!!!!! memula aku was was jugak almaklumlah nanti ape plak kate makcik maksik astro aku plak... but alhamdullilah everything is good than what i thought... hihihihihihih aku balik kapo dengan sepupu aku yakni pesal sekali ngan adam... mujurlah kami bertiga aje kalau org lain dah x muat keta.... on da way balik sepanjang perjalanan start dari tol sg. besi sampailah ke exit tol seremban jem giler.... almaklum nak ngundi untuk pilihan raya so ramailah yang balik kapo nak ngundi.. aku?! aku x ngundi coz lum cukup umo... hihihihi macam biase aku kalau dah masuk dalam keta paling kuat aku bertahan pun setengah jam pastu terus hanyut ke alam mimpi....asal terjaga je baru kat nilai.. nampak sangat la lamer terperangkap dalam jem.. tambah plak dengan hujan malam tu... oleh sebab aku dah ngantok campur penat aku sambung tido sampailah adam kejot aku untuk minum minum kat hentian pagoh... dalam setengah jam sambung balik perjalanan.. dalam ati berdebar debar jugak la coz aku tak tau macam ner penerimaan mak cik makcik ku yang terlebih kepoh.. yang tau pun mak ngah aku jer.. hihih

so memula aku dah pakat ngan pesal kalau ader sesape tanya siapa mamat yang balik ngan dia cakap je kawan pesal unfortunately kak jah( anak mak ngah terlepas cakap) mulanya aku nak cover but bile tgk reaksi diaorg baik aku pun ngaku.. pastu boleh plak kene bahan aku... malunyer wei..... selama 2 ari adam berkampung kat kampung halaman aku.. banyak jugak benda yang aku tak tau sal dia yang aku mula tau.. rupenyer adam nih rajin sangat sangat.. at da same time aku bangga n tabik spring sama dia coz dia x kekok lah nak wat kije kawen even dia tu tetamu... malah boleh plak join pak cik pak cik rewang untuk masak.. samapi x tido pakwe kesayangan aku nih.. hihihih x rugi aku jadi awek dia coz aku tau dia mmg seorang yang baik.....! makcik makcik aku pun bukan main puji sampaikan memaner je sebut nama pakwe aku.. boleh plak promote promote pakwe aku!!!! aiseh....

malam akad nikah aku sedondong ngan dia ihihihi ber baju biru lembut... ermm gempak jugaklah majlis akad tu.. n time tu jugaklah aku jumpa atok aku untuk sekian kalinya... eii pantang betul aku bile jumpe atok aku nih... geram jer... but sebab dalam kajlis org aku biarkan jer ... x bertegur langsung!!!! baik tersangatlah aku ae? aku kenalkan adam ngan sume mak cik pak cik ku termasuk atok aku.. baik punya respon is mak an aku!! siap puji adam ag hehehehheheheh aku ingatkan majlis akad atok aku yang nikahkan... rupenya kawan dia..(kempunan gak la aku nak tgk atok aku nikahkan org...)but its ok... pihak lelaki kasi 9 dulang hantaran + 2 hantaran untu7k langkah bendul.. side kazen aku (ina) plak berbalas sebelas... sedih gak aku time tu coz tgk wajah makngah aku yang sebak coz anak buah dia yang dia jaga selama nih dah kawen...(* kazen aku nih anak angkat kalau nak taulah)

pas akad nikah bersambung plak dengan majlis berinai.. aku time tu x ambik port sangatlah coz aku sibuk mkn ngan adam, abg g ngan kak ju.... even aku kekadang malu gak coz aku kalau boleh xnaklah terlalu jumpa adam sangat mase kat kampung maklumlum ajaler nanti jadi buah mulut org but sebab aku geram x dapat cakap lama ngan dia aku tahan gak untuk g kat dia hihihihih makan sesama best sanagt!!!! dalam ati segan bile mak cik makcik kepoh nih usik usik aku... pas makan aku tlg kemas pe yang patot termasuk adam.... bukan main rajin... kkesian pun ader coz dia tu tetamu aku... tapi dia plak yang kene wat kije berat berat...

pagi esoknye majlis sanding untuk ina n pihak lelaki buat abg g ( sambut menantu) part yang nih aku akan kenang sampai bila bila coz abg g mintak adam n aku jadi pengapit bidan terjun!!! sungguh ku x sangka cempedak jadi nangka........... ikotkan ati aku xnak.... but nak wat camner coz dah xader yang nak.. terpakselah... mujur lah adam tu sporting.. dapatlah naik pelamin tolong kipas pengantin.... hehehheehheeheheh glamer x pasal pasal..... dah tu di ajak plak mkn beradab sesama.. hihihihi even time tu hujan x hengat punya... romantik adam nih bile kasi aku lauk lauk hehehehhehe .... pas jer mkn mkn aku ngan adam pun berkemas nak balik kl ptg nyer coz aku dah start kije.. kelas pun dah byk ponteng... balik berdua dengan adam sekurang kurangnya ader jugak peneman wat aku.. xaderlah bosan sangat.. ader teman nak borak.. time kasih wat pakweku adam coz nak jugak merase udara kampung gelang patah aku!!!!! terharu den raso eh.... dapat jugak dia kenal duni gila gila aku.... heheheheeh thanx ya sayang!!!!!!!



ni time ku tgh conteng inai kat tangan kazen aku...malam untuk akad nikah------ hantaran pihak lelaki







ni plak time akad nikah....







ni time ari sanding plak... 2 mempelai



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP