Followers


familia

familia

mOsHi2


terperangkap dalam bangunan!!!!

>> Sunday, March 16, 2008

mencemaskan... thats what i felt at that time!!!! huh kompom pasni aku xnak ag kije sensorang kat opis ag..... kalau kene pun aku akan ajak somebody else untuk teman aku kat data center even sebenarnya x boleh nak seludup org huhuhu... cuak beb!!!

kisahnyer camni.. semalam aku kije sehari suntuk kat opis.. (standby je incase pape jadi kat data center) memandangkan ader kije pengubahsuaian bangunan... so aku kije lah incase kalau proses tu interupt serverkan... dalam kul 4.30 mcm tuh.. tetiba black out.. mujurlah aku dah standby bukak tirai opis tu luas luas kasi cahaya masuk.. kalau gelap ku x cuak sangat.. hihihihihi so dalam 10 minit camtuh baru okek.. n baru ku boleh check sumer condition server.. alhamdulillah everything ok.. so aku pun sambunglah kije aku.. sambil tunggu untuk nak balik umah.. time tu plak ujan x hengat punya...... bile time nak balik tu aku make sure sumer pc dioffkan perkhidmatannyer heheheh... tutuplah sume lampu.... aku pun kuarlah tanpa syak pape.. but sampai jer kat ruang legar lif... sumenyer jadi gulap gelita.... aku tekan button lif tu....x bernyala.. alamak!!!!! what happen?! xkan lif x berfungsi kot? aku nak balik camner nih? xkan x boleh kuar kot? macam -macam benda dalam pale otak aku niih.. paniK!!!! coz aku jer kat tingkat 11 nih.....pompuan plak tuh.. dah la aku nih jenis penakut x hengat nyer.... tolong.....!!!!!!!!!!!!
denagn keadaan yang gulap tu aku terus masuk balik bilik server.... cari number yang boleh aku tepon... aku chack kat tempat guard pun xader no.... aku called cik madi(my senior) "salam cik madi.saya nih..erkk cik madi ader x no tepon guard? '' saya takboleh kuarlah... lif x boleh guna... nak balik camner? '..cik madi cakap'' jap cube kol operator'.... aku pun called but x ader jawapan... dah nak nangis aku time tuh.. aku pun dail no. pakwe aku.." pa kat ner?.tlg dtg opis ma jap.. jumpe guard kat bawah.. cakap yang ader org kat tingkat 11 x boleh nak kuar...''..adam panik. '' lor nape plak? ape jadi?'' aku balas..'' lif x berfungsi....'' mujurlah adam cepat ambik tindakan...
dalam mase aku nak tunggu diselamatkan macam-macam benda dalm pale otak aku.. nak nangis.. nak jerit mintak tolong? mcm org dengar..... tup tup hp ku bunyi..'' ma kat ner? ma naik tangga g tingkat atas pastu g hujung bangunan guna lif bomba..'' what?! xnak... aku takot..... x berani.. aku nak jugak org naik ambik aku kat atas... warghh time tuh nak ajer aku jerit semahunya... mujurlah ader guard datang samatkan aku... aku nih pun ikotlah dia menapak kat tangga untuk g tingkat 12.... seram bulu roma aku time tuh... cuak mmg cuak!!! genting giler keadaan nyer...
sampai je kat lobby GF aku pun terus lari g kat adam....ader lah guard kat situ.. diaorg pun terkejut yang rupenyer ader staff kat tingkat 11.. coz diaorg x dapat pape arahan yang akan ader staff kije aritu...aku cakap xkan x dapat memo? diaorg cakap xader... hish!! mmg x efisen langsungllah...mujur adam dtg kalau tak mati keras lah aku kat situ.. huhuhuhuhu.... .. dan untuk makluman. guard cakap sumer staff yang OT sumer dah balik.. so diaorg bajet xader sesape ag.. rupenyer ader sorang yang tertinggal iaitu aku!!!!!.... pasni kompm aku tak mau ag kije.. huhuhuhu....
wah adam sekali lagi jadi HERO aku......!!!! muah... thanx for saving me................

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP