Followers


familia

familia

mOsHi2


selongkar

>> Monday, April 11, 2011

last saturday pas balik dari keje, sementara nak menunggu kawan ku untuk amek lappy angah kat dia aku sempatla cuci mata...


ok kebanyakkan outlet aku pegi kat times square ni demam vintaj. so bersepah sepah la baju zaman dolu dolu yg dijual but still ade rgak yg modern. but untuk jiwa aku yg suke benda lelama ni teruja betul mata ni melihatnya..

sekadar pandang pandang jeling jeling baju yg tergantung untuk dijual kan. tgk fesyen dia cam ner... dalam mase sama terpikir jugak yg mama mungkin still keep outfit vintaj dia yg zaman anak dara dulu kan... sebab aku penah la nampak jugak fesyen fesyen baju dia mase nak kemas nak pindah bertahun yg dulu.

so pagi tadi sesudah subuh.. aku dah menggedik dekat mama... siap tanya

" mama ader tak baju bla bla.... .......?"

"yang mana?" mama tanya balik...

"ala.. ader dalam pic album.. baju tu yg belang belang bla bla bla...."

"ader kot tapi tak sure if mama still simpan lagi ke tak.. byk mama dah kasi orang.. dulu mama suh along pakai cakap out to date la.. sekarang mencari pulak?"

"dulu fashion tu tak "in".. but now tgh "hot" sesangat... dari bazir duit beli yg lebih kurnag dgn style mama bek along manfaatkan.." aku sengih sambil kejip2 mata comel kononnyer...

"t lah mama cari.."... jawab selamberrrrr.. tension aku... mane tidak nya.. if i said nak yang itu.. kompom aku tetap nak jugak .takde tangguh tangguh...

sedaya upaya aku tawar diri nak selongkar kotak kotak dalam stor atas.. mama tak kasi.. tapi bile buat muka kesian.. ehhehhhe mestilah dia pun tolong selongkar jugak... heheheeheh...

so aku selongkar 3 4 kotak besar yg belum diusik.. habis sumer baju aku sepah sepahkan untk cari "harta karun" tu.. sampailah kotak yg terakhir.. aku dah nak give up dah bile tgk 3 4 kotak mencari macam takde je kan... kompom dah selamat disedekahkan kat orang yg memerlukan...

tapi itulah usaha tangga kejayaan.. cari dengan ikhlas.. last last jumpe jugakkkk.. terlompat lompat aku suke mcm budak 5 tahun dapat gula gula... terus aje wat fashion show tak berbayar depan mama.. menggedik!..

well sekalipun baju tu dah lama tapi still in gud condition... warna masih lagi chantik, takde compang camping... masih lagi terpelihara dengan baik.. saiz pun still clear lagi boleh bace,...

puas sesangat hati ni bile tgk koleksi baju lama mama masih ader lagi.. dalam hati "jimatttt wit dari shopping baju " hehehehhe....

pastu mama sampuk " dah dapat baju jangan lupe lipat n kemas balik sumer benda ni masuk kotak yeee.." hurmm barus edar upernye dalam keterujaan nak mencari baju lama mama tu aku dah kucar kacirkan sepah sepahkan baju yg dalam kotak .. nak tak nak kene lipat n kemas balikkkkkkk! adoiiiiii..... nasib la kan...!


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP