Followers


familia

familia

mOsHi2


lawatan ke

>> Tuesday, April 19, 2011

morning...


arini seawal jam kul 9 pagi dah menapak pergi bangunan mara. untuk ape? sebab nak pegi clinic. bukan aku yang sakit. but adik ku haida, demam dia tak kebah kebah. risau sumer isi rumah diwatnyer...

paling risau of course la me selain dari mama ibu yg pregnantkan dia 9 month kan.. mungkin sebab dia paling rapat kalau nak dibezakan dengan rapatnya aku dengan angah... so kerisauan aku terhadap adik obvious la nampak. asal dia demam aje aku akan suh dia tido bawah sebilik dengan aku. so every an hour aku akan terjaga check suhu badan dia.... paling tak pun check breathing dia..

ok nape aku perlu pantau semacam itu sedangkan it jst a fever aite? ikotkan tok sahlah nak terlebih prihatin. but bukan kalau ahli kuarga kitaorg tambah tambah bile si bongsu ni sakit.. sebab mase kecik dulu si bongsu ni dah ader "case". so setiap kali dia sakit memang ler perhatian tu lebih. kalau aku yg sakit paling paling pun mama akan check then suh mkn ubat tapi kalau adik yg sakit hah satu umah risau!..

so pas bawk dia g bekfas n pas aku settle kan keje baru la pegi ke clinic.. one thing aku tak suke is "waiting" tahulah kalau pergi clinic nak jumpe doc tu tak lama but nak menunggu giliran unutk jumpe doc tu la boleh wat darah aku yg rendah nih terus naikkk... entah tahap kesabaran aku part itu paling nipis... mcm kulit bawang... heheheh

mase giliran nak jumpe, adik suh aku ikot join masuk jugak. well kakak yg terbaek ni mestilah ikot jugakkan.. so berusahala untuk aku menjadi seorang akak yg prihatin terhadap adik adiknya. laju je aku membebel sal condition adik aku. pot pet pot pet.. aku suh doc lecture adik aku kaw kaw punya...

then bile mintak mc .. hah part ni aku suke.. aku suke.... dan salah satu nape aku suke pegi clinic ni is part nih lah... asal mintak mc je.. dia akan cakap " saya sign aje but awak fill in je bape lama awak nak cuti" keh keh.... haruslah aku isi byk ari kan. hahahhahaha..

tengkiu doc!!!!


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP