Followers


familia

familia

mOsHi2


kisah kah aku?

>> Thursday, January 20, 2011



aktiviti malam thaipusam ni, di isi dengan membelek majalah majalah yang sedia ader... nak tengok tv mcm takde citer yang best best je. sambil nengok style yang tengah in skunk ni wat aku terpikir sejenak.. uishhh sejenak tu.. walhal pikir lame jugak.

mikirkan sal story yang akak sedare aku bawa sal aku. dia citer balik kat aku yang abg sedare aku gtau dia yang staff kat opis dok nanyer dia sal aku
. soklannyer munyik cenggini.

"weii jie, asal sepupu ko tu pakai fesyen semacam je? dengan tudung belit belit? takot kalau tengok dia bergaya."

jawab abg sepupu aku " jangan tanye aku. aku pun
tak tau."
well aku cume gelak gelak je bile akak sepupu aku citer. yang sebenarnya takdelah pelik pun. alah aku pun pakai tudung same mcm orang lain aje.
cume mungkin sebab aku ni jenis tak suke stick pada satu fesyen je kan.. konon kalau bawal.. semedang nak tudung bawal...

so kekadang aku tukar tukar gak. cume mungkin sebab sejak aku "declare" "kerana diriku begitu berharga" so i think i shud came out with something diffrent. aku lebih open bile datang bab "melaram" i mean takdelah seksi seksa sangat. coz aku ni betudung. but i always make sure that i give some "statement" dalam ape yg aku 'melaram". bukan nak kate aku ni feshionista pun... takde maknenyer cume aku nak try ape yg seswai sementara aku masih muda. nanti kalau dah tetua baru nak melaram bagai nanti kene
chop "buang tebiat" pulak.

so aku melaram la ape yang aku rase nak. ader jugak yg komen direct but the same answer jugak aku reply: time muda muda ni la nak pakai ape pun.. its all about feshion darling....

tapi tulah sekalipun orang comment about penampilan aku ni. atleast terbit jugak perasaan syiokkk.. bukan syiokkk ape sangat pun. atleast people around me alert about me. sekalipun aku pernah pakai selipar jamban shock pink dengan ader kartun kartun seharian kat opis just because tersalah sarung kasut mase dari rumah but atleast orang alert dengan aku. sedar atau tak, style aku yang orang kate pelik pun ader jugak yg ikot! hah... len kali jgn kutuk kutuk...

contoh: aku pernah pakai arbaya all black samp
ai tegus kate aku "minah arab " sesat. sekali dengar mcm menghina jugaklah kan.. but i take it as perasaan jeles dey all yang ader bile tgk aku pakai mcm tu. yelah diaorg tak punya kompiden nak pakai kan.. so cakaplah ape dey all mampu nak cakap kan.. a week after aku pakai arbaya tu. hah kau.... ader gak yang nak try coba coba pakai arbaya. ader yg mintak tulun sama aku cari arbaya mcm aku la.. ader mintak tulun beli la...

2nd kasus bile waktu dinner aku pakai dress singkat with legging n high cut boot. mulanyanya angah my sister pun terkejut bile aku cakap nak pakai dress. yelah pakai tudung nak pakai dress singkat! abah pun memula mcm terkejut beruk bile anak dia baekkk punya melaram kan. tapi bile tgk balik aku mix matchkan.. dia tak cakap ape pun. sekalipun aku still bertudung.ader jugak yg terkejut cara aku wat statement melaram malam tu but do i care what people`s talk about me huh? sekali pun aku pakai dress singkat but
i`m not hipokrit dengan tayang rambut tau!
then 2 weeks pastu ader sorang ni melaram sebijik macam aku pakai mase dinner untuk pertandingan bintang epf. sampaikan orang ingat yang orang itu adalah aku. hah see the impact of me? bukan nak cakap besar but aku rase sedikit sebanyak aku ader jugak bukak mate untuk how orang bertudung ni still can be up to date on fashion. sekalipun byk fashion yg ado skunk jenis untuk yg open hair.
apepun byk jugak insiden yg merasekan aku ni dress up pelik but at the end kepelikkan itu jadi satu ikotkan pulak. so aku tetap dengan "do i care"..

statement yang mungkin agak bongkak but aku tak hidup atas umpat keji orang bukan. mereke bukan yg memberi aku makan pakai pun. i`m still tahu batas.biarlah nak kate feshion aku pelik ke ape ke. bagi aku kalau lady gaga yg gila pelik tu pun orang tetap ikot cara pelik fashion dia so aku yang langsung tak macam lady gaga tu pun ader jugak hak nak bergaya. cume mungkin ambik mase la kot. sebab orang kat mesia ni suke tiru ikon ikon kan. mcm dulu tudung wardina.. pakat la beli tudung wardina.. masuk pulak ariani, segala mcm style. so bile orang biase yang bukan celebriti ni make a new style dikata pelik bagai.. but ader aku kesah?

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP