Followers


familia

familia

mOsHi2


baju raya

>> Wednesday, September 17, 2008

kalik ni aku wat sal baju raye. ape pasal baju raye? coz ag 2 minggu kite nak raya kan.. so bile sebut sal nak raya jer.. kompom kompom ler sume preparation untuk raye orang dah buat. mcm aku plak tak tau nak cakap cam no dah.. even aku dah li baju rayer awal awal ag but still lagik sampai sekarang lum gak siap siap. bukannyer aku nempah wat baju kat designer desinger mahal pun.. pun tak siap gak.. nampak gayanyer baju raye aku mmg mlm raya baru nak siap tak pun pagi raye baru siap mcm last few years ago lah.. mcm tulah gamaknyer keadaan nyer kalau jadi anak tukang jahit baju kan? siapkan tempahan orang dulu baru yang tuan punya taukeh baru nak disiapkan.. kekadang pas raye pun tak sempat siap... ciannnnn... nasib bek la tempah ngan mak sendirik.. kalau tempah kedai adoiiiii tak tau pe jadi.. aku ni mmg tak betah kalau orang lain yang jahit baju aku... even penah sekali try tempah kat kat sorang desingner pemes kat mesia ni pun aku tak betah tetap carik mama jugk.. kirenyer aku ni customer tetap mama aku sendirik lah.. every month ader ajer baju kurung atau pape yang baru.. until now mama still amik tempahan lagik but bukan yang kene sulam bagai lah.. coz itu mmg amik mase sket la kan...mmg takkan siap sebelum raya pun. aku pun tak mo lah mama sampai tak cukup tido sebab nak sulam baju org kan.. kalau baju anak sendirik tak po! hikhikhik jahat.......
so balik pada baju raye kan.. semalam aku baru nampak mama baru nak gunting kain baju aku yang aku dah beli 2 bulan awal sebelum pose lagik.. its means baju kamik adik beradik ni mmg baju last kopek kot sebelum raya kan. wawawaawa... adoiii cian plakkan. so punya la baik aku ni suh mama tak yah buat baju aku.. aku akan kai baju yang sedia ado jer coz itupun baru lagi..baru kai sekali baju kebaya yang aku tempah dari indon tu... just wat untuk adik adik aku dulu jer... dan untuk mama sendirik pun aku suh dia dahulukan dulu.. so esok atau lusa baru nak mula shopping baju raya untuk my nenek n atok.. ermm untuk atok kat jb tu tak yah ler kot.. dia dah ader bersepah cucu kan... tambah cucu yang kayo habis !

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP