Followers


familia

familia

mOsHi2


confession of my heart..

>> Wednesday, April 16, 2008

Pagi rabu dah dapat kezuttan....?! i hate kezutan... actually it is not a suprise... sebenarnyer aku sikit pun tak terkejut langsung bile pagi tadi mase borak ngan pakwe aku adam...he mention that he still in contact with his x-gurlz.....ah!...aku mmg dah agak dia akan cakap mcm tuh...cume baru pagi tadi je aku sempat dapat peluang untuk dengar confession of a man`s heart.... siyes first time aku tengok rupe dia yang tulus ag suci membuat pengakuan yang kalau pada orang lain mungkin akan mengamuk tahap nuklear punyalah… begitu tenang mengucapkan pengakuan itu….

‘ermm ma.. jgan marah ye.. adam nak gtau something…’
‘ape dier?’ jawab aku..
‘ermm ma ader contact x x-boyfrenz ma tak ?’
‘nope.. terus terang ma dah tak contact ag dengan sesape pun yang pernah kapel ngan ma… ’
‘betul?’
‘ yup… agpun buat pe ma nak ingat balik benda yang lepas….?agpun ma dah tukar number aite..? no reason y I shud contact them again…memasing ader life sendiri’ jawab aku seikhlas hati aku..
‘ma… ermm sebenarnya adam still lagi ader contact fiza…….’ reaksi aku ?!
‘ye? Its ok adam…x salah…agpun adam broke up dengan dia pun dengan cara baik kan.. so nape nak bermusuh plak? Agpun ma x marah…’

memasing diam kan diri jap…oleh sebab aku pun dah nak masuk kije.. dia suh aku masuk opis aku…so end our conversation kat situ…
aku serta merta kasi SMS kat dia :

‘satu satunya benda yang hani berjaya buat adalah hani mampu kawal perasaan cemburu hani,hani tau mane nak letakkn rase cemburu pada tempatnyer selagi ia tak menyusahkan ma dan pa..’(our nick name in relationship) dulu ma akui.. ma jelous bile nama FIZA dibangkitkan tapi sekarang xader secebis pun perasaan itu hadir bile nama FIZA disebut walau berulang kali. Agpun ia bukan 1 ancaman buat ma’

aderlah jugak msg tu berbalas dan aku rase tak perlu nak tulis kan.. agpun sumenyer benbentuk Phyco jer…. Cume 1 aje SMS ni…

‘pa xnak sembunyi dari ma..jadi pa citer je.. dia ader nak kat pa balik..nak kasih sayang pa balik..sayang pa pada dia memang ader tapi siket je.. pa cume kesian kat dia. Dia dah separuh gila..rase serbasalah..’

but aku tau dia rase serba salah dengan pengakuan yang dia baru je wat…. Dan bagi aku plak.. ape aku rase?! JELOUS?! MARAH?!TERKEZUT?!… ni jawapan aku..:

aku akui aku ader rase JELOUS.. but just a little la…sume pompuan tulen ag sejati akan ader perasaan tue.. mcm aku jugak… bagi aku.. aku tau nak letak mane JELOUS tu… dan untuk hal sekecil ini.. perasaan JELOUS tu tak perlu ader terlalu banyak.. agpun sumer tu terletak atas aku mcm ne nak kawal dan pada adam macam ne nak wat aku tak terlalu ikotkan perasaan sangat…

MARAH?! Perlukah aku marah? Wahai hani…?dengar kata isi hati ko.. perlu ke ko marah? Tidak!!! Wat pe perlu marah…aku SALUTE pada adam.. dia berterus terang dan jujur seperti mana dia kehendaki dalam hubungan kami…aku tak perlu marah sebab aku memahami keadaan dia…aku kenal ADAM HAMDAN…. bukan bermakna aku pun wat benda yang sama..Cuma aku berpegang pada instinct aku… dan aku tau sume nyer terletak pada pihak terbabitlah kan…macam ner nak cari jawapan…

Mungkin cara aku nampak mcm tak ada logika….yeke? mcm tak ader perasaankan… mcm aku tak bersungguh dalam hubungan kami…HEY Nolah…. Aku teramat sayangkan hubungan aku ngan adam.. dan aku teramat sayangkan dia..cume mungkin aku terlalu tenang kan.. dah itu cara aku…takkan aku nak bertindak membabi buta nak ngamuk tak tentu hala.. nak merayu-rayu… aku tau nak handle mcm ner.. aku tau nak balancekan perasaan agar tak terikot dengan emosi terlebih sangat… dan mungkin pada adam dia akan nampak aku macam tak BERIYA dengan hubungan nih… hey! I`m serious with this relationship… just becoz I fail to xpose my feeling to u dats not mean I don’t mean the relationship …… I`m still learning how to make it … belajar untuk mengucapkannya dalam erti kata lain.. dalam perspektif lain…. Paham..HIPOKRITkah aku?aku menafikan ape aku rasesebenarnya?… what the hell…tapi itu yang aku rase….SEIKHLAS SEJUJUR hati aku rase… aku tak perlu mencampur adukkan emosi berlebihan sangat.. dari pada reaksi…. Nilaikan dari sume sudut dah cukup buat aku…. Macam aku cakap sumer terletak pada individu itu sendiri lah….aku tak perlu jadi bodoh untuk melakukan benda yang dah selau sangat dibuatkan( serang-serang.. gabuh-gaduh.. merayu)… aku cume perlu slow talk…evaluate balik baik buruk.. kelebihan kekurangan yang ada…. Baik pihak dia ,pihak ketiga dan pihak aku…INSYAALLAH ader penyelesaian dia….

Anybody nak komen ke?

2 comments:

Anonymous March 21, 2010 at 11:42 PM  

aku nk komen.haha.adoi apalah sangat ADAM HAMDAN ABDUL RAZIF tu cik temah oi.
‘pa xnak sembunyi dari ma..jadi pa citer je.. dia ader nak kat pa balik..nak kasih sayang pa balik..sayang pa pada dia memang ader tapi siket je.. pa cume kesian kat dia. Dia dah separuh gila..rase serbasalah..’
what the hell!

Anonymous March 22, 2010 at 12:03 AM  

adoi nama aku gak naik.ko ni pon nk cite agak2 la dlm blog kan.lain kali ada duit jgn jdi bodo blanja jantan mkn wayang,hf,bilik,bla2 je,elok beli diari.DIARI.ckp pandai dowh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP