Followers


familia

familia

mOsHi2


trip to pantai timur part 3 v. jejak kasih

>> Wednesday, January 11, 2012

….
Jujur aku cakap, sebelum ni mmg aku nak sgt sgt jumpe abg naji.. penuh sabar aku tunggu mase untuk itu..then bila peluang tu ader semua jadi kucar kacir.. antara ketersediaan n ke”awkward” semua ada.. malam sebelumnya kalau orang lain sedap tido sebab kepenatan jalan jalan… aku pulak ter”insomia” kejap.. tak boleh tido..


I dunno la ape perasaan dia. Tapi bagi aku, bercampur baur perasaan ni.. antara suka,takot, semua ada.. nak nak bile pikir macam mana aku nak “react”.. ni la pertama kali bila mana adik bertemu dgn abangnya.. selepas everything change long time ago… nilah pertemuan semula selepas bertahun..

Bile kaki ni nak melangkah rase macam tak sanggup.. sebab aku tau jauh sudut hati ni, masih ada lagi yg tersimpan.. bile betul betul berdepan terasa canggung sampailah ader huluran. Aku sambut. Hanya Allah je tau ape rase dalam hati ni..tahan aje.. sebak rase bile aku tengok dia salam mama.. coz aku tau mama sayang sungguh pada “anak’ dia yang sorang nih..


Canggung! Untuk 10 minit pertama aku tak tau nak wat pe.. sekadar tunduk buat buat sibuk dgn hp. Tinge ni tadah tinge dgr ape je chit chat.. tak berani nak angkat muka.. sebab aku tk cukup kuat.. sampailah waiters dtg untk hidang makan.kebetulan bekas air betul betul kat sebelah. Sekurang kurangnya buat aku tarik nafas lega bile ader jgk “tirai” memandangkan kedudukan aku dgn abg naji hanya selang 2 buah kusi kosong..

Ya .. memang aku tak byk cakap mcm selalu.. yelah selalu mcm bertih jagung tapi kali ni tak tau nak selit celah mana dalam conversation tu.. ader tym aku try selit rase sungguh tak masuk..kekok nampak sangat canggung aku tu.. nk try berlagak cam biase terasa payah.. sudahnya mkn mkn tu hanya cakap bila perlu.. pasang tinge dgn wawancara mama abah dgn abg naji je…
rase kekok...

byk jenis yg abg naji order... n kebanyakkan lauk pauk benda yg aku suke makan.. still teringiang bile dia cakap aku aku suke tomyam putih dari tomyam merah...

Nak telan pun payah..sebab dulu bleh happy happy skunk macam terlalu formal… “gap” dia tu luas sgt!! Apa yang pasti.. cara dia buat aku tertanya tanya.. byk persoalan dalam pale yg tak terluah n tak terjawab.. ader sesuatu yg dia try hide. I noe him well even kesempatan waktu dulu singkat….

Even kat luar nampak aku rilex tapi dalam ni dah nangis.. yup… aku menangis..



rase nilah satu satunya pic yang aku suke.. mungkin ni pic terakhir yang mampu di kenang..


aku boleh tipu semua orang tapi tak boleh tipu diri ini yang aku......

redha itu ikhlas...

dan

pasrah itu menyerah....

redha dgn apa yg ditentukan... pasrah dgn setiap kejadian..


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP