Followers


familia

familia

mOsHi2


Di patuk Ular

>> Wednesday, January 04, 2012


ok kalau tengok pade title entry kat atas nie.."di patuk ular" ape benda yang first sekali yg naik jadi tanda soal dalam pale? mimpi? betul betul ke?

siyes mase aku post kat facebook wall yang munyik macam ni

" selalu mimpi dipatuk ular, tapi kali ni aku betul betul kene patuk dengan ular! perasaan : geli n kebassssss"

respond ------------>

Tieyz Tk eyfa kalu mimpi kna ptt ular ptnda ade org nk masuk mrisik org tua2 kata la..hihi
16 hours ago ·

ya semua hengat aku mimpi kene patuk dek ular... infact mase aku bagi taw parent aku yang aku kene bites dgn ular pun diaorang macam hengat aku wat jokes..sebab nak ader mana ular ular ni kat area umah.. bukannyer dekat semak pun kan...

tapi yang benar aku mmg kene bites dgn ular...! even bukanlah ular besar tapi still probality bisa tu tetap aderkan...

how it happend? mase aku jalan nak balik, tak pasan langsung ape yang aku pijak. tau tau terasa ader benda melilit .. pastu aku dgr orang belakang aku (amoi cino) jerit... bile paling baru tau ader ular! anak ular kalau tgk saiz yg tak bape nk panjang... oleh sebab ari dah nak gelap aku tak sure ular jenis ape.. n terasa pedih kebas kat tempat yg aku rase melilit tadi. naik cab terus sampai umah.. tergerak nk cuci kaki then masuk umah bagitau mama n abah dengan tenangnyer..

mulanya dey all ingt aku wat lawak sengal kan..then bile aku citer part by part then abah terus salin baju n bawak g klinik...

alhamdulillah...doc cakap aku nasib baik sebab suar jeans yang aku pakai tebal.. (pakai jeans meleret) even anak ular yg patuk but still kene berjaga jaga sebab aku sendiri tak sure ular jenis ape yg patuk.. lepas kasi injection bla bla... balik tido...

oleh sebab before ni aku pernah kene sengat dgn scorpion yang same jgk bahayanyer dgn ular so aku boleh relax tk panik.. sebb bile panik sebenarnya lagi membahayakan.. kebetulan malam sebelumnya aku elok je tgk dokumentari sal haiwan paling berbisa n tindakan segera yg perlu dilakukan kat tv.. sempat jgk la apply kan... cume mmg lepas ni aku trauma la...

mama cakap kalau ular tedung ke ape ke before attack mesti dia kembangkan kepala. ni mungkin ular daun or ular yg species kurang berbisa yang attack.. (ayat nk sedapkan ati )...

so isu aku kene patuk ular ni bukan jokes or mimpi tau.. realitiiiiiii!




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP