Followers


familia

familia

mOsHi2


trip to pantai timur part 1

>> Tuesday, January 10, 2012

Last weekend, aku n familia decide nak jenjalan ke pantai timur. Plan asalnyer nak pegi reramai dgn makcik kat jb tu.. sudahnya tak jadi pulak. So we ols ni dh cuti kan.. so proceed jgk la…

Paginyer bertolak bile settle uruskan anggun n hamsters yg kene tenggal.. kali ni diaorg tak leh nk ikot sebab semua lemau pas kene makan ubat… ciankan.. tapi hanya Allah tau betapa wendunya kami ni pade diaorg.. all the way along asik sebut je name sekor sekor… kini baru ku tau perasaan arwah nenek bile susah nk dtg umah cucu cucu dia lelama. Sebab rindukan ayam itik dia… hahahaha!

Sampai cherating kul 1130 pagi.. then mama cakap terus naik ke kota bharu.. serta merta dalam pale ni hanya ada satu nama… dia. Oh I wish kalau dapat jumpe. Tapi tkpelah. Orang kata jgn terlalu berharap sgt takot keciwa sendiri.. tapi sebab desakan hati ni tekad jgk nak sms.. ku dok tenung lelama sms yg ku tulis tu.. still think nak ke tak nak proceed ngantor.. last last send jgk.. biarlah dia nk rep ke tak itu hak dia…

Dalam dok pikir dia.. tup tup mama pulak sebut dia.. at the same time msg masuk ..

Atleast dia jawab jgk. Tapi mase sama rase sakit dalam ni jgn tanyelah.. luluh tau bile bace ayat hujung. “ siape ni ae? Sy x kenal la nombor ni”.. mcm nk nanges je.. terus je nak nyanyi janji manis mu dari aishah …

Then bile aku rep “ur sis neways.if u don`t remember me its ok.. btw I`m eyfa hanies” tu je cukup. Dah tknk panjangkan ag.. tym ni aku rase…….. takpelah kalau dia dh lupe pun siapa aku ni .. siapalah aku ni hanya cebisan memory pernah singgah dalam story board hidup dia yang indah terlakar..

Kurang seminit hp aku munyik.. terus aku pas hp kat mama suh jawab.. aku tak nak jawab.. tapi mama pas kat aku semula.. nak tk nak aku jawab.. awkward! After bertahun ni la pastime dgr his voice again.. still the same.. like it was first time….

Then dia after call dia sms semula. He explain yg hp dia kene virus so byk hilang number.. ok diterima.. tapi tak sepenuh hati.. boleh?

Then dia ajak untuk have lunch sesame. Memandangkan lama tk jumpe.. aku tk tau nk bagi ape respon.. bile tanya mama dia pun tk tau nk cakap pe.. then abah cakap.. tkpe jumpe je.. abah pun lama dh tak jumpe dia. Ok aku reply balik msg n agree nk have lunch esok yer.. kat restoran syam..

Jejak kota bharu hampir kul 5 jgn tanya bape laju abah speed kete dia. . round round town then makan mkn untuk isi perot yg lapar nih.. then baru cari hotel. Asalnya nk patah balik stay kat kuala terengganu je tapi sbab esoknyer ader hal so we spent a nite kat sini..




mase ni mmg lapar sgt .. muka penat macam aku je yg drive... makan kat sini sedap... mmg puas hati... ermm mungkin sebab perot dah lapar semua sedap kot!!

check in suria hotel.. tgh tgh bandar kota bharu.. sekadar nk tumpang tido je kan.. boleh la.. rm150 per nite..




i noe i`m cute.. tapi aku rase giraffe kat baju tu lagi cute... hahaahh!!!



Tgk tgk pasar karat.. pegi wakaf che yeh yg super ramai manusia. . agak agak lapar cari pizza.. Mmg susah bile tak pandai kecek kelate.. sebab aku rase susah nk paham ape yg orang kelantan cakap bile dia cakap dgn aku… mase nk order pizza pun aku rase canggung….

wat keje part time pizza hut ok gak kan?

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP