Followers


familia

familia

mOsHi2


tak paham atau sengaja buat tak paham?

>> Tuesday, August 09, 2011

entry macam nak cari pasal kan.. hishh tak baikk cari gaduh bulan baek nih.. bawak bersabor sikit okey! cube bersangka baik sikit wahai cik ipah yg makin chubby pp tue..

haisssssshhhh.. kompius .. kompius... adakah sekarang aku dalam situasi keserabutan yang tak sepatotnya?



sumernye bermula dari tercetusnya satu sms ajer. 1 sms ajer taw.. bukan direct communication hadap 2 biji mata kamu 2 biji mata aku!! ni sume bile aku, gatal gatal ngusik sgt..sekali hah padan muka diri sendiri..

hasilnya skunk aku pulak yg tak reti nak react, respond, dengan apa jua segala bentuk komunikasi...

mulanya macam nih.. aku dgn kawan lama aku ni.. we ols kenal dah lama.. since mase sekolah dulu.. kelas sebelah menyebelah.. habis sek aku terus 'hilang'... then few years pastu aku timbul balik.. ramai la wat jejak kasih kat fesbuk.. sampailah kawan aku ni add aku.. (even aku tau profil dia tapi aku takdelah pulak rase nak add dia dulu).. so inbox gitu gitu jelah.. then dari inbox msg msg pulak.. then koling koling nepon. gosip gosip kutuk kutuk sume bagai...

penggunaan bahasa yg diguna pakai of cozlah bahasa yg selalu guna mase sek.. aku kau..kau aku... so selalu la we ols berhubung coz dah dari sek lagi memang rapat.. jadi aku ngn kawan aku ni tak delah nak rase "autumn in my heart"..

then lately aku macam dapat hint hint yg tak bape nak nyenangkan ati.. adakah aku aje yg terperasan sgt atau benda ni just natural jew..

entahlah aku pun kompiuss...

pernah jugak lah we ols ni bincang sesuatu yg lari dari kebiasaan kutuk mengutuk gosip2 nih.. pernah jugaklah we ols story sal bab jantung ati limpa sumelah.. tapi takdelah siyes pun.. cuma sejak menjak ni bunga bungan cerita tu macam lain je sikit.. sudahnya aku end up dgn tukar topik atau pun just diam diri... tak mesg2 atau called ag dah 2 ari...

tapi tk kesah la sgt kan . yang aku kesahkan skunk ni.. bila kawan aku ni mintak tukar cara panggilan! dia dah takmo aku.. kau... kau aku ag dah.... memula macam pelik la.. 13 tahun guna perkataan aku kau.. kau aku takde pape kan.. tetiba nak ubah pulak.. so dia decide panggil nama.. walawehhh kekok pulak rase.. terus aku rase mcm aku tgh berhubung dgn orang lain. bukan dgn kawan yg bertahun sebelum ni..it feels like somebody that i baru kenal je.... kekadang ader jgk aku melatah bahase kan aku kau..

oh ya.. aku ader jgk tanye kat kawan ni nape nk change panggilan kan.. dia cakap "muka pompuan tapi perangai macam lelaki.. aku rase tgh bercakap dgn lelaki dan bukannya pompuan!"..ok tu alasan dia. memula tak sangka jugklah nak dapat jawapan macam tuh.. direct sound tepat masuk dalam lubang tinge nih. seb bek tak pekak jew ag.. ah sedar diri jugaklah aku nih yg 'perwatakan' kasar tu still ader ag 10 20 percent dalam diri nih.. alah takat mcm tuh pun nak dikire jugak ke? atleast aku tkdelah nak jadi mcm peng tom sume.. still wear baju kurung kebaya jgk.. cume bile kai pants dgn blouse je ader sikit sikit je bayang tempias...

for e few days aku try nk adapted then aku surrender.. aku cakap tk boleh sebb aku tak comfort.. then dia insist jgk nk change. so aku decide i u.. u i..coz selalu aku hadap client guna panggilan tu.. so dia pun ok.. cume aku cakap bile aku dh bahsekan panggilan tu aku nanti akan lebih byk communicate on that language so jgn pikir aku nak poyo pulak..!

o settle bab tu.. then yg buat aku macam terpikir bunga bunga cerita dah berubah rentak bila 2 3 malam dapat sms romantaik pulak.. memula aku hengat dia sesaje kan.. kot salah msg ke ape ke.. habis kalau dalam kuantiti yg agak kerap dh bukan macam nak " prank"kan aku ag dah... siap ader good nite wish ag....! elo.. couple pun takde nk wishing wishing setiap malam.

then bile kawan aku nih selalu buat wake up called.. sia sia lah aku set up alarm.. pastu sejak sejak ni kerap sgtlah called aku.. kalau tak selalu seminggu sekali.. 2 minggu sekali ni ari ari dia kol sampai aku pulak trauma je dgr munyik henpon buruk aku ringing. kadang kadang aku sengaja biarkan je... malas nk layan... sebab aku kompius it is reation tu normal or abnormal..

paling menyesakkan bila selalu tanya pendapat aku dalam ape benda yg dia buat.. adoiii semak pale.. sebelum ni takde pulak kan!

then pernah jgk aku sengaja senyap tka msg.. tak jawab called.. nk tgk reaksi dia.. bile ditanya aku saje je jawab.. tkde kredit.. line tak ader.. jawpan yg boleh mengelakkan diri la.. tau tindakan dia... menopup aku.. bile aku bagi alasan tkde kredit.. !

then macm aku cakap tadi 1 sms yg yg wat aku lagi kompius bile aku just nak bagi soalan rambang.. bile aku sms dia "wey. u dah tersyiok kat i ke wey?" pastu dia balas dgn soalan "yes n... ape u rase kat i pulak?"

sudahnya.. pending je mesg tu n aku terus off hp... soalan berjawab soalan.. amek kau ipah!..

aku tau aku tak silap teka dgn sume perubahan nih.. akupaham .. cume aku sengaja wat tak paham sebb aku kompius.. aku kompius dgn diri aku sebetulnya.. kompius dgn tindakan separasedar kawan aku ni..

aku tak nk hilang kawan hanya sebab perasaan bodoh yg ader pada kawn aku tuh.


1 comments:

Anonymous August 11, 2011 at 3:44 PM  

mebi awak patut bagi dia peluang....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP