Followers


familia

familia

mOsHi2


customer always rite? boleh pakai lagi ke statement tu?!

>> Monday, September 27, 2010

customer always rite?.... hurmmm.. releven lagi ke nak pakai tagline ni untuk mase ni? rasenyer tak kot.


satu peristiwa yang baru je jap tadi happend depan mata.. well sedikit sebanyak mengimbas memory lame. sesungguhnya aku memang memahami perasaan, tekanan yang dialami oleh pekerja barisan hadapan mcm yang keje kat fast food. kene hadap 1001 mcm kerenah customer. kalau dapat customer yang memahami best.. tapi kalau sebaliknya... masyaAllah ....

alkisahnyer bile ader sorang tourist ni nak order makan kat Mcd dekat dgn area office. kebetulan tourist ni line up depan aku. so mmg boleh dengar la segala butir bicara. mayb tourist ni tak bape nak fasih cakap omputih kot sebb dari gaya aku tgk dia mcm gagap semacam je.. (dunno if this tourist ni just pretend mcm tourist walhal orang mesia je kot) so sikit sebanyak mmg mcm itik dengan ayam bercakaplah...

naik bengang jugaklah aku tgk staff McD ni layan kerenah dia. almost 15 minute jugak la just nak order makan. last last tourist ni mengamuk. sedangkan terang-terang salah dia. dan sebb orang orang kat dunia ni berpegang pada kata-kata "customer always rite" so salah mcm mana pun customer tetap nampak betul. right?
tourist ni mc tak puas hati. so saje nak tarik perhatian dengan memaki hamun. mmg keluar abis segala mak nenek mencarut dia. n aku sekadar memerhati. tak rase nak interfere pun. tapi kalau sampai order eden pun jadi mangsa baling baling memang kene jugaklah masuk campur kan.
so dengan budi bahasa yang baik aku try untuk "pujuk" tourist ni. explain everything. suddenly dia cakap aku "bodoh" perghhhh... sabau jelah! dia yang bodoh atau aku yang bodoh? how dare you........

sebb malas nak argue lagi i`m just said to that stupid tourist
"i think you were the stupid person here... i heard clearly your order n now u just blame other people for your own fault. if you want make an order just line up n make a new order. do not make an issue here.. pls respect other people`s first, sir... behave yourself here. this is not like your own country which is you can do everything. this country have a rule to be follow...

dan aku just walk away. risau jugak kalau kalau dia mogok gile kan. huhuhu

but siyes. kadang-kadang sesabar mane kite melayan customer satu saat akan sampai jugak takat didih yang boleh letupkan amarah yg disimpan.. itu pendapat aku. masing-masing kene hormat ornag lain. jgn hanya kerana kita "pelanggan" kite ader tiket besau nak tunjuk lesen nak punish ornag lain...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP