Followers


familia

familia

mOsHi2


jimba : bukit cahaya

>> Monday, March 05, 2012

ahad lepas aku berjimba jimba sama dgn familia..sekali dgn mak ngah n pakngah.mcm biase 2 familia ni mane mane mesti sesame la jimba jimbanyer.

so kami decide nak pegi bukit cahaya nun kat shah alam tu.. dolu dolu mase sekolah mase chekgu chekgu wat rombongan cik kiah tak join kan.. ni dah beso beso bangke baru nak wat rombongan lawatan sambil belajar.. ahaksss!



Aku tak pastilah nama sebenar tempat ni. Apa yang aku dengar dari mulut orang, nama tempat ni adalah Taman Pertanian Bukit Cerakah, tapi dalam tiket masuk tertulis Taman Pertanian Bukit Cahaya Seri Alam. Dalam Taman pula tertulis Taman Botani Negara. So ape nama pun yg orang kenal tetap jugk tempat yg sama…. So takyah gado gado kan…


Tiket untuk masuk ke dalam Taman hanya RM 3 untuk dewasa manakala RM 1 untuk kanak-kanak dan warga emas. abah n pakngah tak nak join just kami warga cik cik puan puan yg masuk..

Banyak aktiviti yang boleh dibuat dalam taman ni,termasuk memancing, berbasikal, berkayak dan camping. Aku naik shuttle bus sebab aku bawak 2 orang warga emas(mama n makngah) takkan la aku tergamak nak suh diaorg jalan kaki or kayuh basikal kot kan… ! kijam sungguh.. even ati ni mmg meronta nak kayuh basikal tapi tkpe demi ibu ibu yg aku cayunk kitaorg nek shuttle bus…


Sejuk mata ni nengok pokok pokok hijau,beruk beruk… sungguh nature tau.. habis ditawafnyer kat dalam taman tu sampailah kat location rumah 4 musim. Aku n kak jah decide nak jenjalan kat sini.. agpun tempat lain next tym boleh… sebab excited nak tgk macam mana ghuper rumah 4 musim kan… huhuhuh….





Mase time kitaorg dtg tgh musim bunga makna kata baru je hbis musim sejuk coz mase kawan aku shira dtg few weeks lepas dia cakap still musim salji… .. mmg terasa la suasana musim bunga dia tu… sempat la snap pica pica bagai… tempat dia tak besar pun.. mati mati aku hengat mcm besar je kan… ghupernyer secotet tu je… sikit tak puas tapi boleh la…. Nak demand g je belanda kan!!! Ahahhaha






aku rase bukit cahaya ni tak macam mase dia mula mula bukak dulu bertahun lepas. sebab dari aku tgk macam kurang jagaan je.. aci gitu? macam tk diselengaran dgn baik.. semak ... ader yg kayu kayu reput.. yg boleh bahayakan visitors...

aku rase kalau la pihak berwajib ni concern aku rase tempat ni boleh femes balik mcm dulu... huhuhu

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP